Niskan15 skrev 2018-01-14 20:45:36 följande:
Ja, det är dem ÄL testen jag använder mig av. Ok, då får jag hoppas på att jag håller mig frisk. En dum fråga men hur länge varar intrapriliden i kroppen? Dr D sa att dessa är mest till för att förbereda kroppen inför en graviditet men jag blir inte så klok på detta.
De flesta reagerar troligtvis inte alls på IL-dropp.
Kan ju vara en slump att jag blev förkyld i en månad efteråt.
Hur länge IL sitter i varierar lite från individ till individ men läste en gång för länge sen att en amerikansk läkare sagt att effekten klingar av under max en månad.
Man kroppen kan reagera på olika sätt om man är gravid eller inte. Den kan vara lugn när man inte är gravid, och reagera starkt när man blir gravid, och då behöver man ta dropp mycket mer intensivt tex 1 gång i veckan eller flera gånger i veckan. Går inte att tala om i förväg, allt beror på hur just ditt immunförsvar reagerar. Ta FBC (Blodstatus plus B-celler) och maila till Dr D så kommer han tolka dina provsvar.
Ja, man tar IL i försöksmånaderna för att lugna ner immunförsvaret inför en graviditet så att inte immunförsvaret attackerar embryot direkt när det försöker fästa.
Lycka till med behandlingen.