• Anonym (vad)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?

• Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
  • Anton Chigurh
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:49:02 följande:
    Har inte jag också rätt att säga mina åsikter? Dom skriver det som att det är en sanning/har även skrivit att det är sanningen & ja, det irriterar mig ärligt talat..
    Har du sånna problem med irritation föreslår att du går och runkar, då släpper spänningen en aning, kom sen tillbaka och var lite trevlig. Det skulle vi alla uppskatta härinne.

Det funkar, lovar, jag tester det varje kväll, det är därför jag alltid är snäll å go i mina inlägg.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:56:12 följande:
    Såg du ens vad jag svara på? Jag är väl den som hugger minst här.
    du är den som hugger mest här,, tyvärr ser du inte det själv.
  • sjöjungfru
    Lotta71 skrev 2012-01-02 22:53:47 följande:
    Min mamma blev förgiftad av läkemedel. Hon såg sin kropp ligga på sängen, själv svävade hon ovanför den. Hon kunde se vad som hände, minns ej om hon hörde. Sedan kom det ett starkt vackert ljus, o hon såg sin mamma. Mamman sa till henne att det inte var dax ännu, o att de skulle ses senare. Detta tröstar mig när jag sörjer min mamma som gick bort för 2 år sedan. Jag tror verkligen att jag en dag kommer att få träffa henne igen!
    Visst ger det tröst.... Att veta att de döda har det bra,,,
  • Anonym
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:53:32 följande:
    Suck, vill man inte förstå så gör man det inte. Jag vet att ingen vet vad som händer efter döden, då ingen här är död. Ni får gärna tro att ni vet men påstå inte att ni vet..

Du vet inte för din del,stå du för de.

Så står jag för att jag vet vad som händer med mig den dagen jag går tillbaka.

• Anonym (njaa)

När jag för 2 år sedan hade en svår förlossning,..ett akutsnitt som nästan orsakade min död . Jag förlorade 3000 ml blod och allt blev becksvart.

jag svävade med liv och död och det enda jag kan minnas är att jag ena stunden blir snittad, och så får jag se min dotter, hålla henne en stund, sen går de iväg med henne...allt de här på inom loppet på kanske 8 min.
    vaknar upp 5 timmar senare, och får höra att jag nästan dog och att de räddade livet på mig..

hemskt!

min tanke under dessa två år är...; Vart var jag under dessa timmar?.. Allt är bara svart, såg absolut ingenting..kanske var meningen att jag skulle få leva. 

• Anonym (..)
    Anton Chigurh skrev 2012-01-02 22:58:10 följande:
    Har du sånna problem med irritation föreslår att du går och runkar, då släpper spänningen en aning, kom sen tillbaka och var lite trevlig. Det skulle vi alla uppskatta härinne.

Det funkar, lovar, jag tester det varje kväll, det är därför jag alltid är snäll å go i mina inlägg.
    Om du gör det så verkar det inte fungera. Jag tycker det är så otroligt barnsligt att svara som du gör, det är också jätte tråkigt att man som vuxen inte kan svara sakligt. Jag är inte vuxen men klarar av det ändå :)
    Anonym skrev 2012-01-02 22:57:46 följande:
    men den här tråden behöver man inte vara inne på om man inte dela samma tro på livet efter döden  ..  
    jag vet att jag kommer att komma till moder jord när jag dör och där väntar mina nära och kära
    på mig jag är inte ett dugg rädd för döden för den kommer att vara mkt bättre än vad den är här  i detta samhälle vi lever i idag 

Jag har inte sagt att jag inte delar tro efter döden, jag tycker dock inte man ska göra en exakt beskrivning vad som händer och göra det till en sanning & säga att man vet vad som händer...
  • Anton Chigurh
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 23:01:37 följande:
    Om du gör det så verkar det inte fungera. Jag tycker det är så otroligt barnsligt att svara som du gör, det är också jätte tråkigt att man som vuxen inte kan svara sakligt. Jag är inte vuxen men klarar av det ändå :)
    Anonym skrev 2012-01-02 22:57:46 följande:
    men den här tråden behöver man inte vara inne på om man inte dela samma tro på livet efter döden  ..  
    jag vet att jag kommer att komma till moder jord när jag dör och där väntar mina nära och kära
    på mig jag är inte ett dugg rädd för döden för den kommer att vara mkt bättre än vad den är här  i detta samhälle vi lever i idag 

Jag har inte sagt att jag inte delar tro efter döden, jag tycker dock inte man ska göra en exakt beskrivning vad som händer och göra det till en sanning & säga att man vet vad som händer...
    Du behöver inte förklara ytterligare, du har redan sagt tillräckligt. Tack. {#emotions_dlg.flower}
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • molly50
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:53:32 följande:
    Suck, vill man inte förstå så gör man det inte. Jag vet att ingen vet vad som händer efter döden, då ingen här är död. Ni får gärna tro att ni vet men påstå inte att ni vet..

Men hur kan du påstå att du vet att ingen vet vad som händer efter döden? Det som flera här har berättat är är alltså bara påhitt? Du tror alltså inte att de vet vad de själva upplevt?
    Du tycker att de som berättat om sina uppevelser är besserwissrar,men när du skriver att du vet att de inte vet så är ju det minst lika besserwisseraktigt. 

Om man inte tror på detta förstår jag inte vad man gör i en tråd som denna överhuvudtaget,ärligt talat. 
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Omorfia

Jag har aldrig dött själv, tack och lov, men jag hade en patient för ett tag sen som fick ett hjärtstillestånd medan vi var i rummet och därför snabbt kunde defibrilleras och komma tillbaka. Hon var borta i några minuter och när vi fick tillbaka henne hade precis akutteamet kommit in i rummet och hon tittade liksom bakom dem och var förvånad över att hennes svärmor var/varit där eftersom hon hade varit död i flera år.

Hon skickades iväg på en ballongsprängning på en gång och vårdades sen på en hjärtavdelning så jag såg henne aldrig igen. Undrar om det var en positiv upplevelse för henne att se svärmor, hon var inte jättegammal så hennes egna föräldrar kanske levde, eller så hade hon en superrelation till sin svärmor. Who knows?

Jag vet inte vad som händer och tror ingenting, men hoppas för fulla muggar att jag får träffa min mamma igen när jag dör.

• Anonym (jag)

och härmed behöver vi nog inte svara på personers bråk i denna tråd. uppenbart är det folk som gillar att förstöra trådar och provocera..

Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?