• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vviiccttoorriiaa skrev 2018-03-10 07:17:50 följande:

Jag känner igen mig i det du skriver. Känslan av att inte vilja åka iväg. Nu vet jag inte var ditt problem ligger, varför inte ni kan bli gravida. Men Dr D rekommenderade mig att börja med agnus castus (munkpeppar), omega 3 och D vitamin. Det tillsammans med folsyra ska tydligen göra susen. Testa det! I Sverige räknades vi som oförklarlig barnlösa men på Life clinic konstanterade Dr d väldigt snabbt att min äggkvalite var väldigt dålig. Därför har jag också uteslutit gluten i min kost. Uteslöt även mjölkprotein ett tag men det gjorde att jag knappt åt något vilket inte var hållbart, så det har jag återupptagit igen.

Börja med att testa vitaminerna jag skrev om. Dr d bad mig höra av mig till honom när jag märkte skillnad. Förstod inte vad för skillnad jag skulle märka men efter 2 månader var skillnaden stor hos mig, enorm faktiskt. Nu vet jag ju dock inte om det hjälpt mig ännu i jakten på gravidlyckan men faktum är att min livskvalité blivit bättre.

Lycka till!

Dr D på Life clinic brukar råda ALLA sina patienter att ta Omega3, D-vitamin och folsyra. Samt att han råder en hel del att testa Munkpeppar för att förbättra äggen. Jag testade det i 3 månader men det gjorde ingen skillnad för mig.

Då fick jag istället byta till Prasteron (DHEA) och hög dos Ubiquinol istället. Men ingen skillnad då heller.

Sen åkte vi till Riga och gjorde sperm dna fragmentationstest och upptäckte att det var där huvudproblemet satt ! Tyvärr hade Dr D inte tagit några tester alls på min man.

Så det är därför jag brukar råda alla att se till passa på att också besöka Serum och gör sperm dna fragmentationstestet när ni ändå är i Aten för att besöka Life clinic (Dr D) så slipper ni slösa bort tid i onödan i ovisshet, om det skulle vara spermierna som är problemet. Gör gärna Serums Mensblodtest också.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-03-10 12:38:04 följande:

Skönt att det visade nåt, då var det ju väl investerade pengar. Förhoppningsvis ökar era chanser att lyckas rejält efter behandling. Håller tummarna för er! Får man fråga om du av någon orsak haft anledning att misstänka att detta var felet (mer än att annat inte räckt till?) jag tänker ev symtom eller liknande? Hur gör ni förresten med medicineringen, "köper" ni EU-recept av Serum eller har ni nån kontakt här hemma som skriver ut?

Jag är så kluven. Mitt provrör verkar ha försvunnit i snökaoset och nu funderar jag på om jag ska skicka igen. Förutom att jag sällan blir gravid alt får missfall (nu senast trots ÄD med fina blastocyster) så har jag inget som tyder på infektion i livmodern så för mig är det ett långskott. Det billigaste alternativet att börja med nu när immunsupport inte verkar funka/räcka längre för mig....

Tänker man att orsakerna till de här infektionerna är att man blivit smittad eller uppstår de "av sig själva"? Har nämligen haft ytterst få sexpartners, även om de är långt ifrån en garanti såklart.

Jättetråkigt om ditt test försvann pgr av snöovädret, vilket datum postade du det? Har du provrör och vadderade påsar hemma så du kan skicka igen när mensen kommer?

Ja, både hidden clamydia, ureaplasma och mycoplasma etc är ju saker man smittas med. Bacterial load (obalans mellan onda och dåliga bakterier i underlivet) kan nog uppstå av sig självt tror jag på samma sätt som man kan få urinvägsinfektion utan att ha haft sex. Men för bästa svar maila och fråga Serum om det.

Man kan tyvärr ha nån infektion utan att ha symptom och utan att de svenska testerna visat något.

Jag har läst om flera itråden som fått barn efter mensblodtest och behandling så det ökar ju chanserna om man har nån infektion och får behandling för den.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-10 13:06:30 följande:

Är det nån av er som skippade kortisonet under er ivf? Jag mår så jäkla dåligt av det och funderar på att bara köra il-dropp, Fragmin å trombyl...

Vilken dos av prednisolon får du?Har du testat lägre dos om det går bättre då?

Jag tålde inte prednisolon alls, blev dålig redan av 5 mg, fick skakande händer och hjärtklappning. Om det är så för dig så kan du maila Dr D om det så kommer han ordna annan medicin åt dig.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-10 14:21:46 följande:

Blir dålig av 5 mg med hjärtklappning jag också. Känns mer som det stjälper än hjälper faktiskt...

Maila till Dr D och berätta det om du inte redan gjort det.
  • UndrandeSökare
    Sammet skrev 2018-03-10 14:56:47 följande:

Nån som vet om Fertilitetsguiden.com är permanent nere? Jag kommer bara till "Domänen ledig" sida. 

Det finns ju en enormt kunskap lagrad på den sidan jag saknar :) 

Ja, jag skrev nyligen här i tråden att sidan www.fertilitetsguiden.com är borttagen eftersom räkningen till internetleverantören inte är betald.

Det stod det som felmeddelande häromdagen när jag sökte på sidan.

Zinfandel som gjort den sidan har lämnat tråden för gott, men innan hon gjorde det lämnade hon över skötseln av sidan till 2 andra tjejer(jag vet ej namn), men det har tydligen inte funkat.

Jag kan inte få tag på Zinfandel men om du kan få tag på henne så är det nog enda chansen att få upp sidan igen, annars är sidan borta för gott tyvärr.
  • UndrandeSökare
    Hera, Pipperoni och Sammet -

Så här stod det när jag sökte på www.fertilitetsguiden.com senast.

Din sida har stängts av!.

Orsaken till detta kan vara t.ex. en obetald faktura. Kontrollera dina meddelanden och dina fakturor i din kontrollpanel - annars kontakta supporten för mer information.

Med vänlig hälsning

Crystone

Your site has been suspended!.

The reason for this could be for instance an unpaid invoice. Please check your emails from us and your invoices in your control panel - if you need more help dont hesitate to contact our support.

Best regards

Crystone

• UndrandeSökare

Crystones kundtjänst enligt deras hemsida har öppet vardagar 8-19 och helger 10-15  Så tyvärr stängt just nu. www.crystone.se/kundtjanst

Så jag gissar att det endera rör sig om obetald faktura som det står när man söker på fertilitetsguiden ELLER så är det något problem med deras servrar. 
    Jag vet bara att hemsidan var uppe och fungerade på kvällen söndagen den 4 mars, men har varit nere åtminstone sen kvällen den 8 mars 2018.

Kolla här: 
    status.crystone.se/

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!