BusigaSyrran skrev 2018-02-27 21:13:41 följande:
Okej läste på deras hemsida att man helst inte skulle göra det hemma för man kunde missa vissa bakterier längre upp. Sen kunde Serum ta blod från hysteroscopy då man enligt Katie kommer blöda.
UndrandeSökare skrev 2018-02-27 12:52:35 följande:
Busiga syrran- Du får välja själv vilka kliniker du vill besöka. Jag ville bara tipsa om att även om man försöker naturligt så kan man behöva besöka flera kliniker för att lyckas, eftersom Dr D inte sysslar med allt. Han gör tex inte Mensblodtest och sysslar heller inte med alla mediciner eller behandlingar som finns inom immunförsvarsområdet.
Serum är bäst på livmodermiljön och för vissa kvinnor kan det finnas död vävnad eller ärrvävnad kvar efter tidigare graviditet eller pgr av tex infektioner. De gör också inplantationsnitt i samband med hysto för att embryona lättare ska kunna fästa.
Men immunutredning och behandling kostar väldigt mycket pengar, själva utredningen går på ca 20.000kr men sen tillkommer alla mediciner, blodprov och intripiddroppdroppsättningar man behöver ta.
En del kvinnor har infektioner i livmodern tex hidden clamydia som orsakar infertilitetsproblem. Detta kan man testa för via mensblodtestet. Man gör det hemifrån och skickar till dem. Man kan ha infektioner även om man har testat sig för infektioner i Sverige och de testerna inte visat något.
Om man ändå reser till Aten så kan man om man vill besöka båda kliniker, det var bara ett förslag från mig eftersom jag vet att om man INTE hittar alla problem på en gång, så måste man ändå resa runt till olika kliniker sen och det kostar ännu mer tid och pengar.
Men du får själv välja vilken klinik du vill kontakta.
De flesta som redan lyckats här itråden finns inte kvar längre, för när de fått barn så brukar de försvinna. Men om du vill läsa deras gamla inlägg så börja läsa denna tråd från sidan 1 och framåt. Det gjorde jag när jag var ny och det lär man sig jättemycket på.
Jag kan också rekommendera boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkare som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. Boken finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr. Jättebra bok.
Okej men vad gör då Dr D som inte Serum gör. De tror inte de är min immunförsvar då jag har ätit tabletter för det via IVF här båda gångerna och fått dropp men det har inte tagit sig. De tror att jag har ärr då jag blev gravid på första försöket med vårt barn och sen inget.
Tyvärr men böcker orkar jag inte, orkar egentligen inte åka till Grekland heller för allt är ju så perfekt med min kropp enligt alla tester men inte händer det något för det. Är så trött och förbannad för jag vill inte höra en gång till att allt ser bra ut när det inte gör det.
Jag vill gärna hitta någon som har varit i samma sits och lyckats sen få svar på vad felet är. :(
Tycker inte jag får så bra svar på skillnaderna och jag vill inte kasta pengar i sjön på att få svaren vi hittar inget.
Det Dr D gör är tar en stor mängd blodprover och skickar till ett speciallabb i USA inriktat på immunologi. Utifrån vad proverna visar så får man en personlig behandlingsplan. Han behandlar sen immunförsvaret på ett mer individanpassat sätt än vad tex Falun gör. Han brukar vilja att man försöker naturligt i början om möjligheterna finns till det. Man tar sen blodprover regelbundet i Sverige under behandlingens gång via tex Werlabs eller Blodkollen och man mailar sen resultaten till Dr D som utifrån dem styr han medicineringen. finee här i tråden kan förklara skillnaden mellan Faluns och Dr Ds behandling om du frågar henne.
Tyvärr kan svenska läkare inte tillräckligt mycket om immunförsvaret och fertilitetsproblem det är därför vi alla sökt oss utomlands. Jag förstår att du är trött och frustrerad efter att ha försökt i många år, men man kan tyvärr inte säga på förhand exakt vad felet är, innan man gjort utredningen. Det kan vara ett fel eller flera. Även om man har samma symtom tex sekundär barnlöshet så är det inte säkert att felet är exakt detsamma. Men däremot brukar Dr D hitta felet om det är immunförsvaret man har problem med.
Immunproblem kan yttra sig på så många olika sätt:
Vissa har problem med att de aldrig blir gravida, andra har problem med att de fick ett barn eller några fick bara ett missfall, sen blir de inte gravida. Andra blir lätt gravida men får alltid missfall. Behandlingen ser också olika ut beroende på vilka problem som hittas vid utredningen. Vissa lyckas med hjälp av Intralipid, Framin, trombyl och kortison, andra behöver Humira eller Neupogen, några behöver antibiotika mot infektioner, göra hysto för att rensa livmodern från ärrvävnad etc Ytterligare andra behöver andra mediciner. Immunmedicinering är ingen Quick fix. Det finns tyvärr ingen genväg eller en medicin som fungerar för alla. Det är därför man gör utredning för att ta reda på just var problemen finns.
Både Serum och Life clinic (Dr D) är skickliga på sin inriktning.
Serum sysslar med livmodern och infektioner och Dr D sysslar med immunförsvaret och ibland har man bara problem med den ena av dessa områden, och ibland har man problem med båda områden.
Ja, man kan göra mensblodtestet i samband med hysto eftersom man blöder då när de gör inplantationssnitt. Eller så gör man det hemifrån och skickar, båda möjligheterna finns.
Skicka gärna ett nytt mail till Dr D på rätt mailadress som jag tipsade dig om så hoppas jag att han svarar dig snart. Efter att man fyllt i hans patientformulär och mailat det till honom, så har man ett telefonsamtal med honom och har då möjlighet att ställa alla frågor man funderar över.
Lycka till !