• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

selmv skrev 2012-07-11 20:31:52 följande:
    Tycker inte att jag kännt bebisen så mycket idag, ska jag bli orolig?
    Jag var orolig i förrgår för att Pyret inte rört på sig så mycket (brukar vara som en karusell där inne till och från) men lyssnade med doppler och fick höra hjärtat och då lugnade jag mig en massa. 
    Hoppas att det går bra för er!
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-07-11 21:47:04 följande:
    Vill ni höra på konstiga mig? Vi har långväga gäster på besök (två vuxna och två barn) varav vi behövde bädda i både arbetsrummet/gästrummet och bebisens blivande rum. Var då tvungen att ställa in spjälsängen in i vårt sovrum för att få plats.
    -här står den bra sa min sambo! Den får stå kvar där!

Och kvar står jag rädd och med hjärtklappning och funderar på vad jag gett mig in på!! Blev helt plötsligt fruktansvärt verkligt allt.
    VI SKA FÅ EN BEBIS!!!
    Fattar inte vart känslan kom ifrån....rädd???
    Överrumplad kanske? Liksom att man står där och helt plötsligt INSER. På riktigt INSER att det kommer en liten människa snart?! :) Men först ska vi shoppa loss på Gekås vännen, fika en massa och mysa i SOMMARvädret (som förhoppningsvis kommer snart) ;)))
  • NICU
    Edds skrev 2012-07-12 11:59:57 följande:
    Nu är jag hemkommen från bm. Jag fick INTE ok stämpel i rumpan.. Det slutade istället med ett 3 tim långt besök. Vi började med hb som fortfarande var lågt och jag fick lämna 5(!!!!) rör med blod för vidare analys. Får väl en remiss till läkare i nästa vecka. Allt annat såg ok ut , förutom bebis hjärtslag. Jag höll på att dö när hon snabbt som tusan skickade mig till fl istället för ctg koll och så.. Hade ingen trlefon med mig och sambon var inte med så jag åkte dit med gråten i halsen. Hjärtljuden låg kring 170! Men efter ett tag sjönk dom och allt sågnra ut. Jag fick träffa en läkare och vi pratade lite och även ang min sf kurva som inte existerar och jag fick tid om 2 veckor i v 35 för ett tul samt lägeskontroll .. De misstänker att jag ev kan ha för trångt bäcken !!! Så när jag kom hem hade sambon väntat i en timme när han hade lunch och var jätte orolig!! Men som tur var verkar allt se ok ut nu och jag har gråtit några skvättar...
    Edds, för att lugna dig så ser jag ofta att hjärtljuden ligger på 150-180 när barnen är födda i de veckorna som vi är i nu. Ingenting som vi reagerar över, utan har en larmgräns när det knatar upp i över 200. För tidigt födda barn ligger högre i puls än vad normalfödda gör - där den kan ligga ner mot 80 utan att vi reagerar. Kram!
  • NICU
    Edds skrev 2012-07-12 13:23:25 följande:
    Skönt att höra.. Det var ju mest min bm reaktion kanske för att det skiljde sig från annars också! Men det var en turbulent morgon..
    Skönt att man kontrollerar ordentligt i alla fall! :) Kram
  • NICU
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-13 12:08:19 följande:
    Ja man ska testa testa testa så man inte blir besviken efter att man slängt ut dessa tusenlappar.

Helst av allt skulle jag vilja ha en Carena double swing, men min sambo tvärvägrar att köpa en vagn för över 2500... Alltså blir det beg här och carena finns inte många begagnade att hitta.. och av en anledning gissar jag ;)  
    Kika in här!
    www.jollyroom.se/produkter/barnvagnar-1/syskonvagnar.html

Billiga NYA vagnar! :)
  • NICU

Det som jag tänkte på med syskonvagnen är att sätet i bak är väldigt långt ner - ur synpunkt sett på baciller och bakterier som gärna rör sig längs med marken om man ska ut och handla etc och att RS kommer att vara hög risk i år. Lite arbetsskadad ;)

• NICU

10 veckor kvar till BF idag!

Nu är min milstolpe dock inte vecka 30 utan vecka 32, eftersom det är en milstolpe vad gäller lungmognaden om Pyret skulle kika ut för tidigt - så om 2 veckor har jag nått min milstolpe! :)

• NICU

Tänk att jag har spytt och mått konstant illa nu i 25 veckor.
    Och nu är det bara 10 veckor kvar med kräkningar och illamående.... härligt! Skrattande

• NICU
    TheFamily skrev 2012-07-17 09:02:54 följande:
    NICU: härligt med positivitet!!!

Ego: själv har jag mått kass hela natten. Förmodligen hade jag fått i mig nåt. Mådde fruktansvärt illa och hade jätteont i magen (matmagen) hela natten. Spydde inte men låg och svalde och svalde, livrädd för allt som har med magsjuka osv att göra.
    Naturligtvis var bebisen vaken halva natten och sparkade så det nästan gick hål i magen :(.
    Har väl kanske sovit två timmar inatt.
    Vaknar nu på morgonen med typ träningsvärk i hela magen och så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
    Men solen skiner ute iaf....
    Fick i mig något konstigt igår (mina allergier du vet) och kaskadkräktes och fick springa på toa med kass mage inatt =( Hoppas att du mår bättre idag?! *Krama*
  • NICU
    Em skrev 2012-07-17 09:41:12 följande:
    Leia: Kanske:
    Mirjam
    Molly
    Bonnie... är de för ovanliga?

...Lovis är ju vår favorit (men det ser ju ut som vi får vänta med det)
    Molly har vi som namn om det blir en tjej! ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012