Zwillinge86 skrev 2017-12-08 09:58:46 följande:
Mm det är ju det här med spermierna som vi vet så lite om. Vet ju bara utifrån svenska mått mätt och då ser ju allt bra ut. Hade dock lite molvärk igår och chansade på att testa urinen imorse, men det var såklart negativt. Hoppas få positivt besked på blodprov på måndag.
Minns inte riktigt om jag hade symtom förra gången, men jag började blöda tidigt. Skönt att höra att det är vanligt att inte känna så mycket iaf.
Tråkigt att det blev negativt graviditetstest. Urinstickor är ju inte lika bra som blodhcg så ta du ett blodprov på den dagen då du förväntar din mens, så hoppas jag det går bättre.
Förväntar du mens på måndag?
Vill ni utreda din sambos spermiekvalitet närmare?
Ang, spermatest så är det bästa ju sperm dna fragmaentationstest som tyvärr inte finns i Sverige, men i tex Riga finns det. Så om du vill utreda spermierna bättre så kan man ju flyga till Riga för ca 500kr för en flygbiljett. eller 15o00kr för en båtresa tur och retur. På AvaRiga kan man ta enbart det testet om man vill och få svar via mail efter ett dygn. Då får man ju svart på vitt på ett papper hur det ligger till.