Zwillinge86 skrev 2018-02-06 20:46:04 följande:
Bestämmer jag mig för att göra ett test inför ev nästa försök (ska ju inte kasta in handduken avseende detta försök riktigt än) så kan jag alltså ev be någon som ska till Aten att köpa medicinerna åt mig om de nu skulle hitta nåt.
Jag hoppas du får plus denna gång, men skulle det inte bli det, så låter det som en bra plan att göra Serums Mensblodtest nästa mens. Ja, du kan be nån som ska till Aten att köpa med sig hem det du behöver, när du vet exakt vilka märken du behöver, vilken dos och hur många tabletter totalt. Antibiotika är inte så jättedyrt i Aten, men det är få tabletter i varje förpackning, så det går åt en del förpackningar till 2 personer. Det är ju bara att du lägger ut en efterlysning här i tråden om det blir aktuellt och fråga om det är nån som snart är på väg till Aten. Några av de märken som kan förekomma är Flagyl (metronidazole), Zithromax(azithromycin) och Vibramycin (doxycycline) men även andra sorter. Om Serum hittar några infektioner så brukar de också rekommendera att man gör hysto.
För att göra mensblodtestet behöver man bara 1 vadderad påse, 2-3 frimärken, urinprovrör med gul skruvkork och lite koksalt att späda med så inte blodet torkar i provröret. Kom ihåg att bifoga ett brev med avsändarens kontaktuppgifter samt att skriva namn, födelseår, månad, dag på provröret. Adressen att skicka till och mer info hittar man i dokumentet på Serums hemsida under infection screening.