• Anonym (vad)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?

• Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
  • sjöjungfru
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 23:23:11 följande:
    den seansen var intressant. erfarenheten jag har, är färgerna. tyngdlösheten som du sa. den tror jag själv, beror på att man inte har en fysisk kropp. 
    början på ett nytt liv är jag övertygad om. i annan dimension.
    vi vet så himla lite om livet. vi har inte svar på alla frågor.
    svaren tror jag vi får efteråt.  
  • molly50
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 23:23:11 följande:
    den seansen var intressant. erfarenheten jag har, är färgerna. tyngdlösheten som du sa. den tror jag själv, beror på att man inte har en fysisk kropp. 
    början på ett nytt liv är jag övertygad om. i annan dimension.
    vi vet så himla lite om livet. vi har inte svar på alla frågor.
    svaren tror jag vi får efteråt.  

Jag skulle också vilja gå på en seans. Mina svärföräldrar har varit hos ett meedium och de fick veta saker som mediumet omöjligt kunde ha vetat. De hade ju själva inte berättat något innan.
    Jag funderar på att själv boka en tid hos det här mediumet,då jag tycker det här ämnet är intressant. :)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 23:24:34 följande:
    Men de står, läs själv igenom så får du se! Jag vet som sagt inte vad jag tror för jag vet inte -som nån annan efter som jag inte är död- men jag tycker inte man ska göra sina egan upplevelser och tro till sanningar om det inte är BEVISAT och de är de inte för då skulle inte frågan "vad händer efter livet" finnas...
    Men det är det ingen som har gjort heller. Den enda som verkar ha fått för sig det är du.

Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Anonym
    molly50 skrev 2012-01-02 23:22:13 följande:

Jag har inte sett att någon här har skrivit att det är sanningen. Den enda som påstått att de har gjort det är du.
    Om du inte tror på det,så fine! Men du kan inte bevisa att de ljuger utan att själv ha varit där och upplevt det.

Nu tänker jag i alla fall lägga ner dne här diskussionen med dig för att undvika att tråden förstörs. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (njaa) skrev 2012-01-02 23:26:13 följande:
    Precis.
    Å andra sidan, så är jag väldigt mottaglig för saker från den andra sidan, som uppenbarar sig för mig i båda drömmar och i verkligheten, men som jag stänger av...för jag finner det obehagligt.
    Men det fick mig att tänka på en sak ,någon skrev här om upplevt döden..
    Att de som har dött uppenbarar sig i deras allra bästa jag, de är friska, ser unga och pigga ut, och det kan jag hålla med om att de gör.

Jag satt även bredvid min morfar som gick bort för snart 1 år sedan. döden uppenbarade sig så vackert, så fridfullt och stilla, det fick min dödsångest att fara åt helskotta kan jag säga ;) det var lika vackert som att se någon födas.  
    det var jag som skrev det. 
    och jag tror du nämnde om ytlighet o materialism? det uppfattade jag också att det var borta. 
    den värmen och oehörda kärleken och tryggheten som finns där, är helt underbar. utifrån mina erfarenheter. 
    det är så oehört svårt att beskriva. 
    jag har utifrån mina upplevelser, sett jordelivet, och det "andra"..
  • Anonym (..)
    molly50 skrev 2012-01-02 23:28:12 följande:
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 23:24:34 följande:
    Men de står, läs själv igenom så får du se! Jag vet som sagt inte vad jag tror för jag vet inte -som nån annan efter som jag inte är död- men jag tycker inte man ska göra sina egan upplevelser och tro till sanningar om det inte är BEVISAT och de är de inte för då skulle inte frågan "vad händer efter livet" finnas...
    Men det är det ingen som har gjort heller. Den enda som verkar ha fått för sig det är du.

Jo, nu är det ju det.. Bara att läsa tråden om du inte tror mig..
  • Anonym (njaa)
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 23:30:06 följande:
    det var jag som skrev det. 
    och jag tror du nämnde om ytlighet o materialism? det uppfattade jag också att det var borta. 
    den värmen och oehörda kärleken och tryggheten som finns där, är helt underbar. utifrån mina erfarenheter. 
    det är så oehört svårt att beskriva. 
    jag har utifrån mina upplevelser, sett jordelivet, och det "andra"..
    hehe nej det var nog inte jag som skrev om ytlighet och materialism, det var ngn annan, såg också det.
    Men sånt är inte viktigt där.
    Och jag tror INTE att livet är slut efter detta, vi kommer till ngt oförklarligt, ..en värld olik denna. :) 
  • sjöjungfru

Har tänkt en hel del , om just det "vetenskapligt bevisat".. men våra vetenskapsmän är kanske inte redo för det ännu.. På stenåldern kundé de inte bevisa vad en till ex.en regnbåge var eller vad åska var.. Det kan nästan varje unge i´dag som är över 10 år..
    Så kanske om 10 000 år då kan kanske  vetenskapsmännen på ett vetenskapligt sätt förklar detta, eller så är det något som inte ska förklaras helt enkelt.. 

• Anonym (jag)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 23:34:57 följande:
    Har tänkt en hel del , om just det "vetenskapligt bevisat".. men våra vetenskapsmän är kanske inte redo för det ännu.. På stenåldern kundé de inte bevisa vad en till ex.en regnbåge var eller vad åska var.. Det kan nästan varje unge i´dag som är över 10 år..
    Så kanske om 10 000 år då kan kanske  vetenskapsmännen på ett vetenskapligt sätt förklar detta, eller så är det något som inte ska förklaras helt enkelt.. 
    precis!
    under alla årtusenden, så har människan utvecklats. man har forskat och fått fram bevis.
    norrskenet var ju en skröna. idag vet man vad det är.
    man har gjort oehörda framsteg inom universum, och nu upptäckt liv. detta var ju helt omöjligt för x antal år sedan.
    det är så mycket man inte vet.
    och jag tror inte det är meningen att man ska veta heller..
    man kan få inblickar i en del saker, men allt kan man inte veta. 
  • Anonym (..)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 23:34:57 följande:
    Eller så går det inte att förklara, då man måste vara död för att veta det. Går inte att bevisa något. Sen förstår jag inte varför man ska veta det, synd om man missar livet för att man är för upptagen med att fundera på vad som händer efter..
  • Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 23:39:45 följande:
    Eller så går det inte att förklara, då man måste vara död för att veta det. Går inte att bevisa något. Sen förstår jag inte varför man ska veta det, synd om man missar livet för att man är för upptagen med att fundera på vad som händer efter..
    DÄR hade du en riktigt bra poäng! faktiskt!
    allt kan man inte bevisa..
    och poängen i detta du just skrev är att: man får inte missa det livet man har. man ska LEVA det! och det fullt ut.

Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?