Niskan15 skrev 2017-12-15 10:39:05 följande:
Är det många av er som har Facebook? Tänkte starta en privattråd där för oss som ?börjar?/är igång med behandling snart. Blir lite förvirrad här inne och svårt att hänga med ibland. Jag ska sätta igång med behandlingen vid nästa cykel. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det med droppen än. Ringde till Marie på fertilitetsplus, tyckte det var för dyrt med tanke på alla kostnader man redan varit med om. Dock är det ju värt i slutändan men ändå. Ni som har tagit hjälp hemma av sjuksköterska eller läkare, hur har det funkat?
Någon som vill ses och prata? Jag befinner mig som sagt i Sthlm. :)
Niskan- Jag kan förklara om behandlingen om det är något du undrar. Har du varit till Aten och besökt Dr D?
Och fått dina provsvar och behandlingsplan?
Själva behandlingen går ut på att du följer din personliga behandlingsplan och tar de blodprov Dr D önskar och mailar resultaten till honom. Sen talar han om för dig när han vill att du ska ta dropp, blodprover eller ändra medicindoser.
Blodproven:
Oftast vill han ha FBC det betyder Full blood count. I Sverige motsvaras det av Blodstatus och B-celler (kallas ibland för diff). Blodproven tar man enklast hos
Werlabs.se Använder man rabattkoden LCHF så blir det billigare.
Mediciner:
När det gäller mediciner så kan du be Dr D om ett Eu-recept efter att du betalt hans faktura och fått din behandlingsplan. Med ett Eu-recept kan du lösa ut mediciner på svenska apotek, men högkostnadsskyddet gäller inte så man betalar 100% av kostnaden själv. Lloyds apotek ska vara enklast att lösa ut EU-recept hos enligt tips från andra itråden.
Intralipiddropp:
När det gäller droppen så finns Fertilitetplus i Stockholm och 2 privatkliniker i Göteborg som ger dropp mot betalning. Annars har några fått hjälp med droppsättning på sin Vc ned hjälp av en IL-ordination (som man kan få från Dr D om man ber om det).
Några har också löst droppsättningen genom att de har en sjuksköterska som nära vän eller släkting som vill hjälpa dem sätta droppen hemma.
IL och koksaltlösning kan du lösa ut på EU-recept och dropputrustning kan köpas via internet. För mer info om det se
www.fertilitetsguiden.com
Hör av dig här om du har mer frågor eller skicka ett privat meddelande.