Inlägg från: singel pappa83 |Visa alla inlägg
  • singel pappa83

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (E) skrev 2012-11-25 20:27:58 följande:
    Ger mig in här....även om jag är så sjukt trött på dejter från nätet så kommer jag på mig själv med att logga in och hoppas på alla killar som verkar intressanta..

Men om och om blir jag besviken....

Varit medlem sedan februari på HP, och får massa mail dagligen...men i slutändan så vill alla ha sex med mig och jag har istället en telefonbok med massa KKs men ingen pojkvän....
    Liksom vad gör att killar trots att man bor i samma stad och man ser varandras bilder börjar snacka sex direkt? Vad hände med romantiken?
    Ja personligen brukar inte prata sex förrän man varit på en första dejt, inte ofta som ja börjar prata om d, inte med någon som man vill ha ett förhållande med iaf. 
    Sen har jag ju barn så ja orkar inte med att ha massa kk eller ons  utan vill ha nått seriöst!  
  • singel pappa83
    Xmag skrev 2012-11-26 15:53:05 följande:
    Och tänk bara på hur ni blir så engagerade när de inte svarar. Ni hoppas, längtar, och hugger direkt när ni får ett svar. Hade de inte gjort så utan varit trevliga och visat intresse så hade ni inte varit intresserade :)
    Tråkigt men sant, tyvärr...
  • singel pappa83
    Xmag skrev 2012-11-26 22:40:16 följande:
    Jag tycker det är jättetrist med detta att spela svårfångad och det är verkligen inte något jag sysslar med. Men, läser man och tolkar det många av tjejerna här skriver så är det mycket bättre att vara lite ointresserad än lite lite för på. Många säger att de vill ha en trevlig och snäll kille som ger dem uppmärksamhet men det är inte så personerna agerar. De trånar efter de som inte vill ha dem/spelar svåra att nå. Nu gäller detta givetvis inte alla men det finns ändå denna tendens och det kanske bara är så man fungerar. 
    Tänker själv på ett litet "trick" jag har för att få kontakt om jag vill maila till någon som jag misstänker får väldigt många mail och som förstår att hon är snygg själv. Om jag skriver ett trevligt mail får jag nästan aldrig svar. Men när jag är lite på gränsen till, eller smått otrevlig/anklagande så får jag faktiskt svar nästan jämt... Och flera gånger har det lett till träffar så det är inte bara ett argt mail tillbaka. Jag upplever att vissa (och nu pratar jag inte om tjejerna i denna tråd) tjejer man mailar känner sig lite besvikna över att jag inte är intresserade av dem och skall försöka omvända mig... Jag tror heller inte att detta är helt medvetet i alla fall utan är mer som en instinkt. Det man inte kan få/är dyrt/svårt att få är värt mer än det man får lätt. Så tjejer, tänk lite och ge de trevliga, snälla killarna som visar er sin uppmärksamhet lite uppskattning och uppmärksamhet och strunta i de killar som inte ringer/svarar eller verkar ointresserade. Skrattande
    håller helt med! 
  • singel pappa83

Jag är en "snäll" kille men ja dras inte till någon spec sorts tjejer, mer än sånna som ser öppna och trevliga ut, "svåra" tjejer är inget för mig, orkar inte med  spel osv. ...

• singel pappa83
    Papito skrev 2012-11-27 23:36:48 följande:
    En träffade jag på nätet..eller vi har inte träffats men bokat dejt. Samma dag lyckades jag med konststycket att hooka upp med en tjej irl också..men det var inte meningen att det skulle bli så, bara blev, ren tillfällighet.

Och nu, snäll som jag är har jag dåligt samvete för jag tänker inte köra dubbelt så då måste jag avsluta ngt som precis ska påbörjas..med någon av dem. 
    Har du lovat någon av dom nånting? isf är d rätt lätt att göra rätt, har du inte gjort d så träffa den andra först! 
  • singel pappa83
    MrC skrev 2012-11-28 16:15:03 följande:
    Jag bjuder aldrig på första dejten. Varför?
    För att ingen ska känna att hon/han står i skuld och jag vill inte bli utnyttjad. Någon enstaka gång har jag fått höra att hon inte har råd, men dejta inte då för helvete! En fika måste man ha råd med om man ska dejta.
    Håller helt med! spec om det är en tjej som man träffar för första gången, 

och ang din dejt rakoärlig :  hur mycket pratar ni annars ? hörs ni ingenting förutom när ni ska bestämma dejt?  
  • singel pappa83
    Anonym (men) skrev 2012-11-28 17:25:30 följande:
    Håller inte med. Men som sagt,det beror ju på. Jag springer inte och dejtar till höger och vänster. Utan när man väl träffar någon ,är det ju för att man känner mums liksom. Och då har det blivit personligt innan kanske(mail,mess,tele)

Skillnad om man bara dejtar för att se kanske eller för att det är kul att träffa nya människor. 
    D va så jag menade, har man pratat en del innan , tele,sms,msn så är det ju en annan sak, men om man bara bestämmer en dejt för att kolla av situationen så tycker ja inte att man ska bjuda! då delar man. 
    Tycker det är avtändande och tråkigt med tjejer som tar det som givet att man ska bjuda bara för att!
    Samma anledning som att ja inte bjuder på drinkar osv när man är ute. inte om man inte känner personen.
    Sen är jag oxå student och har inte pengar i överflöd heller!  
  • singel pappa83
    Anonym (rakoärlig) skrev 2012-11-28 19:29:31 följande:
    Nu har vi ju bara träffats en gång, som var i fredags. Att höras av stup i kvarten via sms eller tfn, efter en dejt känns för tidigt.
    Brukar höras stup i kvarten innan en första dejt därför ja undrade...

Men om ni inte pratar så vänta tills söndag/måndag   å se om hon hör av sig!  
  • singel pappa83
    Carlito skrev 2012-11-28 21:35:35 följande:
    Hej alla!

Måste fråga killlar och män, hur mycket orkar ni gå in för det?

Har försökt lite på Happypancake och Mötesplatsen, kontaktat en del jag har varit intresserade av sådana jag skulle kunna tänka mig in IRL och de som vanligtvis kan vara intresserade av mig. No luck kan man lindrigt säga, vad ska man göra, dra ner brallorna totalt? Hur mycket ni bjuder ni upp? Sälj och åter sälj eller vad gör ni som "lyckas" enligt dejtings alla regeler och kosnter.

Jag orkar inte vara annorlunda en IRL, har väl aldrig haft problem med att få tjejer, orkar inte bara med krogen längre.
    Har inte för avsikt att ändra mig heller eller mitt beteende på nätet.

Så.....hur är det för er, gör ni annorlunda än IRL, intressant att veta.....

Ha de alla! 

Håller oxå med, skriver inte till vem som helst utan bara dom som intreserar mig, då skriver jag ett mail på 4-8 meningar typ och visar att ja läst hennes press och skriver alltid nått me tanke på d. men tydligen är jag ful som träskmonstret i shrek eller så blir alla tjejer livrädda eftersom jag har barn.... 
  • singel pappa83
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-28 23:39:47 följande:
    Nu är jag ju tjej men jag tänker "you win some, you lose some".
    Kanske har du valt "fel" bilder som skrämmer bort tjejerna? Jag lägger ganska stor vikt vid vilken typ av bilder killen valt måste jag erkänna.  
    vad är en bra bild enligt dig?  kan va kul å veta, då jag aldrig lagt nån vikt på vilken sorts bilder en person har! 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!