Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag känner igen mig i det du skriver. Känslan av att inte vilja åka iväg. Nu vet jag inte var ditt problem ligger, varför inte ni kan bli gravida. Men Dr D rekommenderade mig att börja med agnus castus (munkpeppar), omega 3 och D vitamin. Det tillsammans med folsyra ska tydligen göra susen. Testa det! I Sverige räknades vi som oförklarlig barnlösa men på Life clinic konstanterade Dr d väldigt snabbt att min äggkvalite var väldigt dålig. Därför har jag också uteslutit gluten i min kost. Uteslöt även mjölkprotein ett tag men det gjorde att jag knappt åt något vilket inte var hållbart, så det har jag återupptagit igen.
Börja med att testa vitaminerna jag skrev om. Dr d bad mig höra av mig till honom när jag märkte skillnad. Förstod inte vad för skillnad jag skulle märka men efter 2 månader var skillnaden stor hos mig, enorm faktiskt. Nu vet jag ju dock inte om det hjälpt mig ännu i jakten på gravidlyckan men faktum är att min livskvalité blivit bättre.
Lycka till!
Då fick jag istället byta till Prasteron (DHEA) och hög dos Ubiquinol istället. Men ingen skillnad då heller.
Sen åkte vi till Riga och gjorde sperm dna fragmentationstest och upptäckte att det var där huvudproblemet satt ! Tyvärr hade Dr D inte tagit några tester alls på min man.
Så det är därför jag brukar råda alla att se till passa på att också besöka Serum och gör sperm dna fragmentationstestet när ni ändå är i Aten för att besöka Life clinic (Dr D) så slipper ni slösa bort tid i onödan i ovisshet, om det skulle vara spermierna som är problemet. Gör gärna Serums Mensblodtest också.