Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 14:58:27 följande:
Ytligt? Förstår inte alls hur du tänker där?
Jag vill inte träffa en man med barn sedan innan pga:
-Vill kunna flytta utan att vara beroende av att det ska fungera med hans ex & vårdnaden av hans barn
Måste man flytta ? och om man nu vill detta så går allt att lösas.
-Har han barn sedan innan så påverkar det indirekt min ekonomi, val av bostad, m.m.
Jag vill inte bo i en liten lägenhet. och att barn kostar pengar , jo d gör dom men en flickvän kostar mer ;)
-Det finns ett permanent band till hans ex som jag inte kan göra något åt
Finns många som har band till sina ex, att det "bara" är för ett barns skul lser ja mer som positivt än negativt
-Om vi gör slut så har jag ingen rätt till barn som jag förmodligen skulle älska
så du går inte in i ett förhållande för att d kan ta slut....
-Jag vill att mitt första barn är lika speciellt för pappan som för mig, och även om varje barn är speciellt så är det ändå något med just första.
Har hellre en erfaren än oerfaren tjej! vad d än innebär.
-Jag vill kunna leva som jag vill i mitt eget hem, men att uppfostra någon annans barn är inte helt lätt "du är inte min mamma"
Sånt kommer man över!
Är man ute efter en seriös relation så har man förmodligen tänkt på vad som skulle fungera för en? Sedan tycker jag faktiskt att det är en ganska trist attityd att tjejer som inte ser ut som "drömtjejen" helt enkelt borde vara tacksamma att någon vill dejta dem, oavsett om dejten är rätt utifrån ens livssituation och önskemål.
Menade bara att min drömtjej inte följer någon mall, visst hade det varit skönt å träffa en tjej som inte har barn, men ärligt talat så bryr ja inte mig, älskar man bara den personen så övervinner det alla dina "problem"
Jag är dessutom bevis på att även om tjej VILL ha barn så betyder d inte att hon är beredd på vad det innebär!