• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

NICU skrev 2012-07-23 12:35:47 följande:
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/A...
    Sidan 39.

Däremot handlar det mycket om vilken gynläkare som har jour och om han/hon bedömer att det är okay att föda vaginalt - det är annars upp till föräldern om man vill försöka eller inte, på de flesta sjukhus.
    Tilläggas ska att det finns både risker vid sätesbjudning OCH vid eventuellt snitt. Själv är jag snitträdd, men skulle nog välja snitt framför sätesbjudning. Men jag är otroligt imponerad av de mammor som väljer att föda säte vaginalt! =)
  • NICU
    Edds skrev 2012-07-24 08:45:23 följande:
    Är det någon som har hormonranden på magen? Min är helt otrolig, den går längst nerifrån förbi naveln (som också blivit helt brun) och fortsätter upp ända upp till slutet av livmodern ! Trodde den bara skulle gå där nere ^^
    Jag har inte ens en tillstymmelse till någon rand. Helt vitt är det där det ska kunna finnas en rand :)

Skoogish - hoppas att det löser sig!!

Jag skulle behöva lektioner i det här med SGI och hur man planerar föräldradagar och hur många man måste ta ut, när man behöver ta ut lägsta-dagar etc... känner mig helt nollad!
  • NICU
    Lemis skrev 2012-07-25 07:45:32 följande:
    Hej! Någon här som vet om man kan köpa stödtrossor på apoteket? Bm rekommendera det till mig då barnet ligger med huvudet rakt ner över snittet.
    Tror det finns på Babyproffsen, jag köpte mitt "Carriwell" där för magen :)
  • NICU
    Mellie81 skrev 2012-07-25 17:13:25 följande:
    Jag har en kanske lite konstig fråga...
    Har ni alla en tydlig bild av hur ert barn kommer se ut? Ögonfärg, hårfärg, hårtyp mm?
    Inte ett dugg! Har ingen aning om vilket kön det har, hårfärg, ögonfärg etc... kan ju gissa på blå eller gröna ögon eftersom jag och min sambo har det. Och mörkt hår kanske eftersom vi båda hade det när vi var små... men... näääää ingen aning!! :)
  • NICU

Är 33 år. Väntar första barnet tillsammans med min sambo (också hans första barn).
    Har många försök i bagaget och 2 missfall.

• NICU
    TheFamily skrev 2012-07-26 08:34:52 följande:
    Trippar in i vecka 33 idag! 32+0!!
    Om 5 veckor får gärna bebisen komma!
    Blir lite stressad att det börjar närma sig slutet på graviditeten och jag aldrig kommer uppleva känslan av bebis i magen igen....
    Dock känner jag att jag klagar väldigt mycket just nu. Bebis lever rövare i magen halva natten, jag måste gå upp och kissa minst fyra ggr per natt, jag har myrkrypningar och är ofantligt trött....
    Ha ha ha.
    Jag känner som du! Jag bara klagar nästan - och till råga på allt är det värmebölja ute! ;) *haha* Men... nu har vi ju GEKÅÅÅÅÅÅÅÅS att se fram emot om bara ett par veckor! Kommer att bli skitskoj!! ;)
    Kram vännen!
  • NICU
    Det här med att baka "inför alla besök"... Vill folk komma och besöka får de sjutton ta med sig fika - inte fanken orkar jag stå och baka i värmen! Haha :)
  • NICU

Vaknat flera gånger av att Pyret kickat mig i sidan så att det gör ont. Mysigt så klart, men samtidigt är jag såååå trött över att vakna en gång i timmen hela nätterna av att behöva kissa, få sparkar i sidan, vända på mig och kräkas.

September. NU TACK ;)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012