• Anonym (vad)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?

• Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
  • Ökänd
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:53:32 följande:
    Suck, vill man inte förstå så gör man det inte. Jag vet att ingen vet vad som händer efter döden, då ingen här är död. Ni får gärna tro att ni vet men påstå inte att ni vet..

Fast de som har varit kliniskt sett döda har väl rätt att berätta om sina upplevelser? Sen kan ju vi som läser själva göra bedömningen om vi vill tro på deras berättelser? Du tror inte på det och har länkat hysteriskt till Wikipedia. Nu kan alla andra själva bestämma vad de vill tro.
    Krengt och på hoppad
  • Anonym (..)
    molly50 skrev 2012-01-02 23:04:49 följande:
    Men hur kan du påstå att du vet att ingen vet vad som händer efter döden? Det som flera här har berättat är är alltså bara påhitt? Du tror alltså inte att de vet vad de själva upplevt?
    Du tycker att de som berättat om sina uppevelser är besserwissrar,men när du skriver att du vet att de inte vet så är ju det minst lika besserwisseraktigt. 

Om man inte tror på detta förstår jag inte vad man gör i en tråd som denna överhuvudtaget,ärligt talat. 
    Kanske för att ingen är död? Inte påhitt, dom har säkert trott sig uppleva "att vara död" men varit i en sk "nära döden" upplevelse.. Jag vet inte vad jag tror, men jag hoppas också att man får träffa dom som dött men, de som irriterar mig är att dom skriver det som sanningar & att dom vet vad som händer.. Om dom bara skulle skriva att det är vad dom tror på så skulle jag inte bli irriterad....
  • Anonym (jag)
    Anonym (njaa) skrev 2012-01-02 23:01:03 följande:
    När jag för 2 år sedan hade en svår förlossning,..ett akutsnitt som nästan orsakade min död . Jag förlorade 3000 ml blod och allt blev becksvart.

jag svävade med liv och död och det enda jag kan minnas är att jag ena stunden blir snittad, och så får jag se min dotter, hålla henne en stund, sen går de iväg med henne...allt de här på inom loppet på kanske 8 min.
    vaknar upp 5 timmar senare, och får höra att jag nästan dog och att de räddade livet på mig..

hemskt!

min tanke under dessa två år är...; Vart var jag under dessa timmar?.. Allt är bara svart, såg absolut ingenting..kanske var meningen att jag skulle få leva. 
    det där är intressant. alla upplever olika. 
    en del upplever ingenting, medans andra fått se,,, 
  • Anonym (tror)

Häll inte bensin på elden - dvs, svara inte på inläggen från de som vill förstöra i denna tråd!!! Ni kan starta en egen tråd :P

Har inte varit med om NDU, men har fått budskap från andra sidan genom seans, och ni som inte varit på seans och som inte tror på detta, jag bryr mig inte om ifall ni tror på detta! Jag ska inte kämpa för att övertyga er, det räcker för mig att själv veta! En av de döda sa att det är fina färger på andra sidan, man känner sig tyngdlös osv.. Döden är inte slutet, det är en början på ett nytt liv - utan ytlighet och materialism.

En häftig känsla att få budskap från andra sidan av nära o kära bortgångna släktingar, ett medium som inte vet ett dugg om dig berättar saker som hon omöjligt kan veta om ditt liv och ger dig ett budskap som du behöver.
    Jag räds absolut inte döden! 

Häftigt att läsa om era upplevelser!! 

• Anonym (..)
    Ökänd skrev 2012-01-02 23:08:28 följande:
    Fast de som har varit kliniskt sett döda har väl rätt att berätta om sina upplevelser? Sen kan ju vi som läser själva göra bedömningen om vi vill tro på deras berättelser? Du tror inte på det och har länkat hysteriskt till Wikipedia. Nu kan alla andra själva bestämma vad de vill tro.
    JA, men inte göra de till sanningar och skriva att de är vad som händer.....
  • Theodora

Min farmor var klinisk död efter förlossningen med min faster. Hon upplevde liknande saker som en del här inne. På den tiden ( Bulgarien på 50 talet) brände läkarna henne under fotsulorna för att försöka få respons. Det första farmor frågar när hon kommer tillbaka är just om sina fötter. På väg till andra sidan hade hon sett läkarna arbeta med att försöka få henne tillbaka till livet igen. Hon blir än idag mycket tårögd när hon berättar om denna bisarra men fina händelse. Upplevelsen av andra sidan var vacker och det hoppas jag verkligen stämmer.

• Anonym (jag)
    Omorfia skrev 2012-01-02 23:05:51 följande:
    Jag har aldrig dött själv, tack och lov, men jag hade en patient för ett tag sen som fick ett hjärtstillestånd medan vi var i rummet och därför snabbt kunde defibrilleras och komma tillbaka. Hon var borta i några minuter och när vi fick tillbaka henne hade precis akutteamet kommit in i rummet och hon tittade liksom bakom dem och var förvånad över att hennes svärmor var/varit där eftersom hon hade varit död i flera år.

Hon skickades iväg på en ballongsprängning på en gång och vårdades sen på en hjärtavdelning så jag såg henne aldrig igen. Undrar om det var en positiv upplevelse för henne att se svärmor, hon var inte jättegammal så hennes egna föräldrar kanske levde, eller så hade hon en superrelation till sin svärmor. Who knows?

Jag vet inte vad som händer och tror ingenting, men hoppas för fulla muggar att jag får träffa min mamma igen när jag dör.
    när detta hände mig, så pratade jag med läkare o sköterskor. det här var en sån stor upplevelse.
    de sa att de ofta stötte på detta, när människor kom tillbaka, men att de inte kunde förklara varför de flesta upplever liknande...
    så tydligen är det relativt vanligt förekommande fenomen.  
  • sjöjungfru
    Omorfia skrev 2012-01-02 23:05:51 följande:
    Jag har aldrig dött själv, tack och lov, men jag hade en patient för ett tag sen som fick ett hjärtstillestånd medan vi var i rummet och därför snabbt kunde defibrilleras och komma tillbaka. Hon var borta i några minuter och när vi fick tillbaka henne hade precis akutteamet kommit in i rummet och hon tittade liksom bakom dem och var förvånad över att hennes svärmor var/varit där eftersom hon hade varit död i flera år.

Hon skickades iväg på en ballongsprängning på en gång och vårdades sen på en hjärtavdelning så jag såg henne aldrig igen. Undrar om det var en positiv upplevelse för henne att se svärmor, hon var inte jättegammal så hennes egna föräldrar kanske levde, eller så hade hon en superrelation till sin svärmor. Who knows?

Jag vet inte vad som händer och tror ingenting, men hoppas för fulla muggar att jag får träffa min mamma igen när jag dör.
    Ja visst är det konstigt,,, Jag tvivlar inte på att det var henns svärmor hon sett,,, Precis så är det..
  • Anonym

men jag vet vad som väntar mig när jag dör då är det ju sanningen för mig eller hur ? 
    och jag har då rätt att berätta vad jag vet för andra människor som frågar  utan att någon ska lägga sig i det och säga att jag inte kan säga så för att du inte tror på det... 

• Ökänd
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 23:09:51 följande:
    JA, men inte göra de till sanningar och skriva att de är vad som händer.....

Jag tror att de flesta här klarar av att vara källkritiska på egen hand. Tror ingen tar FL för en vetenskaplig fakulitet. Oskyldig Men underbart att du vill skydda alla från (eventuella) lögner.
    Krengt och på hoppad
Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?