minaimaginärabarn skrev 2018-03-16 17:47:02 följande:
Du har svar på allt, tack!!! Hur går det för dig (om du vill berätta förstås)
Eftersom jag har samlat på mig en hel del erfarenhet genom denna tråd och efter att ha hållit på med detta i flera år nu, så vill jag gärna hjälpa andra som är nya och inte vet hur de ska göra. Roligt att höra att det gått bra för dig och att du fått ett barn genom Dr Ds hjälp. Tyvärr kunde inte Dr D hjälpa oss att få barn, så vi har sökt oss vidare till andra läkare.
Efter 4 naturliga missfall och en missfallsutredning i Sverige som inte visade något för de tog för få prover (inte ens ett spermaprov fick vi ta).
Reste vi till Dr D och gjorde immunutredning där. Hittades på mig koagulationssjukdom och förhöjt nk19+5 (antikroppar mot progesteron). Alla andra prover var normala. Men INGA prover alls togs på mannen, inte ens ett spermaprov - trots att vi frågade om det.
Så efter gjort Dr Ds behandling men fått missfall ändå (missfall nr 5), reste vi till Avaclinic i Riga och fick där göra ett sperm dna fragmentationstest och fick veta att det fanns både spermafel och fragmentationsfel. Så hans spermier kommer aldrig leda till levande födda barn. Inte undra på att jag fått 5 missfall och att Dr Ds behandling inte fungerade ! Så vi gjorde dubbeldonation med PGS, för att vara säkra på att få unga bra embryon utan kromosomfel. Donationsdelen gick jättebra, av 13 ägg fick vi 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. Satte in 2st och 5st till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6). Så eftersom embryona var normala, så visste vi då att det var min kropp som var problemet. Men Dr Ds behandling räcker inte för mig och han sa att då har han ingen mer hjälp att erbjuda om inte Intralipid, kortison, Fragmin och Trombyl fungerar/räcker.
Har gjort Serums mensblodtest (inga infektioner hittades) och aqua scan (inget onormalt hittades).
Reste då till Dr Gorgy i London, eftersom han gör större utredningar och använder fler verktyg än Dr D. Dr Gorgy sysslar även med LAD/LIT, IVIG, Progesteronsprutor etc Vi gjorde en ny större immunutredning där och tog prover på båda, och fick då veta (som jag redan hade misstänkt) att mina LAD-värden är för låga. Så nu kommer det bli 2 omgångar LIT-behandlingar och sen ta om LAD igen, för att se att testresultaten gått upp tillräckligt. Sen blir det behandling med IVIG, Fragmin, Trombyl, kortison och progesteronsprutor och insättning av embryon från frysen i Riga. Ev. blir det aktuellt med hysto hos Serum. Så det är där vi är just nu.