Hej alla, snälla kan någon hjälpa mig. Färdigblandad Menopur och även Orgalutran ska ju vara i rumstemp under 25 gr, ej i kyl 2-8 gr. Jag har Ovitrellen i minibaren som är ca 11-13 gr. Det är ju ok, f den kan ju vara i kyl eller i rumstemp om den ska användas snart. Men nu till min fråga, är det okej att ha färdigblandad Menopur och Orgalutran i 11-13 gr? Jag har tidigare frågat Dr D om Orgalutran kan ligga i vanlig kyl 2-8 gr, men helst inte svarade han då. Jag kan också ha dem i rummet, men det förutsätter att aircondition är på hela tiden. Jag har visserligen fått ett extra kort och även pratat med receptionen och dagens berörda städerska som lovat att kortet ska få sitta kvar. Nojjig, jag vet, men slås den av blir rummet närmare 30 gr och då är medicinen körd och jag vill inte ens tänka på vad ny skulle kosta att köpa här. Jag vill bara kunna koppla av och åka t stranden och njuta av mina dgr här. Resultatet var sisådär, kan bli bra, men oxå katastrof. Återkommer t det senare. Kram alla som står ut med mina frågor.