• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angel, hoppas det är ngt positivt på "G". Jag skulle ta bort Melatonin, tills du vet hur det gått. Det kan trigga immunsystemet. Jag skulle lägga till progesteron, fragmin och trombyl/baby aspirin. Har du även prednisolon hemma?

• Snart lycklig

Hej alla, snälla kan någon hjälpa mig. Färdigblandad Menopur och även Orgalutran ska ju vara i rumstemp under 25 gr, ej i kyl 2-8 gr. Jag har Ovitrellen i minibaren som är ca 11-13 gr. Det är ju ok, f den kan ju vara i kyl eller i rumstemp om den ska användas snart. Men nu till min fråga, är det okej att ha färdigblandad Menopur och Orgalutran i 11-13 gr? Jag har tidigare frågat Dr D om Orgalutran kan ligga i vanlig kyl 2-8 gr, men helst inte svarade han då. Jag kan också ha dem i rummet, men det förutsätter att aircondition är på hela tiden. Jag har visserligen fått ett extra kort och även pratat med receptionen och dagens berörda städerska som lovat att kortet ska få sitta kvar. Nojjig, jag vet, men slås den av blir rummet närmare 30 gr och då är medicinen körd och jag vill inte ens tänka på vad ny skulle kosta att köpa här. Jag vill bara kunna koppla av och åka t stranden och njuta av mina dgr här. Resultatet var sisådär, kan bli bra, men oxå katastrof. Återkommer t det senare. Kram alla som står ut med mina frågor.

• Snart lycklig

Tack Zin, kanske inte Orgalutranen, utan Menopuren skulle nog vara många många tusenlappar. Nu är minibaren nere i 8-9 gr, så jag har inget val, det blir sängbordslådan och sedan hoppas att ingen bryter strömmen f den 19 gr aircondition. Städerskan har varit här precis o hon hade fått instruktioner. Puuuhhhh!

• Snart lycklig

Jag hade igår efter 9 sprutdagar låg dos (112,5) endast en slemhinna på 4 mm. Jag hade några blodrester/follikelrest el ngn form av cysta kvar, antagligen sedan senaste plock. Ibland kan det bli så sa Dr D. Jag hade dock 6-8 follikkar, men en del små. Två hade som vanligt skjutit iväg lite, 11-13 mm och risken f mig är att de är tomma. De andra var under 10 mm. Alltså mkt segt. Jag har inte känt så mkt heller förrän nu på slutet. Vi satte om Orgalutran mkt tidigt i blindo, som kan vara en orsak, men det kan ju bara vara så här oxå. Nytt VUL på onsdag kväll och då får jag lite mera besked. Alltså, det kan gå bra, men det kan oxå gå illa. Jag skulle hoppa över Orgslutran idag f att pusha dem lite. Det skrämmer mig naturligtvis att inte ta den, då jag är livrädd f att ägglossa i förväg som jag gjorde sist när jag gjorde korta protokollet i januari.

• Snart lycklig

Ang Cff; Rätta mig om jag har fel, men bara stimuleringen i sig i samband med IVF kan väl påverka värdena och likaså om det var en graviditet på "G", även om det tyvärr inte lyckades denna gång.

• Snart lycklig

Dr D tycker inte jag svarar tillräckligt bra på IL så vi ska diskutera vidare..... Han är ganska säker på att det är mitt aggressiva immunsystem som gjort att jag inte lyckats (ej plus ngn gång) med ett enda embryo av totalt 19 st fina utan fragment återförda hittills. Självklart spelar min HÖGA ålder också in. Nu är jag ännu äldre, men han säger att för min ålder ser allt exceptionellt bra ut. Jag försöker att leva på det lilla hopp jag har kvar. Inte lätt alla gånger.

• Snart lycklig
    cff skrev 2013-07-17 00:19:24 följande:
    Intressant. Var testade du dem (jag testade mina på Infectolab i Tyskland)? Testar man dem också i samband med immunologi-utredningar?

Cd 57 testas i Dr Ds utredning, om jag nu kommer ihåg rätt, att det verkligen var Cd57.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!