• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan- Om du lägger in en beställning på Werlabs nu direkt idag tisdag, så kan du gå imorgon ondag och ta provet. Ordpris hcg 225kr, men med rabattkoden LCHF blir det 180kr.

Alternativt om du går och köper ett Clearblue digitalt med veckoindikator idag och tar det med morgonurinen imorgon.

Med ett digitalt står det Gravid 1-2 eller inte gravid med bokstäver. Jag använder endast såna så slipper man försöka tyda otydliga streck. Eftersom de med streck på kan man nämligen bli lurad av med "spökstreck"

Så använd Clearblue digital och Werlabs istället !

• UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-24 20:04:52 följande:

Stort grattis Arielle! Håller tummarna för er!

Själv har min mens kommit igång idag, 4 dagar för tidigt. Första försöker är misslyckat med Dr. D :( så besviken och nere just nu. Tar ni blodprov på b celler och progestron ändå och skickar till honom?

Känns som att vägen till en bebis verkligen inte finns i mitt öde. Trött på alla kämpande efter alla år.....

Tråkigt att mensen kom. Hoppas det går bättre nästa månad, försöker ni naturligt eller gör ni ivf?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-01-25 15:59:41 följande:

Blir så trött på werlabs...mailat foto på mitt körkort och nu svarade dom att provsvaret kommer först imorgon...

Två dygn efter det att jag tog provet, brukar det vara så?!

Ja, om de behöver skicka blodprovet med posten till ett labb i en annan stad så
    får man vänta några dagar extra. 

Snabbaste sättet att få provsvar genom Werlabs är att ta provet på en ort där de har labb. Om man kollar i deras lista över provtagningsställen så är det där de har provtagning på fredagar också. På de ställen där de endast har provtagning månd-torsd så betyder det att de måste skicka provet med posten.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-25 18:06:01 följande:

Ja, det är blandade känslor varje gång.

Har 6 Ivf bakom och en utomkveds där min ena äggledare sprack. Nu vill Dr. D att vi först provar på naturlig väg med min ena äggledare. Vet dock inte ens om den ens funkar då det var därför vi började med IVF. Känns så dumt hela grejen just nu.

Blev xet vid ivf? 

Har ni gjort äggledarspolning för att kolla så att den kvarvarande äggledaren inte är blockerad?

Ett alternativ att gå vidare är ju att göra mensblodtest och hysto hos Serum för att kolla upp så det inte är något problem med livmodern. 

Här hittar du info om Mensblodtest:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Info om Hysto med inplanteringssnitt:
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

Bara ett tips !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-01-26 12:22:22 följande:

Gick åt skogen, <1. Gravtesten jag tog måste ju varit nåt fel på...Leuko och neutrofila var förhöjda säkert av kortisonet och lymfocyter under gränsvärde...fattar nada.

Beklagar Ariellan, men tester som visar streck kan visa så kallade "spökstreck", dvs de visar jättesvagt, men det innebär inte att man är gravid.

Hoppas det går bättre nästa månad !
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-01-26 16:59:19 följande:

Någon här som väljer IVF Serum och gör ALLTdär istället för hos Dr.D?
    Vi har ett barn naturligt och en misslyckad ivf, inga fel hittas på oss.
    Har mejlat serum och skall fylla i en massa länkar.

Har ett fryst embryo vi skall försöka med i mars hade vi tänkt.

Har kämpat att bli gravid i över ett år och våran sexåring vill med ha ett syskon. 

Serum hjälper INTE till med behandlingsplan om man gör ivf på annat ställe än hos Serum, det är därför många väljer att göra immunutredningen hos Dr D för han hjälper till med behnadlingsplan och immunsupport oavsett var man gör sin insättning.
  • UndrandeSökare
    shivalilla skrev 2018-01-26 18:40:24 följande:

Hej, jag måste fråga - har NÅGON varit med om att chicagoproverna som togs nere i Athen försvann??

Jag tog proverna måndagen förra veckan i Athen men fick idag reda på från kliniken att det hänt något på vägen så de försvunnit .... Lite chockad, men det är klart att det är en lång väg mellan Athen och Chicago... 

Det var sekreteraren som skrev och det var bara kortfattat men tydligen måste jag leta upp ett laboratorium här som kan ta dem, känner mig ganska knäckt, åkte ju ner för att ta proverna där och så händer detta... Är det någon som varit med om något liknande? Jag har för mig att jag sett något om att man kunde skicka prover till chicago från Sverige - är det någon som har erfarenhet av det? Supertacksam om någon vet NÅGOT!!

ps besöket var annars positivt, skriver mer och berättar vid ett senare tillfälle med lite tips inför resan!

Ja, en kvinna som kallade sig che71 råkade ut för det, hennes prover försvann på vägen till USA (pgr av en snöstorm). Hon fick ta om alla blodprover i Sverige och skicka själv till Chicago med hjälp av papper som Dr D skickade henne.
    Detta var några år sen, men om du läser tråden bakåt så hittar du hennes gamla inlägg. 

Om du ska skicka prover själv från Sverige så gå in på www.fertilitetguiden.com för mer info om hur man gör.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-27 10:38:54 följande:

Igår på mensdag 3 tog jag prover i labbet.

Ni som kan det här, vad betyder S-progestron <0,5nmol/L? Hänger inte riktigt med i värdena? Hade jag någon ägglossning i förra månaden?

Progesteron ska mätas en vecka efter ägglossning, mätte du det på rätt dag ?
  • UndrandeSökare

shivalilla - Här hittar du info om att skicka rör med blod till USA med Fedex:

Skicka blodprover

Stockholm ? FedEx Arlanda

Malmö ? FedEx Kantyxegatan, Fosie

Göteborg ? FedEx Kryptongatan 2

FedEx kundtjänst: Tel: 0200 252 252 eller +46 (0) 40 169 160 måndag-fredag 8.00-18.00, där du även kan beställa upphämtning.

Lämnas före 19.00 t ex en måndag så levereras det till labbet kl 11.00 lokal tid på onsdagen, 48-tim garanti. Blodet håller bra upp till 55 timmar. Tänk på att skicka mån-tis så att det hinner fram före helgen (kolla helgdagar!).

Du behöver skicka 7-8 st rör med blod för att testa TNF och ca 40-50 ml om du även ska testa NK. Rören i USA är med grön hatt men i Sverige innehåller de gröna en gel för att blodet inte ska koagulera. Det går bra men rören får i så fall inte centrifugeras.

Emballage: Liten låda för rören + absorberande material + bubbelplast. Därefter Clinical Pac som kan beställas här:

Läs mer på denna sida om adress att skicka till, vilka dokument som ska bifogas och mer info.
    www.fertilitetsguiden.com/wp/blodprover-2/
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!