• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

LadyLufsen- Det har tipsats tidigare i tråden om Eskimo3 Pure, det var därför jag började ta den. Tycker den fungerar bra för mig.

Ang Kalcium, Magnesium och Zink så tar jag :
    500mg Kalcium, 375mg magnesium och 25-30mg zink dagligen.

• UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-14 19:13:04 följande:

Hur mådde ni efter Intralipiden? Fick ni några biverkningar av det? Jag tog intrapliden hos Marie på fertilitetsplus i fredags på dag 11. Kändes tryggt att gå till henne då hon kan detta och har erfarenhet av Immunsupport behandling.

En annan fråga, provade på ägglossningsstickan och jag har fortfarande inte fått min ägglossning verkar det som. Hur gör ni för att pricka rätt? Är det försent om jag får den imorgon eller om 1-2 dagar. Så mycket tankar i huvudet just nu.

Efter första IL-droppet hos Dr D blev jag rejält förkyld i en månad. Efter det inga biverkningar av IL.

Jag kan rekommendera dessa, tycker de är smidigast och enklast att läsa av:
    Det kan visa tom cirkel, blinkande smiley och fast lysande smiley.
    www.apoteket.se/produkt/clearblue-avancerat-agglossningstest-10-st-252910/
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-14 20:45:36 följande:

Ja, det är dem ÄL testen jag använder mig av. Ok, då får jag hoppas på att jag håller mig frisk. En dum fråga men hur länge varar intrapriliden i kroppen? Dr D sa att dessa är mest till för att förbereda kroppen inför en graviditet men jag blir inte så klok på detta.

De flesta reagerar troligtvis inte alls på IL-dropp.
    Kan ju vara en slump att jag blev förkyld i en månad efteråt.

Hur länge IL sitter i varierar lite från individ till individ men läste en gång för länge sen att en amerikansk läkare sagt att effekten klingar av under max en månad.

Man kroppen kan reagera på olika sätt om man är gravid eller inte. Den kan vara lugn när man inte är gravid, och reagera starkt när man blir gravid, och då behöver man ta dropp mycket mer intensivt tex 1 gång i veckan eller flera gånger i veckan. Går inte att tala om i förväg, allt beror på hur just ditt immunförsvar reagerar. Ta FBC (Blodstatus plus B-celler) och maila till Dr D så kommer han tolka dina provsvar.

Ja, man tar IL i försöksmånaderna för att lugna ner immunförsvaret inför en graviditet så att inte immunförsvaret attackerar embryot direkt när det försöker fästa.

Lycka till med behandlingen.
  • UndrandeSökare
    Yrla76 skrev 2018-01-15 10:26:22 följande:

Hej på er!

Jag har inte läst i tråden på någon månad, behövde en paus efter mitt senaste missfall. Hoppas så att det gått bra för er som är gravida?!

Vi ska nu göra ett FET i naturlig cykel, om äl kommer som den ska och upptiningen går vägen. Undrar över IL droppet. När har ni fått detta i cykeln? Jag har bokat tid imorgon men kommer nog inte få ÄL förrän i mitten/slutet på denna vecka om den kommer. Hade ni väntat till efter glad gubbe eller ok att ta innan? Skulle ni sedan ta igen samma dag som insättning även om det blir mindre än en vecka emellan? Tack på förhand om råd.
    kram

Hej ! Jag läste bakåt i tråden och såg att du haft minst 11 missfall/MA efter du fick din son. Du hade även testat ivf men ändå missfall. 
    Har du gjort Serums mensblodtest? Om inte så gör det föreslår jag. Det kan du göra hemifrån och posta i vanlig postlåda.
    Det finns de som får missfall där det beror på en infektion i livmodern, även om de fått ett barn tidigare. 
    Du behöver skaffa en vadderad påse, några frimärken, 2 urinprovrör med gul skruvkork och koksaltlösning. (Urinprovrör och koksalt köper man för billig penning på Apoteket).
    Här hittar du alla instruktioner:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Vill du ha mer tips om mensblodtest så är vi många i tråden som gjort detta som kan ge tips.
  • UndrandeSökare

Angående Fragminsprutor
    Jag läste om nån tidigare i tråden som bedövade huden med en isbit först innan hon stack in Fragminsprutan. 

Men bästa tipset fick jag från en sjuksköterska. Man nyper om en rejäl bit magfläsk, och klämmer hela tiden. Sen sticker man in sprutan från sidan i magen ca 45 graders vinkel, sprutar in sakta och drar sen ut sprutan och trycker på spruthålet då blir det mindre blåmärken.

Släng INTE sprutorna i soppåsen efteråt, man kan få en gratis kanylburk på apoteket att lägga sprutorna i om man frågar. Sen när den är full så lämnar man in den fyllda burken och hämtar ut en ny tom burk.

• UndrandeSökare
    finee skrev 2018-01-16 19:48:12 följande:
    Tack för svar! Han svarade idag, tack o lov!
    mumskastrull skrev 2018-01-16 17:25:37 följande:

Jag har fått svar. Mailade honom för 10 min sedan och fick svar nu :)

Hur går det för dig?? :)

kram

Fick svar nu jag med! Jodå, det går bra Förlorade tyvärr ena tvillingen i vecka 10, upptäcktes i vecka 13, så det var tungt. Men den som är kvar mår bra och växer som den ska!
    Beklagar verkligen finee att den ena tvillingen dog ! Hoppas verkligen den andra överlever.
  • UndrandeSökare

Zwillinge-Jag äter Onega3 hela tiden, har aldrig hört att man ska göra något uppehåll med Omega3.

Vilken läkare hade sagt till dig att göra uppehåll och av vilken anledning?

• UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-01-17 08:34:18 följande:

Status från mig. Det verkar som att ägglosningen inte vill komma igång denna månad. Tog ju intralipid droppen i fredags men det verkar kört eller vad tror ni? Tips och råd mottages. Jag fick en blinkande gubbe på testet både igår och idag (dag 16) men ff ingen gubbe som är stilla.

Mailade nedan till Dr D precis.

I have one questions, my ovalulation was late and started yesterday (day 15) according to urine test but it?s still not on that ?high level? that it should be on. It?s 3 levels according to clear blue test. I got level 2 yesterday and today. Maybe tomorrow it?s going to be that high but I don?t know. I think the ovaluation is messing this month.

What should I do? Should I stick to the plan and have clexane day 19 and start with Thrombhyl etc?

Vilken dag började du testa? Kan du ha börjat testa försent ?

Det du kan göra är att ta ett blodprov och mäta progesteron ca 1 vecka efter när du borde haft ägglossning, då får man veta om ägglossningen blev av eller inte. Efter ägglossning stiger progesteronet.
  • UndrandeSökare

finee- Har du fått någon blödning efter den ena tvillingen dog så att den kommit ut ? eller finns den fortfarande kvar i livmodern? Om den är kvar finns det nån risk det kan störa utveckligen för den andra tvillingen? Vad har läkarna sagt?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!