Inlägg från: singel pappa83 |Visa alla inlägg
  • singel pappa83

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 21:00:12 följande:
    Klart att man är ute efter olika saker, men är verkligen övertygad om att Singelpappa gör sig själv en enorm björntjänst genom att inte berätta. Visst, han kanske skulle få dejta mer, men tror inte att han blir nöjdare av att bli dumpad på tredje dejten än han är när första dejten ställs in av exakt samma orsak...
    Ni hänger upp er på fel sak jag säger inte att ja INTE ska säga d utan att ja inte ska "skrika ut d"  precis som en tjock tjej som tar alla sina bilder från fga  och inte skriver något om sin kropp ;)  

Nu lägger vi ner detta för alla e olika, ! ville bara diskutera lite och är inte rädd för mothugg! bara kul å veta hur andra folk tänker!  
  • singel pappa83
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 21:40:45 följande:
    För mig är att inte säga det nära nog liktydigt med att ljuga om det. Eftersom jag nyss var med om detta kan jag säga av erfarenhet att jag kände mig precis lika lurad.

Lägger ned det för det är trots allt ditt liv men jag tycker fortfarande att du ska fundera på om det här verkligen är en så bra idé. 
    Visst jag har säkert fel men vet oxå att om man är ett rövhål så får man träffa tjejer! tråkigt men sant! 

snälla killar blir ofta bortvalda direkt då ni tjejer genetiskt vill ha ett renoveringsobjekt. även om ni inte erkänner d! dom ggr ja träffat tjejer har varit när jag pratat med 5-8 st samtidigt men när ja lägger all krut på en så skiter d alltid sig! tråkigt men sant! 
  • singel pappa83

"Oftast"  så lägger tjejer automatiskt in dom snälla killar i sin kompislista! 
    har hänt både me tjejer som varit 18-40  så d e inget som bara yngre gör! visst ALLA gör inte så men tyvärr väldigt många, har haft en del tjejkompisar å dom går alltid hem med rövhålet ist för den snälla killen som bjöd på en drink....  

• singel pappa83
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-01 07:56:09 följande:
    Haha, och jag tycker oftast att det är just "rövhålen" som bjuder på drinkar och tror att de ska få sig ett tacksamhets-skjut. Cool

då är dom ju den "snälla"  ;) 

Tycker bara dte är roligt att om man är snäll och en "bra" kille på krogen så blir man bortsållad, men om man är tvärtemot så blir man vald ist!  väldigt skumt det där.
    Har dock märkt att det är lättare att ragga på dom "snygga" tjejerna för dom alldagliga är inte vana vid uppmärksamheten och tror att man bara jävlas med dom.
  • singel pappa83

har ALDRIG kommit någon vart med att vara snäll/gentleman   dvs hålla dörrar, hålla bord, hålla väska,låna ut telefon,tändare,cigg  osv  men så fort jag inte är snäll så är d lättare att prata med tjejer då 90 % inte vill ha en kille som dom kan köra med som ni vet att ni gör ute på klubben ;)   
    Nu är det ju ute på krogen som jag menar att det är såhär, för där har ja iaf en chans, mot på dagen då jag alltid har sonen med mig å d skrämmer dom flesta :P  

• singel pappa83
    Papito skrev 2013-02-01 14:10:17 följande:
    Vad tråkigt att du har såna erfarenheter. Visst kan jag hålla med om att rövhålen får oproportionerligt mycket uppmärksamhet men på sikt tror jag att det lönar sig att vara snäll.
    Sen är det skillnad på att vara snäll och att vara mesig. Jag tror att de flesta tjejerna vill ha en snäll kille..men inte en mesig toffel som aldrig bjuder på motstånd. Tror att de tröttnar rätt snabbt på det. Men det tror jag egentligen inte handlar om kön, tror att det är likadant för många killar, gärna en snäll tjej men inte för mesig. hon får gärna våga ta för sig lite, säga ifrån, ha egna åsikter, ha en egen vilja och inte bara mjäka med på allt (obs, innebär inte att det måste bli konflikter, det orkar man inte med i längden, men att man får kompromissa).
    Men många vill som sagt inte ha en alltför mesig pojkvän, han ska ju ändå utstråla någon slags liv, energi...han ska våga ta egna beslut, ha egna intressen, brotta ner henne och kittla henne, hångla upp henne lite oväntat...inte be om lov för allt liksom Tungan ute

Jag skulle få krupp om jag hade en väldigt mesig tjej..men snäll ska hon vara, det är ett grundkrav Glad

Sen tror jag att det där med gentleman, det har ju inte heller att göra med hur snäll man är och det avgör inte om du får tjejen eller inte. Tror absolut inte att du ska spela rollen av coola, elaka killen...dels kommer folk att se igenom den och du blir bara patetisk, dels kommer du inte att trivas i den rollen och dels kommer du att få fel typ av tjej för hon väljer dig för egenskaper du egentligen inte har.
    Tycker inte heller att det är kul att jag fått dessa erfarenheter men det e inget ja bara kommit på utan något ja sett under mina senaste månader som singel, man märker d ännu mer när man inte dricker när man går ut! 

Detta gäller ju dock bara ute på krogen, hur det ser ut på vardagarna vet ja inte då jag har fullt upp med annat.
    Jag hade aldrig velat ha ett rövhål till tjej heller, tycker bara att det är tråkigt att om man går efter sitt hjärta så kommer man inte lika långt som om man tänker med "lillhuvudet" så att säga.

• singel pappa83
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-02 08:35:59 följande:
    precis...jag är en kvinna som alltid varit med "snälla" killar.  Män som ser lite tuffa och hårda ut är inget för mig, de kan ju vara hur hyggliga som helst men om mitt första intryck är att de är det stuket så blir jag inte intresserad.

Som så många redan skrivit...ordet "snäll" kanske inte riktigt är rätt. Godhet/omtänksamhet/se utanför sig själv osv... det är en sån man jag vill ha.  Jag är likadan tillbaka. Men sen är det ju inte bara det som ska stämma...humor, trygg i sig själv osv.

Varför träffar ja inte tjejer som du/ni mfl ? 
  • singel pappa83

Jag svarar på alla mina mail. även om dom inte är intresanta. men får man 3-4 mail i månaden så e det ju ingen stor ansträngning  :P 

• singel pappa83

När tycker ni att det är "ok" att börja diskutera sex med era dejter ?  
    Iaf för mig så är sex en väldigt stor del och om man inte är lika där så kommer inte förhållandet funka!  
    Pratade t.ex. med en tjej som hatade piller,stavar,ringar osv och bara ville ha sex med kondom å d hatar jag, visst har man d i början men inte sen.  och då dog mitt intresse..... 

• singel pappa83

Jo jag vill ju inte heller ta upp det för tidigt , dels för att då tror tjejen att man bara vill ha d, och dels för att d känns "fel" 
    Men samtidigt är det väldigt viktigt och om man inte är på samma spår så kommer d inte funka sen heller, träffade en tjej som va 31 och aldrig fått en orgasm på egen hand och aldrig pillade på sig sj, hennes syn va att det va killens jobb och bara nått man gjorde ibland.....

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!