Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej.
Har följt er fantastiska tråd länge.
Om man tar hjälp av Dr D så tar han emot på måndag och tisdagar? Visst lämnar man proverna (inkl Chicagoproverna) när man är där?
Hur långt tid tar det innan man får svar på proverna? (Om man betalar fakturan direkt)
Annars vad är hans standardprotokoll eller om tex Riga har standardprotokoll? Om man inte hinner åka till till Dr. D.
Ni som gör ÄD med Dr D hjälp. Hur ofta behöver ni lämna blodprov här hemma för att kolla värdena för att justera medicinen?
Och så undrar jag när det kostar rätt mycket att få hans support till plus eller barnet är fött, hur 17 tacklar ni att han inte svarar snabbt så ni vet hur ni ska ändra mediciner/ta prover? Det kan ju vara förödande med fördröjning. Menar lite att det känns som ni betalar för något som ni inte riktigt får. Detta känns som en sak som måste göras till 100% för att det ska lyckas. Ett litet fel och det gick åt skogen liksom.
Eftersom man får provsvaren senare, skickar han EU-recept då för då kan man ju inte köpa i Aten innan man vet vad man behöver, om man behöver.
Det är lite brådis att bestämma om att ta hjälp av Dr D så toppen om ni har lite snabba svar.
Tack på förhand
Ja, du kommer bli inbokad för besök hos Dr D i Aten på en månad eller en tisdag eftersom blodet måste tas då och skickas med Fedex för att komma fram till labbet i USA innan helgen. Blodet måste analyseras inom ett visst antal timmar (kommer inte ihåg om det var 36h eller 48h nu). Blir det för gammalt så vägrar labbet i USA analysera det.
Dr D brukar tala om vilka mediciner han vill att man ska köpa redan när man är i Aten, eftersom han brukar veta vad man kommer att behöva och eftersom mediciner är billigt där och receptfritt. Men du kan också vänta tills efter du betalat hans faktura och sen be att få EU-recept från honom.
EU-recept kan du använda att lösa ut på apotek i Sverige, men högkostnadsskyddet gäller då inte, så man får betala 100% av kostnaden.
Annars kan man försöka hitta nån läkare i Sverige som vill översätta Dr Ds recept men det kan vara svårt med det.
Riga som du nämnde sysslar inte med immunutredningar. Jag vet för jag har gjort ÄD där och haft immunsupporten via Dr D.
Som finee, sa så är inte immunsupport någon "Quick-fix", på vissa fungerar det direkt. Andra måste åtgärda andra saker först tex göra mensblodtest och hysto hos Serum, göra sperm dna fragmentaitonstest på sperman etc
För vissa går det med egna ägg, andra måste göra ÄD eller spermadonation eller dubbeldonation för att lyckas. Men Dr D sysslar endast med immunförsvaret, vill du göra tex mensblodtest så ska du vända dit till kliniken Serum.
Om du vill göra immunutredning hos Dr D så börjar du med att skicka ett mail till honom och säga att du har fertilitetsproblem och misstänker att immunförsvaret är problemet och att du vill bli hans patient. Han kommer då maila dig sin prislista och ett patientformulär som ni ska fylla i med uppgifter om er fertilitetshistoria. Sen efter du har mailat in det så kommer ni ha ett samtal via telefon eller Skype och sen reser ni ner till Aten för att göra vul och ta blodproven samt ev. få ett första IL-dropp satt på hans klinik. Jag bad att få det satt av honom första gången för att se så jag inte skulle få någon reaktion efteråt. Men allt gick bra.
Du ska inte vara gravid när du reser ner för att ta proven.
Hör av dig om du har fler frågor.