Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?
alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?
Hade det stora nöjet att vara huvudrollsinnehavare i en smått våldsam motorcykelolycka för några år sedan.
"Dog" ett par gånger under resans gång. Är fundamental tvivlare på allt gudomligt men jag minns en hel del skumma saker som jag faktiskt har lite svårt att förklara. Mitt försök till förklaring är iaf att hjärnan stänger ner, eller ja,,, man dör helt enkelt.
det är himla skoj att dom som säger negativa saker alltid är anonyma! :D istället för "anonym" borde det stå "fegis"...
jag tycker sånt här är himla intressant. har inte varit med om något själv, men det skulle vara intressant. inte för att jag vill vara med om en olycka, men ändå :)
sen är vi bara människor, det är mycket vi inte förstår. det behöver inte betyda att det inte är sant...
Ja två gånger! Jag dog en gång i ambulansen på väg till sjukhuset och en gång på operationsbordet! När jag va ca 14 månader gammal blev jag brännskadad (70% om någon undrar). Jag minns inte en enda grej av själva olyckan eller något därefter. Men jag kan ju berätta vilken konstig barndom jag haft och hur konstigt mitt vardagsliv är. Jag kan ju säga såhär, Min mormor dog för ca 7 år sedan men vi pratar regelbundet. Varje natt från åldern 3-7 hörde jag ett 20 tal personer skrika långt innan jag somna. Jag drömde samma mardröm tills jag var 10. Hemma hos mig bor 7 personer men bara två är fysiska varelser dom andra är andar. Folk tycker ofta det är obehagligt att sova över med mig (spelar ingen roll vart det är) det händer alltid något oförklarligt! Konstiga och oförklarliga dofter, ljus eller ljud är vardag här hemma. Min pojkväns pappa dog ett år innan jag träffade min kille men jag har träffat hans pappa flera gånger och han är inte en snäll ande. Ja tro det eller ej jag bryr mig inte vad folk tror. Min kille tror inte även om d hänt sjuka grejer när han varit med mig så varför skulle någon tro. Jag är tacksam för min skyddsängel och för mig är mitt liv normalt men jag pratar inte ofta om detta med någon.
2 ggr har jag varit kliniskt död men återupplivats.
1 gång var jag väldigt nära döden men dog aldrig kliniskt sett.
så jag har alltså "lurat" döden 3 ggr... lika becksvart varje gång utan någon upplevelse alls.
jag puffar då det är en intressant tråd.
ja, jag dog en gång, hände inget alls.
det var en överdos, och jag har hört forskare säga att det kan vara därför jag inte "såg" något, eftersom min hjärna inte var med.
Det här kanske någon redan har skrivit i tråden, men kör i vind. Någonstans på ett sjukhus i USA har man satt upp teckningar på ovansidan av några höga skåp i en operationssal. Om någon som påstår sig ha haft en utomkroppslig upplevelse, och svävat omkring i taket i den operationssalen, kan berätta vad de teckningarna föreställer, så skulle det vara bevisat! Har dock inte hört att det skulle ha hänt ännu...
I annat fall är jag rätt skeptisk till sådant där. Min mamma berättade dock att min pappa pratade med någon som tycktes stå vid fotändan av sängen några dagar före sin död. (Min mamma såg inget.) Han sa efteråt att hans döda syster hade stått där. Visst ryser jag lite när jag tänker på det! Men samtidigt: min pappa hade vid det laget förstått att han skulle dö (han dog i hjärtsvikt), och han gick på starka mediciner. Även i vaket tillstånd tog han kontakt med gamla ovänner och ville göra allting bra, och så. Det var inte alls konstigt om han tänkte mycket på denna döda syster och hallucinerade att han såg henne, under påverkan av syrebristen och medicinerna.
Likdant är det antagligen för människor som får sådana upplevelser när de är kliniskt döda och alltså lider av svår syrebrist, eller när de opereras och har narkosmedel i kroppen.