• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hera B skrev 2018-01-02 21:48:44 följande:

Hej allesammans!

Har insett att jag kommer behöva flyga med tomma sprutor och Neupogen i handbagaget till Aten.

Har någon något tips?

Det verkar ju inte vara någon större svårighet när jag googlar runt. Räcker det verkligen med att ha medicinen i sin originalförpackning som är utskriven till mig? Är skeptiskt till att det verkar så lätt!

Man behöver ha läkarintyg från utskrivande läkare för att ta med sprutor/nålar i handbagaget annars brukar man bli av med det i säkerhetskollen.

Kontakta flygplatsen och flygbolaget du ska flyga med för mer info.
  • UndrandeSökare
    Jessy01 skrev 2018-01-03 13:02:54 följande:

Hej alla!

En fråga ang. intralipiddropp, jag har sköldskörtelproblem. Någon annan som har det?

Hur mycket och när innan Ivf tar ni det?

Så tacksam för svar!

Ja, jag har sköldkörtelproblem och äter Levaxin mot det. Undrar du om något om sköldkörtelproblem?

De flesta av oss här i Atentråden har varit (eller är på väg) till Aten och tagit många blodprover där och gjort immunutredning och fått en diagnos. Behandlingen för att lugna immunförsvaret består sen av intralipiddropp, prednidolon, fragmin och trombyl.

Man börjar med att maila Life clinic och säga att man vill bli patient där och göra en immunutredning. Hör av dig om du vill få mailadressen dit.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-01-06 12:27:05 följande:

Tack för svar! Ibland får jag för mig att jag kanske har endometrios, dock inga cystor på äggstockarna eller så. Vi börjar med IVF i februari i Falun. Hoppas på bättre lycka då.

Man kan kolla om man har endo genom att göra hysto, då skickar man in en kamera i livmodern och filmar hur det ser ut. IvfSerum i Aten är mycket duktiga på hysto.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-01-12 17:54:34 följande:

Jag börjar med IVF i februari, Dr D tyckte dock att vi skulle provs naturligt i 6 mån men nu när jag fyllt 25 och får landstingsfinansierad ivf vill vi inte vänta.

Tror ni Dr D vill att jag ska ta nya chicagoprover då? Tog mina i oktober.

Nej, troligen inte, men maila honom och fråga om du vill.
    Visa som har bytt från naturliga försök till ivf eller ÄD har fått genomföra ett nytt telefonsamtal med honom för 1000sek för att kunna få fortsatt hjälp av honom och fått en ny annan behandlingsplan anpassad för ivf istället.
  • UndrandeSökare

LadyLufsen- Det finns särskilda halsband man kan skaffa som det står att man tar Fragmin på. Troligen får man dem om man är patient på en koagulationsavdelning på ett sjukhus.

Annars kan man ju själv låta tillverka ett sådant med en rund silverbricka och man låter rista in vilka mediciner man har och sen har den alltid runt halsen.

Ett annat alternativ är att du skriver en egen liten lapp på datorn över dina mediciner, skriver ut och kör igenom en lamineringsmaskin. Klipp ner den till önskad storlek och förvara i plånboken.

• UndrandeSökare

LadyLufsen- Jag kan rekommendera Eskimo3 pure kapslar, det är den Omega3 jag använder.

Jag tar också folsyra, d-vitamin, kalcium, magnesium, zink och en del annat.

Tar man kortison för sent på kvällen så är en risk att man får problem att somna, troligtvis därför Dr D rekommenderar morgon+lunch. Men om man inte har det problemet att somna så kan man ju ta det morgon+kväll.

Lycka till med behandlingen.

• UndrandeSökare

Välkommen hit till tråden ! När det gäller hotell så har många här bott på hotel nära Syntagmatorget, det är centralt och nära till allt, tunnelbana, resturanger och massor med apotek.

Apoteken är lätta att hitta i Aten. De har ett grönt eller rött plus som skylt och det finns i stort sett ett i varje gatuhörn, speciellt runt Syntagmatorget.

Plaka är också ett mysigt område gott med restauranger. Men Omoniaområdet skulle jag inte rekommendera att bo i. Billigt men gott om knarkare.

Hotell kan du tex boka via hotels.com, ett tips är att läsa kommentarerna vad andra tyckt om hotellen innan man bokar.

Du behöver ha med dig 2 resväskor. En som du checkar in på flygplatsen och i den lägger du alla sprutor och vätskor.Tex Clexanesprutor och Intralipiddropp.

Tabletter kan du förvara i handbagaget. Man har rätt att föra en årsförbrukning av mediciner mellan 2 EU-länder ( Grekland och Sverige är båda med i EU)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!