• Jezziie

Adoptera från Slovakien.

Hej. Min man och jag ska adoptera från Slovakien. Vi ska börja samla papper dit, men har inte fått instruktionerna från BFA än. Ni som har adopterat därifrån förut kanske kan tipsa oss om vilka papper det är som man behöver samla ihop, så att man kan börja "jaga" dem direkt. Skulle vilka hinna bli färdig på 1 månad eftersom vi åker till Thailand på semester i 2 veckor den 15 mars, vill ju helst ha det färdigt då. Alla tips om Slovakien är intressant.Även hur adoptionerna och BB går till och hur länge ni fått vänta på BB efter att ni skickat era papper dit. // Jessica

• Svar på tråden Adoptera från Slovakien.
  • Emeli
    strawberryshortcake skrev 2012-09-03 17:57:42 följande:
    Vi fick utdraget från riksarkivet idag. Det saknades födelsetid för samtliga föräldrar (alltså min och min mans föräldrar) så jag måste ringa och beställa nytt.

För födelsetid innebär väl klockslag, inte datum bara?
    Nej, det måste räcka med datum.
  • strawberryshortcake

Vi fick komplettera med ett papper från kommunen och skriva någa rader om vårt efternamnsbyte, men nu verkar pappersamlandet vara klart för vår del. :)

• Jezziie

VI HAR FÅTT BARNBESKED vi flyger på moln är chockade än så länge. Sån underbar känsla, nu är jag äntligen mamma

• Helle68

Underbar nyhet! Håller tummarna! För oss tog det 6 månader från godkännandet till BB men det verkar ju gå ännu snabbare nu än när vi adopterade... Kram!

Svar på tråden Adoptera från Slovakien.