• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-07-05 22:53:54 följande:
    NICU: nä som tur var jobbade jag inte igår. Men det var rätt full fart ikväll också.
    Extra jobbigt psykiskt med två IUFD också. Jag hade ju ingen av dom men det känns i hjärtat.
    Fick avsluta mitt pass ikväll med en manuell plac lös och blodförlust på 2.2 liter. Tråkigt med tanke på fin förlossning och jag kände paret.
    Dock fick jag en mysig stund med tillmatning av en bebis född 36+0....
    Jag jobbar tors, fre, lör kväll och sönd dag, så jag missar dig!
    Ta hand om dig och hoppas det blir lugnt när du ska jobba!
    Kramis
    Ja, jag såg IUFD inatt =( Det gör ont i hjärtat =( 
    Mysigt med tillmatning, jag satt med en liten sessa inatt :)
    Kramisar
    Superbia skrev 2012-07-05 22:55:21 följande:
    Det här är kanske inget man ska prata om i den här tråden (inte än i alla fall), men ni som jobbar på förlossningen; hur ofta är det som en förlossning slutar riktigt illa, så illa att mamman eller barnet dör?
    Det är inte så ofta (tack och lov) att det händer att barnet inte klarar sig, men visst händer det. Då oftast inte på grund av förlossningen, utan andra faktorer som gör att barnet inte kan återupplivas när det kommer ut. Men nej, inte ofta.
  • NICU
    Lis skrev 2012-07-05 22:11:09 följande:
    måste bara fråga...
    har alla här skaffat betal-försäkringar?
    jag har bara 2 såna dära gratis-varianter...
    Ja, jag har "Vänta Barn" från TryggHansa - tilläggsförsäkring. Sen barnförsäkring som tar vid efter födseln :)
  • NICU
    JePaLuLi skrev 2012-07-06 09:10:53 följande:
    Jag har lite ångest för det där med försäkring... Har de som är gratis. Hade det med grabbarna och det funkade ju bra. MEN jag känner flera som haft nån sorts komplikation vid förlossningen och de som förlorat bebisen efter v 38. Där ser man skillnaden mellan försäkringarna.
    Jag ska nog teckna den försäkringen som kostar. Skulle nåt mot all förmodan hända så vill jag inte känna att jag var dumsnål när det gäller försäkringarna.
    Jag kände lite som du. Eftersom jag ser (lite för) mycket när jag jobbar så känner jag att jag inte vill riskera något :)
  • NICU

Somnade klockan 01.45.
    Vaknar igen 02.45 och kan inte somna om....
    ....nu är klockan 04.30 och om ett par timmar ska jag åka och jobba. Tjena, vad pigg jagkommer att vara! Gråter

• NICU

Jag slocknade totalt när jag kom hem till mina päron efter jobbet. Vid 15.30 sa det PANG BOOM sen vaknade jag 2 timmar senare av att middagen var serverad :) Perfekt!

• NICU

Nu har jag en liten fråga. Hur känns foglossning?

Har börjat mola och göra ont under magen, ibland hugger det, speciellt när jag ska resa på mig och suttit stilla en stund, när jag är uppe och går och när jag vänder på mig i sängen och liksom sträcker magen. Börjar tro att det kanske är foglossning som jag åkt på?

• NICU
    Choccolat skrev 2012-07-08 12:09:01 följande:
    Nicu, låter inte som typisk foglossning enl mig.. Det gör inte så ont i magen, snarare i rygg, ben, bäcken, muffen (utanpå alltså), svanskota osv.. Det är fogar som ligger löst och skaver mot varandra och orsakar nerver i kläm..
    Det du beskriver låter som det jag tolkar som ligament osv.. Det gör att jag får ont i magen, särskilt i anslutning till rörelser..
    Tack - jag har gissat på att det är ligamenten också, men börjar fundera på om det ska göra så ont? Känns som molande smärta hela tiden när jag är uppe och går nästan?
  • NICU
    Edds skrev 2012-07-10 19:03:22 följande:
    Var det någon här som visste om bortdomnade fingrar etc kan vara grav symptom?

Idag när jag stod på jobbet så domnade mitt högra ringfinger topp bort och blev helt iskall under några minuter.. Någon som känt av samma sak?
    Karpaltunnelsyndrom? Mina fingrar domnar om natten och gör jätteont - tror att det är karpaltunneln som börjat spöka =/
  • NICU

Någon mer än jag som drabbas av kallsvettningsattacker?
    Blir helt kall och helt genomblöt av kallsvett flera gånger om dagen. Phew. Sitter här just nu och är helt blöt i hela hårbotten och på kroppen....

• NICU
    NeLe skrev 2012-07-11 00:46:21 följande:
    Lyckos er som fått TUL. Själv har man sett bebis tre gånger bara, vid inskrivningen, vid KUB och sedan RUL.... Vill me se bebis i "större" format och ha en viktuppskattning
    Var glad för att få ha sett den tre gånger. Här i stan får man bara se en gång, vid RUL :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012