Inlägg från: singel pappa83 |Visa alla inlägg
  • singel pappa83

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-31 15:08:43 följande:
    Fast är jag som föreslog efter hans jobb idag för bara då jag kan ses för upptagen resten av min barnlediga tid :) Och även sagt att jag inte tänker ha sex eller att han får sova kvar och han höll med om allt detta så nej att vi inte kommer ha sex är vi båda överens om. Så de handlar ju mer om att han egentligen inte är till utseende min typ av kille som gör att jag tvekar...
    ska vi sätta pengar på att killen inte tänker som du ? ;) 
  • singel pappa83
    Tusse85 skrev 2013-01-31 16:52:13 följande:
    Slå vad ni, men jag vet vad som skrivits och jag har mer information än er så ni kommer förlora. Och tycker det är synd att döma folk så snabbt för det är jag och inte han som just föreslog efter hans jobb om vi skulle ha en dejt för annars kommer det dröja 1,5 vecka till nästa gång. För vad spelar klockslaget för roll, inte hade ni skrivit likadant och nedsättande om min dejt om den skulle vara kl 17. Eller är de så att jag ska anta att alla enbart vill ligga så jag ska slå vad om pengar direkt när ni ska på dejt oxå? Är det sån pepp ni vill höra innan ni ska på en dejt?!
    Nej jag skulle inte tro de va.
    Försöker inte klanka ner på dig men du har ju haft otur med killar innan å detta osar otur långa vägar redan nu! 
    jag är ju kille (bildbevis finnes) och vad jag än pratat med/om med en tjej så hade d inte visat lika mycket som att hon vill träffas hemma hos sig kl 23 en torsdag - sex , inget annat! å nej jag är inte så speciell tror att minst 80% av alla killar tänker så men ingen vågar säga det! 
  • singel pappa83
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 16:09:49 följande:
    Fast så kan man ju resonera med allt. Älskar man bara någon så spelar det ingen roll om en har föräldrarna i Irak och den andra i Sverige, men det är bra mycket mer opraktiskt om båda vill bo nära föräldrarna och man kanske har svårare att få ihop det med olika kulturer och värderingar osv. Visst funkar det för en del, men jag vill inte ha något som är komplicerat från början, där jag redan från dag ett har en massa "problem" som ska övervinnas. 

Nej, så kan det ju vara. Men förstår då inte varför du tror att det skulle vara en bra idé att försöka lura någon som vet att de inte är redo för din situation? 
    Hade inte tänkt mörka d, bara inte säga det,  inte samma sak, OM hon nu frågar om jag har barn så kommer ja ju säga d, men vill hellre ha en ärlig chans att visa vem jag är, 
    Jag har förvisso ett ex som kommer vara där resten av livet, men hon håller sig på sin kant å e inget problem, jag bor sj och har ett ordnat liv  å allt annat som alla tjejer vill ha. men detta får ja inte visa för att hon tror att barn- problem...... lite väl fördomsfullt

Jag söker ingen fotomodel till flickvän men går ändå gärna på en dejt med någon som inte ser ut att va min "typ" då foto- verklighet  kan skilja vääääääälldigt mycket!  
  • singel pappa83
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-31 18:37:44 följande:

På vilket sätt är det ytligt att vilja träffa någon som inte har barn?
    Att bara säga nej för den sakens skull är ju samma sak som om man hade sagt nej till en tjej som vägt 5 kilo för mycket eller hade fel matvanor eller annat! tycker iaf jag! visst blir vissa saker mer komplicerade med barn men träffas man å d säger klick så kommer man över dom,  
    När jag är ute å festar så har jag ju inte en skjorta där d står "jag har barn"  
  • singel pappa83
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 18:48:23 följande:
    För mig är det i princip samma sak och jag skulle bli lika besviken om jag föll för en kille som hade barn och inte berättat det som om jag föll för någon som inte ville ha barn alls - i båda fallen skulle det innebära att jag gör slut även om det fanns känslor. Jag skulle kanske, kanske kunna göra undantag på en kille som har barn om jag visste det men ändå kände att intresset var så pass starkt att jag ville ge det en chans, men har han inte berättat så blir det en förtroendekris ovanpå barn-grejen och då är det helt totalt kört. 
    Som sagt ska inte dölja d, bara inte visa d som d första jag gör. 
    Har ni sett många tjejer som skriver i sin press att dom är tjocka ?   
  • singel pappa83
    Beya skrev 2013-01-31 19:21:50 följande:

Förstår inte alls meningen med att inte säga att du har barn! jag hade dragit öronen åt mig om jag fått veta det långt efteråt. För mig är det väldigt attraherande med en man som är en bra pappa som älskar sina barn.

Jag skulle aldrig låta bli att bertätta om den viktigaste personen i mitt liv. Jag "missar" också många killar pga att jag har barn men, ja då får det vara helt enkelt, inga jag vill ha iaf då. Om jag så skulle bli singel för resten av livet så är jag gärna det. Träffar bara någon som respekterar och tycker om barn.  
    Som ja skrivit innan, kommer inte ljuga om det, MEN berättar gärna om d vid en dejt eller liknande, då d känns som att alla sållar bort en bara för att man har barn, min son blir 9 i år och en 9 åring är inte spec "jobbig" jämfört mot en liten bebis eller liknande, drar inte in min son i något förrän d gårr minst 4-5 dejter så förstår inte varför man blir bortvald pga d! Söker ingen "mamma" till honom utan en flickvän till mig.

Nej ett barn är inte samma som 5 kg övervikt, men just övervikt tycker inte jag om, men som andra skrev så kan d tränas bort MEN det är ändå något som ja inte gillar. men säger inte nej till en dejt endast pga d. för en person kan vara såååå mycket mer än en text på internet!  
  • singel pappa83
    Filipis skrev 2013-01-31 19:33:24 följande:
    4-5dejter? Hehe, vad jag är gammalmodig el något :) här snackar vi något halvår minst!:)
    låter du inte din dejt träffa dina barn förrän efter ett halvår :O  efter ett halvår har ja bott tsm me dom flesta av mina ex.... eller varit väldigt nära iaf!
  • singel pappa83
    Filipis skrev 2013-01-31 19:41:04 följande:
    Singel pappa..exakt! Annars får ju barnen träffa ganska många nya? Och som blir ex? Nä, ska jag visa någon för barnen.. Ska jag veta att det är en sjukt bra person som jag kommer ha i mitt liv läänge :)
    Jesus !!!! 
    Hur dejtar man någon i ett halvår ?  har aldrig "dejtat" någon som varit intresant mer än 2-3 veckor innan man blivit  tillsammans! 
    Hur håller man intresset uppe ?
    En tjej träffade ja för första gången på en fredag ( hade pratat i ca 2 veckor via mail)  sen följde jag med hem på lördagen, på tisdagen åkte vi på liten semester med barnen å va typ tillsammans på nästa fredag!  d va iofs väldigt fort men hellre d än tvärtemot !  
  • singel pappa83
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 20:40:07 följande:
    Suck. Så en flickvän till dig kommer alltså inte att påverkas av din son som kommer att bo hemma i kanske 10 år till och som blivit tillräckligt gammal för att kanske inte acceptera nya människor i sitt liv precis hur som helst? Vill man träffa någon för något mer långsiktigt än de där 4-5 dejterna så har det betydelse, och det faktum att du inte ens verkar förstå det skulle få mig att bli ännu mer tveksam. 

Sedan förstår jag faktiskt inte varför du lägger tid på att gå på dejter med personer som du inte är attraherad av? Det kanske är där vi är olika. De jag faktiskt träffar är personer som jag känner att det finns någon slags potential med. 
    För dom ja trott d skulle kunna blivit något med har visat sig att vara tvärtemot ..... å på samma sätt har tjejer  som ja inte haft några större förhoppningar på har visat sig vara mycket bättre irl än via mail!  
    Ja tycker om att träffa nya folk å ger därför alla samma chans! 
  • singel pappa83
    Filipis skrev 2013-01-31 20:20:47 följande:
    Alltså, man är ju tsms. Men det betyder inte att man måste dra in barnen.
    Men alla gör ju olika :)
    Nu har ja ju varit heltids förälder sen sonen va lite över 1 år så den "lyxen" att ses utan barn har jag aldrig haft! 
    Men tycker ändå att 6 mån är väldigt lång tid, man måste ju veta om ens nya går ihop me barnen å viceversa!  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!