• Jezziie

Adoptera från Slovakien.

Hej. Min man och jag ska adoptera från Slovakien. Vi ska börja samla papper dit, men har inte fått instruktionerna från BFA än. Ni som har adopterat därifrån förut kanske kan tipsa oss om vilka papper det är som man behöver samla ihop, så att man kan börja "jaga" dem direkt. Skulle vilka hinna bli färdig på 1 månad eftersom vi åker till Thailand på semester i 2 veckor den 15 mars, vill ju helst ha det färdigt då. Alla tips om Slovakien är intressant.Även hur adoptionerna och BB går till och hur länge ni fått vänta på BB efter att ni skickat era papper dit. // Jessica

• Svar på tråden Adoptera från Slovakien.
  • Jezziie

Hej alla nya och gamla förstås. Har allt varit inne och följt eran diskution, men inte kommenterat.
    Har tagit avstånd från FL då det har varit mycket på jobbet.

Psykologutredningen är slopad, och det kändes skönt då filmen krävde en hel del energi och tid.
    Som du skriver är det väldigt mycke krångliga frågor att svara på. Det bästa är att maila med Anna Karin och fråga henne, hon som kan dom här grejorna, så det blir rätt direkt och ni slipper komplettera så mycket.

För oss går det bara bra för annars, på fredag har vi väntat BB i 4månader. Men förbereder oss för en väntan på minst 6 månader till. Men tänk, snart kan vi vara föräldrar.

Lycka till alla, hoppas det kommer många småttingar från Slovakien snart

• Jezziie

Kanske skulle ha skrivit såhär istället: att jag tagit avstånd från FL ett tag pga att det varit mycket på jobbet, men jag tittar in lite då och då.

• strawberryshortcake

Vi börjar komma en bit på vägen nu i papperssamlandet. Liiite är helt klart och ikväll tänkte vi skriva om och ändra lite i vårt personliga brev.

Hur lång tid brukar det ta för utdraget från polisen samt utdragen från landsarkivet?

• strawberryshortcake

Det har gått otroligt smidigt med allt, hoppas det fortsätter så här!
    Det sista på filmen kommer vi fixa i helgen och ikväll renskriver jag det personliga brevet så vi även kan få det ur världen!

Hur ser det ut på barnhemmen i SL? Hur sover barnen och så?

Svar på tråden Adoptera från Slovakien.