• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

Idag har jag haft jätteont i nedre delen av livmodern. Som riktigt molande och bitvis huggande mensvärk, som att mensen ska köra igång typ... Låg stilla på sängen (inga sammandragningar) och det molde hela tiden. Ringde faktiskt till FL bara för att höra vad de tror att det är - om det är Pyrets huvud som rör sig (men jag låg stilla) eller om det kanske är förvärkar.

Sedan i förrgår har jag haft riktigt ont i fogarna också - kan inte ens lyfta ena foten pyttelite från golvet utan att det hugger =/ Tyckte liksom att det räckt med att kräkas i snart 28 veckor, men tydligen inte

• NICU

Grattis förstis!! Hoppas att det går bra med lillen idag :)

Angående urinprov så kollar vi själva varje gång vi är på MVC. De har stickor på toaletten att doppa och sen meddela BM vad det blev för utslag...

Inatt har jag kissat heeeeeeeeela natten (vaknat varje halvtimme typ). Är mer eller mindre död idag men för första gången på en vecka känner jag mina smalben. Hallelujah! ;)

• NICU
    Choccolat - hon räknas som prematur om hon kommer nu, men hon är inte så liten där inne ändå - det som de kan behöva hjälp med när de kommer i de här veckorna är att hålla värmen (vattenmadrass) och få en sond eftersom de inte orkar amma fullt. Amningsträna gör man ändå så mycket de orkar! :) Det kommer att gå jättebra ska du se! Kram
  • NICU

Åh så söt Sooofie!! :)

Edds - fråga VARFÖR hon inte mäter magen som alla andra gör?!

• NICU
    Edds skrev 2012-08-07 17:34:19 följande:
    Nicu: hon säger att det är för att hon tror den ligger på tvären, helt ärligt vet jag inte.. Tycker det låter så sjukt för alla säger att man ändå mäter, sen vill jag inte säga det till henne som om jag vet bättre du vet :/ Huvudet var ju i bäckenet men Ruck bart och ändå skickas jag till fl för kontroll.. Hon hittade inte huvudet men på fl var jag 1 minut och de var bombsäkra på att huvudet var på plats!

Ja ska tillbaka 20 aug till bm men jag hoppas kanske bebben tittar ut innan så jag slipper!
    Men även om den ligger på tvären så mäter man ju magen? Fråga henne varför hon inte gör det när alla andra gör det? ;) På ett lite "fint" sätt ;)
  • NICU
    Em skrev 2012-08-07 20:22:10 följande:
    Åh jisses, vilken sötnöt hon är!! Nu är jag helt förvirrad...men vem var det nu som fick en pojke inatt!?
    LillaPluppen! :)
  • NICU
    Sooofie88 skrev 2012-08-07 22:05:24 följande:
    Får jag oxå vara med i fb gruppen trots att jag lyckades med bedriften att få ett Julibarn? Tungan ute

Är det tre barn som kommit nu? Jag, Förstis och?

Ligger i sängen och matar lilla Ellie som ligger på bröstet nu medan jag läser era inlägg. Lider med er som har ont och är oroliga, men snart har ni era skatter här och det kommer vara värt allt! Kramar   

LillaPluppen fick inatt :)

Klart att du ska vara med i gruppen! :)
  • NICU

Kissat en gång i timmen hela natten inatt igen. GAH. Blir galen när man inte får sova. Och där emellan vaknar man tusen gånger av att man inte kan hitta något bra sätt att ligga på (jag sover BARA på magen i vanliga fall)...
    Bebis får gääääääääärna komma ut om fyra veckor (INTE nio tack!)

• NICU
    Bus Norpan skrev 2012-08-08 11:12:23 följande:
    nelia85 Jag ska till läkaren i morgon. Dom har tjatat om sjukskrivning nästan hela grav iallafall på halv tid. 
    Vet någon hur snabbt man får reda på om FK beviljar?? Har inte råd att gå hemma annars.
    Jag blev sjukskriven 50% i juni. Första två veckorna får man ersättning från mitt jobb... sen tog det upp mot 30 dagar innan ärendet var handlagt.... fick pengar i slutet av juli.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012