• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-28 19:30:04 följande:

Hej!
     Vi ska ner till Dr D inom några veckor. Kan ni ge oss förslag på hotell? Vill gärna bo så nära kliniken som möjligt.

Life clinic ligger i området Maroussi som är en förort till Aten.
    Vill ni bo centralt så välj hotell nära Syntagma torget.
    Vill ni bo nära kliniken så sök efter hotell i Maroussi.

Hotell kan man hitta på olika nätsidor tex hotels.com
  • UndrandeSökare
    Yrla76 skrev 2018-01-29 06:56:21 följande:

Hej tjejer! Gjorde en FET i tisdags, 5 dagars blasocyst som hade börjat ?hatcha? lite. Tog Intralipid dagen efter insättning. Känner ingenting i kroppen och tjuvtest med billiga tester visar inte minsta antydan. Vet att det är tidigt men känns ändå lite oroligt. Har en svag känsla av att Intralipid inte uppskattad av min kropp. Kan inte förstå vad det skulle kunna göra för skada men det är sen jag började med det som vi slutade bli gravida av oss själva och nu håller på med ivf. Kan ha med min ålder el annat att göra oxå naturligtvis,.. Hur tidigt har ni plussat efter blastocyst?

Intralipid fungerar tyvärr inte på alla, på vissa förhindrar det graviditet (som för mig). Jag blir lätt gravid naturligt om jag inte tar IL i insättningsmånaden, men om jag tar IL så kan jag inte bli gravid den månaden.

Jag har pratat med Penny på Serum och hon bekräftar att IL kan trycka ner immunförsvaret för mycket så inga embryon kan fästa.
  • UndrandeSökare
    Yrla76 skrev 2018-01-29 11:09:08 följande:
    Åh nej, tror det är det som hänt mig denna gång. Hon fick den på plats precis vid slemhinnan så vi hade guldläge. Blir inget il nästa gång
    Jag har inboxat dig.
  • UndrandeSökare
    MoM11 skrev 2018-01-29 21:05:39 följande:

Victoria - kolla vilken klinik du ska träffa Dr D på - han har en ny klinik inne i centrala Aten som han mer och mer växlar över till. Tror inte han påbörjar några nya patienter på den gamla kliniken i Marousi. Jag har embryon i frysen, därför fortsätter han med mig på det gamla stället för att slippa flytta dem.

Jag är just nu i Aten och har idag transfererat en fryst och en färsk blasto. Denna gång verkar han inte tycka jag behöver IL utan att det räcker med Neupogen - och de andra medicinerna såklart.

Vilken är adressen till den nya kliniken i centrala Aten som Dr D jobbar på?
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-29 21:33:46 följande:

Tack! Vi bokade precis rum på ett av hotellen som kliniken rekommenderade. Billigt hotell som hade bra rekommendationer.

Dr D brukar rekommendera PAN hotel och något annat, men det finns massor med hotell att välja på i Aten. Vi burkar läsa vad tidigare boende på hotellen har sagt i omdömet på hotels.com

Ska du både besöka Life clinic och Serum (för hysto) när du reser till Aten?
  • UndrandeSökare
    Yrla76 skrev 2018-01-31 08:46:37 följande:

Ruvardag 8 med blastocyst och helt blankt test. Såå besviken Hur ska vi orka dra igång igen....

Jättetråkigt att höra att du fått minus, det kan ju vara lite tidigt med dag 8, om du vill kan du ju fortsätta med medicinerna, och ta om testet om några dagar.

Som jag nämnde för dig tidigare så fungerar inte IL för mig, och det kan ju vara samma sak för dig. Men det finns andra mediciner man kan använda istället. 

Skulle föreslå att du nu som nästa steg (innan du gör fler IVF-försök), gör en riktig immunutredning utomlands för att få reda på exakt vilka immunproblem du har så du får rätt behandling istället för via Feritlitetplus.

Dr D gör vissa immuntester, men det finns även andra som han inte tar, som KIR-test, LAD-test, DQ-alfa etc

Jag skulle också föreslå att du kollar upp ditt amh-värde om du inte gjort det nyligen, om man har för lågt värde så kan man behöva gå över till äggdonation för att lyckas.
  • UndrandeSökare
    Detblåserpåvästkusten skrev 2018-01-31 11:25:07 följande:

Är det bara Dr D som använder sig av uppföljningen där man tar FBC och sedan skickar resultatet till honom? Hur är det med Dr Gorgy t.ex. i London? Tack på förhand!

Det är endast Dr D på Life clinic i Aten som använder sig av FBC (Blodstatus och B-celler).
  • UndrandeSökare
    Myloveolivia skrev 2018-01-31 22:45:43 följande:

Kanske är en dum fråga, varför åker man till Aten och gör ivf?

Om man vill ha behandlingsplan och immunsupporthjälp från Serum, så gör de endast det om du gör ivf hos dem, det är ju en av anledningarna till varför man gör ivf i Aten. 
  • UndrandeSökare
    Detblåserpåvästkusten skrev 2018-02-01 09:18:17 följande:

Är det någon som kan skillnaderna mellan Dr Gorgys behandling och Dr D:s? Verkar smidigare att åka till London, särskilt om man ska göra IVF och åka flera gånger. Fast är den inte lika bra som Dr D:s så är det ju ingen mening tänker jag.

Jag inboxar dig.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-02-01 11:43:47 följande:

Funderar på om jag ska be Falun om il-dropp eller om jag ska säga att jag går hos Dr D. Det är ju smidigare att få droppet i Falun eftersom att man ska ta första på ägg uttagningsdagen, annars måste jag ju åka hem ca 40 mil och ta droppet efteråt. Hur har ni andra gjort som har gått i Falun?

Kolla med finee vad ivfFalun tar för pris på IL-droppsättning, har för mig att det var 2000kr eller mer. Vet inte hur mycket du betalar där du tar droppet annars?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!