• UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-03-28 10:14:15 följande:

Är det förresten nagon som vet var man kan köpa/beställa en bra kylväska som jag kan använda till neuopgenet? Ska halla temperaturen sa länge som möjligt.

Ja, det går att köpa sådana på nätet.. Det har varit flera tips om det för några år sen itråden. Jag minns tyvärr inte namnet på sidan. Men googla så hoppas jag du hittar !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-03-28 13:37:28 följande:

Gick till Apoteket på sjukhuset under tiden sonen var sövd. Har enbart dålig erfarenhet därifrån, men tänkte att ett försök att få ut medicinen när jag ändå var där skadar ju inte. Döm av min förvåning när receptarien expodirade receptet utan något som helst krångel. Visst det tog lite tid men hon tittade inte ens på den inklippta signaturen. Iofs kan mitt konstanta kallprat och skämtande ha påverkat hennes fokus till min fördel, men ändå. Kom därifrån med min kur, men till sambon fick hon beställa. Så nu har vi slängt i oss 4st Azithromycin var och därmed påbörjat kuren som förhoppningsvis leder till plus vid nästa FET!

Det låter bra Zwillinge ! Köp gärna Probiotika receptfritt på Apoteket också så skyddar ni magen.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-03-28 17:15:39 följande:
    Gjorde det, men vi har båda redan ont i magen :( i Serums ordination skrev de att man kunde ta Omeprazol också så vi får väl komplettera med det. Annars tänker jag att proviva och typ dofilusfil kan vara bra eller?
    Omeprazol är jättebra mot sura uppstötningar, är det det ni har?
    Om ni har ont alltså värk så testa med alvedon. Jag har tidigare fått ordinationen 2 alvedon och 1 ipren om man har mer ont så inte 2 alvedon hjälper. Men om ni får hemskt ont så kontakta 1177 eller akuten.
    Om man får diaree så kan Apoteket tipsa om vad man ska ta.

Hoppas det ordnar sig !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-28 16:42:16 följande:

Såhär har det sett ut

Tisdag 9.00 62

Onsdag 04.00 95

Torsdag 9.00 195

Måndag: 12.30 1684

Tisdag 10.00 1800

Ja, 116 är för liten ökning, men ett nytt hcg imorgon torsdag eller nästföljande vardag (tisdag 3 april) föreslår jag så får du se hur ökningen ser ut då.
    Mät gärna progesteronet också, Dr D bryr sig tyvärr inte om progesteronvärdet, men man kan behöva öka progesteron dosen om man ligger för lågt. Får man progesteronbrist så kan det leda till missfall, så brist vill man inte ha. Man kan ta 6st Lutinus per dag 2st 3 gånger per dag.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-28 20:27:51 följande:

Åh tack för svar! Man läser ju bara överallt att det ska dubblas varannan dag. Hoppas hoppas!

Ja, hcg ska dubbleras varannan dag åtminstone i början fram till v.8-10. Mitt hcg dubblerade sig fint hela tiden till hcg 19.000 och då började det minska och sen kom det ut 3 veckor senare. (5e missfallet) .

MEN det KAN ju vara så att det blev något FEL på förra hcg mätningen för dig . finee råkade ut för det har jag för mig. Så ta några fler hcg och följ utvecklingen, samt meddela Dr D om dina provsvar. Lymfocyterna brukar bli lugnare när de vunnit över embryot är min erfarenhet.

Håll kontakt med Dr D, ta regelbundna hcg och så hoppas att nästa hcg visar bättre utveckling !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-28 21:19:39 följande:

Så sent som igår såg man något på VUL men kan kroppen ändå ha vunnit mot embryot? Lymfocyterna är tagna i måndags..

Jag kan inte säga något säkert innan vi vet nästa hcg, om det inte ökar normalt eller minskar sä är det inte bra. Det kan ju ha blivit något fel på förra provet, eller att sköterskan råkade ge dig fel siffror. Så om nästa hcg ökar normalt igen så är jag hoppfull. Så fråga vården om du inte kan få ta ett nytt hcg snart. Förstår ju att det är nervöst och ovisst. Vi får hoppas att det går vägen !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-28 22:03:35 följande:

Var på VUL nu, dom ville inte ta något hcg eftersom det ändå inte skulle vara någon skillnad från igår sa dom...

Kan inte ta innan tisdag så lär bli en orolig påsk...

Det var fel svar av dem ! Typiskt snåla vården

Ta ett nytt brov själv via Werlabs så hoppas jag du får svar snart.

Har du meddelat Dr D? Vad säger han?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-29 07:17:20 följande:

Ja det är nog den värsta känslan man kan känna, denna ovisshet. Jag vill veta NU liksom. Saken blev ju inte bättre av att dom var så sjukt otrevliga på Gynmottagningen, hur svårt är det att bara ge mig ett hcg liksom, för att lugna mig inför påsken?

Jag läste på fertilitetsguiden samma som canada skrev, jag hoppas såklart det kan vara så.

Jag åker och tar ett prov idag, kan inte vänta till tisdag.

Tack snälla för stöttning! Kram!

Låter bra, ta ett hcg idag och ett på tisdag eller onsdag. Det finns listor på nätet vad hcg ska vara mellan under olika gravveckor. På vilken dag är du nu? Är det v4+6 eller v5 +2?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-29 10:21:09 följande:

4+6 är jag i idag. Ja, jag har kollat på de listorna och då ligger mitt HCG ganska högt. Men vad jag förstår är ju det intressanta själva stickningen. Mitt HCG har ju stigit ganska snabbt i början, så att jag hoppas att det kanske är därför de har stigit lite saktare nu de här dagarna.

Hcg i v.5 ska ligga mellan 19 - 7340.

Det viktigaste är ökningen, det får inte öka långsamt, avstanna eller minska.

Hoppas du får provsvaret snart ! Ta hand om dig.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!