• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • PimPim1

Japp, det är bara ägg hit och sekret dit hehe... uppslukad av ämnet minst sagt:)

Gaaa: skönt att höra att bidrottninggele rekommenderas med IVF, då kan det inte ha för stor påverkan på kroppens egna hormoner att det stör.. Tar du något annat i kombination med dhea?

• susmar72

Hej, jag ska göra ÄP den 20/8. Jag har ätit prasteron sedan den 3 maj, över 3 månader. Ska bli intressant höra resultat nu efter prasteron.

• Kattflickan

Susmar: vi håller tummarna! Hur många blåsor har de sett på VUL? Hur många ägg fick du ut innan?

• susmar72

Kattflickan: 5 äggblåsor, men ena äggstock ville ej vara med på bild. ICSI nr 1 3 ägg, nr 2 5 ägg.

• Kattflickan

Då låter det ju lovande! För mig såg de bara tre blåsor på VUL men jag fick ut 8 ägg sist. Jag håller tummarna för många ägg med bra kvalitet!

• germany
    Susmar 72 - Du hinner nog inte läsa det här då ni är på resande fot nu Glad (kanske framme redan). Men äntligen är det eran tur och jag ser fram emot att få höra att allt gått bra! Kram så hörs vi snart Hjärta

Och den  finaste  Katt här, är så glad för din skull! Den här gången så borde allt gå bra hela vägen fram, kan du det förstå? Att du om några månader har eran bebis att pyssla och älska så era hjärtan värker (jag skulle garanterat svämma över varje dag av ömhet Flört).
  • mba12
    susmar72 skrev 2012-08-17 17:33:28 följande:
    Hej, ÄP blev flyttade till 21/8. Efter samtal med Falun
    Vilken protokoll och hur mycket körde du nu?
  • susmar72

Mba: jag gjorde det korta protokoll, med menopur 375 ie, börja med 450 och avslutade med 300

Svar på tråden Tips om dhea