• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

Delade upp oss lite, fast jag är så kass på geografi så jag vet inte vart alla ställen ligger. Stockholmarna fick ligga bredvid varandra och så satte jag "oss" här i Skaraborg och Västra Götaland i en radda

Selmv
    – Malmö 
    moonlaiz – Olofström
    LillyRose – Bromölla
    Em – Helsingborg 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    LillaPluppen – Växjö
    LeiaBus – Växjö
    Skoogish – Eksjö
    Angie99 – Jönköping
    Kaksmulan – Götlaborg J
    Celie – Sörmland

TheFamily – Skaraborg
    NICU - Skaraborg
    malla8503 - Skövde
    NeLe – Västra Götaland
    Superbia – Trollhättan

Granen – Stockholm
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm
    Dag och natt - Stockholm

JePaLuLi- Norrköping
    Love78 - Norrköping
    Thesa2- Vingåker
    Nelliepop - Finspång
    Maglan - Kramfors
  • NICU

Jag skulle nog inte kalla Skaraborg för VÄSTRA Sverige... jag bor mitt emellan Vänern och Vättern... men Göteborg ligger mer västerut men vi tillhör båda Västra Götaland ;)
    Så det är nog bra om gruppen heter "Västra Götaland" annars känner jag mig malplacerad ;)

• NICU
    {#emotions_dlg.flower} Södra Sverige
    Selmv – Malmö 
    moonlaiz – Olofström
    LillyRose – Bromölla
    Em – Helsingborg 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    LillaPluppen – Växjö
    LeiaBus – Växjö
    Skoogish – Eksjö
    Angie99 – Jönköping

{#emotions_dlg.flower} Västra Götaland
    Iväntan
    - Borås
    Kaksmulan – Göteborg
    TheFamily – Skaraborg
    NICU - Skaraborg
    malla8503 - Skövde
    NeLe – Västra Götaland
    Superbia – Trollhättan

{#emotions_dlg.flower} Stockholm
    Granen
    – Stockholm
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm
    Dag och natt - Stockholm

{#emotions_dlg.flower} Östra Sverige
    Celie
    – Sörmland
    JePaLuLi- Norrköping
    Love78 - Norrköping
    Thesa2- Vingåker
    Nelliepop - Finspång

{#emotions_dlg.flower} Norra Sverige
    Maglan - Kramfors
  • NICU
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-28 21:52:26 följande:
    Förlåt, men jag hakar upp mig på en sak... varför hamnar alla RUNT om Stockholm i en Syd/norr/väst/Öst kategori medans Stockholm (Som faktiskt är en Stad) Får en egen? 
    Gravid hjärna... men Stockholm tillhör väl också en del av sverige..? 
    Jag la den ensam för att det oftast brukar vara många fler från en så stor stad som är gravida samtidigt Det brukar generellt bli lika stor grupp för Stockholm som för övriga delar
  • NICU
    AM79 skrev 2012-06-29 07:22:11 följande:
    rVem vet? Jag är från Hjo från början. Gick sedan gymnasiet i Tibro. ÄR du från Skövde? Isåfall har vi säkert några gemensamma vänner, många av mina kompisar gick på Västerhöjd!
    Jag också kanske
  • NICU
    Angie99 skrev 2012-06-29 11:06:54 följande:
    Egentligen borde jag tillhöra Västra Götaland också eftersom jag bor i landskapet Västra Götaland men tillhör Jönköpings län... (Mullsjö) Men jag kommer ju från Jönköping så jag känner mig som en smålänning.
    Mullsjö är fint, men det hör ju till "oss" Hade vårt sommarhus vid Stråken under 30 år
  • NICU
    Granen skrev 2012-06-29 12:32:48 följande:
    Det är tur att jag har valt en bättre pappa till mina barn än vad min mamma gjorde.

Som det ser ut nu så kommer han aldrig få träffa knodden i magen! Jag är så arg, ledsen och besviken.

Var bara tvungen att skriva av mig..
    Vad har din pappa gjort? =(
  • NICU
    Flax skrev 2012-06-30 09:26:58 följande:
    Är det någon mer som har börjat tänka mer på den förestående förlossningen? Min syster OCH min kompis fick båda barn igår!! ????det har likssom blivit mer verklig IOM det. E ju första barnet för mig så jag vet inte hur jag bäst ska förbereda mig. Läser en bra bok, "att föda" av Gudrun abascal, någon som har några andra konkreta tips på förberedelse? Det finns tyvärr ingen profylax här i stan. Vi ska på föräldrakurs först i mitten av aug (!!!!) då d e sommaruppehåll nu.
    Jag har inte läst något alls. Jag har till och med försökt att inte tänka så mycket på det. Pyret måste ju ut på något sätt liksom. Hoppas dock att jag inte spricker för mycket eller att mina kollegor ska behöva springa ner på något "dåligt-barn-larm" eller sugklocka etc. Kanske dumt att inte läsa på, men jag skulle nog bara bli uppstressad av det
    Sen jobbar jag ju i samband med förlossningen och har varit med vid många "onormala" med sugklocka, tång, snitt etc... så jag är ju inte "helt bakom flötet" men försöker att inte tänka så mycket på HUR Pyret ska komma ut, för att inte bli nojig
  • NICU
    Nelliepop skrev 2012-06-30 13:39:50 följande:
    Mitt första barn är uttaget med sugklocka.. Bästa jag varit med om.. Tackar gud för att den fanns då.. Så jag har en posetiv upplevelse av sugklockan... Glad
    Ja, det är många som tas via sugklocka :) Bara det att jag helst slipper det eftersom mina kollegor kommer att få komma ner på larm då
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012