• Anonym (vad)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?

• Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
  • Anonym

Jag var med om en drunkningsolycka och det blev bara svart, precis likadan upplevelse som när man går och lägger sej på kvällen och vaknar på morgonen men utan drömmar då.

• Tom Araya

Kanske lite OT men jag har läst lite om en kille som hette Per Ohlin (finns att googla på).
    Per var med om en skridskoolycka som barn, han hamnade under isen.
    När han kom till sjukhuset hade hjärtat slutat slå men man lyckades återuppliva honom.
    Denna upplevelse kom att prägla resten av Pers korta liv och även slutet.

• Onkel Anneli
    Genghis skrev 2012-01-03 09:48:38 följande:
    Ja, det hade varit fantastiskt. Hoppas bara att man får välja de som är nära och kära nu, så att jag inte sitter där med ett ex från 1997.
    Jag tror de har en ganska effektiv sorteringsfunktion där uppe. Fastrar som bjöd på mögliga kakor och inte lät en röra något samt föredettingar får nog sittplats när du gör entré.
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2012-01-03 09:10:20 följande:
    När jag var barn slutade jag att andas, min mamma kastade då mig mot sängen och när jag började andas igen sa hon att jag gäspade och sträkte på mig som om jag bara hade sovit en liten stund. Har tyvärr inget eget minne av det.
    Men slutade du bara att andas???
  • Krafs
    Genghis skrev 2012-01-03 09:48:38 följande:
    Ja, det hade varit fantastiskt. Hoppas bara att man får välja de som är nära och kära nu, så att jag inte sitter där med ett ex från 1997.
    Tänk om exet från 1997 väljer dig, då.
  • Anonym (x)

Finns en bok Lessons from the light med samlade historier om nära döden upplevelser.

• gavagai
    Anonym (hmmm) skrev 2012-01-03 09:01:08 följande:
    Är jag den enda som kan tycka det är rätt skönt att allt bara blir "svart" ?
    Jag tycker att det är väldigt tröstande. Fritt efter Lucretius: Döden är ingenting att frukta, ty där du är är inte den, och där den är är inte du.

Poängen är ju att man aldrig kan vara död, för när man är död är man ju inte alls, och att inte vara alls kan ju inte på något sätt vara obehagligt.
  • Anonym (bah)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 21:41:13 följande:
    Nej, det vet du inte. Du tror du vet, du fick syrebrist i hjärnan. sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rad%C3%B6denuppl... Men gå imot fakta ni, och påstå att ni vet vad som händer , och försök övertyga andra om att ni har rätt.. Om det nu är så viktigt.  Själv tycker jag det är viktigt att man får tro vad man vill, vilket man inte får när folk påstår sig veta något dom inte vet.
    Jag blir grymt irriterad på DIG. Jag vet själv inte vad jag ska tro ang upplevelser som dessa, men det är ju DU som säger att de inte får ha sin tro/sina upplevelser och berätta om dessa pga att de på något vis då skulle kränka din icke-tro?! De säger ju själva att var och en får tro vad man vill, men att DE har upplevt det på detta viset. Sluta läsa tråden om du nu blir så provocerad, eller diskutera åtminstone på en vettig nivå.
  • Anonym (bah)

Ber om ursäkt för mitt lilla utbrott, kunde inte besinna mig. Härligt att läsa era andra inlägg och hoppas inte att jag "väckte björnen" hehe.

• Anonym (---)

Jag har inte haft en ndu, men flera ut ur kroppen upplevelser. Vilket är såå skönt. För efter dom så är det omöjligt för mig att tvivla på att man är mer än denna kropp. Vilket gör att jag inte påverkas av negativa kommentarer. Men jag förstår dom som tvivlar, det gjorde jag också innan min första uku. =)

Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?