• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ladylufsen skrev 2018-01-19 06:42:01 följande:
    Ja, tusen tack! vilken gravvecka är du i nu? En till som har höga värden alltså ;), förutom att dina lymfocyter verkar ligga rätt lågt, skönt! Jag har också läst att både kortison och graviditet kan höja leukocyter och neutrofila, så det är svårt att veta vad som är bra eller dåligt.. jag tycker inte heller jag har supertydliga symtom på när min kropp reagerar. Men dropp har jag tagit rätt regelbundet iaf, ungefär var 1,5 vecka.

Kosten är svår! Är också sugen på annat, är i v 13 nu. Fast mest är jag sugen på att äta öht för jag mår lite illa emellanåt, men misstänker det är kortisonet.

Tar nu pharbio omega3 gravid men det står den är högkoncentrerad vilket inte är optimalt (?) menar eskimo (som jag tror ni tar) som inte har högkoncentrerad. Däremot läste jag nånstans att eskimo inte skulle tas av gravida, därför blev jag osäker. Känner du till något om det? Misstänker dock att det är samma sak m pharbio bara det att de har stoppat folsyra och d-vitamin i den och därför märker den "gravid". Om ni andra tar eskimo torde den ju vara ok!

Har lagt in info om Fragmin i min tfn iaf.
    Jag tålde inte Pharbios Omega3 (blev yr i huvudet efter att ha tagit den en tid).
    Då bytte jag till Eskimo 3 Pure och har nu tagit den dagligen i flera år utan problem.

Köp en förpackning Eskimo3 Pute och testa om du vill, de finns både som flytande och kapslar, men jag föredrar kapslarna.
  • UndrandeSökare

Zwillinge- Om du kollar bakåt itråden kanske du hittar nån mer info, runt det året när Dr D skrev ut din behandlingsplan ifall nån annan också nämt det då?

• UndrandeSökare

Zwillinge-Ett bra tips kan ju vara att göra hysto hos Serum med inplanteringssnitt, många här har ju lyckats efter de gjort det tex finee

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-01-21 09:05:48 följande:

Mmmm jag vet. Har funderat på det och mensblodstest. Men är liksom lite dumsnål eftersom det lyckades på första ÄD-försöket (trots få och dåliga ägg). Har liksom tänkt att gick det den gången så borde jag inte behöva göra mer utredningar eller lägga till ytterliga behandlingar..... vad kostar hysto och menstest hos Serum?

Tyvärr kan det ju behövas mer hjälp att få fler barn även om det gick bra första gången.

Hysto kostar 1650euro och mensblodtestet 270euro har jag för mig. Du kan maila Katie på Serum så mailar hon dig direkt prislistan för 2018.

Man kan börja med att fylla i Serums questionaire och maila in (finns på deras hemsida) så kommer Katie att svara och erbjuda ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny. Konsultation kostar inget hos dem. Jag valde att prata med Penny.

Man kan göra mensblodtestet separat hemifrån eller under hyston har jag hört.

Annars går det smidigt att göra mensblodtestet hemifrån. Man behöver en liten vadderad påse, några frimärken, urinprovrör med gul skruvkort, koksaltlösning att späda lite med. (Urinprovrör och koksaltlösning kan man köpa billigt på apoteket).

Alla instruktioner och adress att skicka till hittar du på Serums hemsida under infection screening.

Det kostade 14kr (2 frimärken) för mig att skicka med vanlig post för det var inte skrymmande. Man märker urinprovröret med namn och födelsedata och skickar med ett brev med kontaktuppgifter och att man vill göra mensblodtest.
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-01-21 14:00:19 följande:

Hur skickade ni prov, ni som skickat mensblodstest? Vanlig post i en papp-kartong? Det är dags här....

Behövs ingen kartong. Räckte med 2 frimärken (2×7kr) och en liten vadderad påse (minsta storleken) postat på vanliga brevlådan. Kollade med posten först och det var inte skrymmande så det räckte med 2 frimärken.

Skickade 1 urinrör med gul skruvkork med mensblod utspätt med lite koksaltlösning, plus ett brev med mina kontaktuppgifter och vilket prov jag ville göra.

Adressen du ska skicka till, och alla instruktioner hittar du på ivfSerums hemsida under infection screening.
  • UndrandeSökare

Tumvante- Läste i en annan tråd att du bor i Danmark och ska behandlas med ivig mot dina missfall.

Hur många missfall har du fått?

Har du fått testa behandling med intralipiddropp innan ivig?

Får du bara ivig eller behandlas du samtidigt med trombyl, fragmin och prednisolon?

Gör du naturliga försök eller ivf?

Har du du gjort någon immunutredning med blodprov som skickas till USA för analys?

Har du gjort LAD-test? KIR-test etc?

• UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-23 09:38:14 följande:

Är det någon här inne som har överbliven clexane? Vilken dos har ni fått ordinerat från Dr. D? Det har blivit en miss med min. I Grekland skrev han 0,6 ml och på behandlingspappret står det 0,4. Oavsett vad köpte vi bara med oss 1 paket (10 injektioner). Kommer behöva fler nästa månad om det ej går vägen denna månad.

Dr D rekommenderar Clexane eller Fragmin.

Maila Dr D och be honom om ett EU-recept på Fragmin. Det kan du lösa ut på svenskt apotek (utanför högkotnadsskyddet).
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-01-23 10:59:14 följande:

Har vad jag tror fått mitt första positiva test någonsin.

Denna cykel har vi haft en paus med alla mediciner och dropp då jag ville låta kroppen vila inför ivf nästa månad. Vi hade bara samlag en gång och det råkade nog bli runt ÄL.

Jag har nu fått lite feber och värk i kroppen. Förstår ju att jag behöver ett dropp, men kan inte få det förrän imorgon. Tog 10 mg predni och Fragmin nyss. Finns det något mer jag kan göra?

Grattis till plus ! Maila och berätta det direkt för Dr D.

Börja med alla mediciner direkt inkl Trombyl, Fragmin, pred och ta dropp så snart som möjligt.

Samt Folsyra, omega3 och d-vitamin.

Ta gärna hcgprov på werlabs, Dr D brukar vilja veta hur ditt hcg ligger och även att man ska ta det regelbundet efter plus så han får veta hur det ökar. Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare hos Werlabs.
  • UndrandeSökare

Ariellan - Dr D brukar vilja att man mäter hcg och progesteron och FBC efter plus, ta det så snabbt som möjligt. Helst innan du tar droppet, men annars efteråt.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!