• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily - vilken härlig kväll: Du på förlossningen och jag på Neonatal. Kan inte bli så mycket bättre
  • NICU
    Maglan skrev 2012-07-28 19:59:20 följande:
    Alltså måste bara få vräka ur mg. Detta är helt sjuk. I förrgår kom min numera exman hem och berättade att han och min bästa kompis är kära i varandra... Precis som jah trott hela tiden...som han förnekat. Och mitt i allt detta kommer en bebis som är väl planerad av oss båda.... :(
    Men fy vad hemskt. Av båda två. Visst att man inte "kan hjälpa" vem man blir kär i. Men så gör man bara inte. Det är emot väninnepraktikan och allt vad vänskap står för =( Jag har aldrig blivit bedragen eller bedragit, men det är något av det värsta jag vet - det ultimata sveket på något sätt.
    Tänk på att de inte är värda din energi även om det är jobbigt. Försök att ta hand om dig själv och bebis (och de andra barnen så länge).

Måste bara berätta att jag idag har myst med 3 stycken bebisar som bara är 2 dagar och 9 dagar större än mitt lilla Pyre i magen. Helt otroligt svårt att föreställa sig min lill* där inne i magen även när man sitter och håller såna som är lika "stora" (läs: små) :)
  • NICU
    Sooofie88 - grattis till er lilla skatt!
    Försök att bearbeta det som hänt (men räkna med att det kommer att gå upp och ner som en berg-och-dalbana och att det tar någon vecka innan man "landat" efter en sån chock). Och man får skratta och gråta om vart annat, kroppen är full av hormoner och när kroppen är chockad måste man få ta tid på sig :)
    Ta hand om er och din kropp och hoppas att du mår bättre och bättre för varje dag - vilken tur att ni åkte in - så grav havandeskapsförgiftning är inte att leka med.
    Snart kommer lilltjejen att hamna på vattenmadrass istället och då blir det mycket "lättare" eftersom man slipper kuvösväggarna som "hindrar" från att bara kunna sticka fram näsan och snosa lite på henne ;) Kram!
  • NICU
    Sooofie88 skrev 2012-07-29 23:15:58 följande:
    Tack för de varma orden! Det går verkligen upp och ned hela tiden och jag har svårt att fatta vad som hänt. Ellie mår bara fint och har börjat öka i vikt nu samt att hon blivit av med dropp och slutat med solbehandlingen idag. :)
    Skönt att läsa! :) Hon kan behöva sola i omgångar, så se det inte som något bakslag om hon måste in i solen igen, det är väldigt vanligt att man behöver sola x flera när man är född före vecka 33 :)
  • NICU
    Frokenpilla - jag är sjukt törstig. Igår kväll drack jag 2(!!) liter saft på raken innan jag skulle sova. Inte smart. Hade nog kunnat dricka en liter till - gick runt här hemma och sa "jag är sååååå törstenödig" ;) *hahaha*
  • NICU
    Sooofie88 skrev 2012-07-30 16:38:15 följande:
    Hämtade ut min medicin för blodtrycket samt sprutorna jag måste ta varje dag i 6v, drygt 1500:- roligt! -_-
    Inte skoj alls. Jag har lagt ut ungefär 2000 kronor på mina illamåendetabletter hittills... en rolig utgift...
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-07-31 17:54:34 följande:
    FijaLija: nä det var bra gjort! "inträdet" på Ikea brukar alltid vara på 2000 annars he he.
    Jag är hopplös när vi är där.
    Ska till Ullared (för första gången) med NICU den 16/8....undra hur det ska gå?? Ha ha
    Det kommer att gå toppen! Två tjocka flodhästar som blockerar en hel gång när vi går tillsammans

--------------------

USCH vilken kväll på jobbet. Avslutade med ett jättedåligt barn med återupplivning m.m. och jag var så slut när jag skulle hem att sambon fick komma ut till bilen och hämta mig. Det är jobbigare nu när man är gravid själv när barnen kommer ut och mår så dåligt =(
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-08-01 00:43:22 följande:
    NICU: kan inte du lägga in bilden du hade på fb. Den du monterat ihop med en bild på bebisen. Himla fin och väldigt bra illustrerad!! Då förstår man ju lite mer hur bebisen ligger! Kram
    Jomen det kan jag göra :)

Kommer här:
    Pyret och jag i graviditetsvecka 32.
    24 juli 2012.

• NICU
    Lillapluppen, ser att du är i gestationsvecka 33, snart 34? För att lugna dig kan jag säga att barn som kommer i de veckorna har för det mesta väl utvecklade lungor och klarar sig många gånger utan syrgas och andningshjälp. Ibland kan de behöva det i några dagar beroende på hur de mår efter förlossningen. Hoppas att de kan stoppa det ändå! Kram
  • NICU
    selmv skrev 2012-08-01 20:24:40 följande:
    Nicu och Ni som jobbar på förlossningen, vilka erfarenheter har ni av förlossningar där mammorna ätit antidepressiva mediciner under graviditeten?
    Jag har ingen erfarenhet om du menar att det kan påverka förlossning, men har varit med om en del mammor vars barn har abstinens efteråt och behöver kontrolleras med observationer och övervakning i några dagar, beroende på vilken medicin de ätit och hur mycket.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012