• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

LeiaBus2010 skrev 2012-08-01 20:54:01 följande:
    En fråga till er alla här inne. När ni får sammandragn. Göt det då ont i livmodern samtidigt? Mina har ändrat karaktär nu. Innan var det bara stramt och obehagligt. Nu gör det mer ont neråt samtidigt... Skitasvårt att förklara... Ha uppstötningar med... Ligger i sängen helt själv o försöker koppla av men de försvinner inte :( Känns nästan som att det "svider?!" i livmodern samtidigt som sammandragning och molvärk....
    Ja, sammandragningen är ju en sammandragning av livmodern. Som en kramp i livmodern kan man säga. Jag blir stenhård om magen och så moler det i livmodern. Lugnar sig när jag lägger mig ner och vilar.
    Om det inte gör det så tycker jag att du ska ringa FL och prata med dem. Kram!
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-08-01 23:52:52 följande:
    NICU: tjockisfika både på torsdag OCH fredag?? Kramis!!
    Jag har ingenting för mig imorgon - så om du inte har något för dig kan du väl höra av dig? ;)) Kramisar
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-08-02 00:20:53 följande:
    NICU: hör av mig!!! Kramis
  • NICU

Vi har fått papper från MVC att fylla i inför överrapportering till BVC - information om oss föräldrar och vad man vill ha ut av amning etc.

• NICU

Mina ben mår inte alls bra idag.... svullen som attan, spänner och värker =(
    Förlåt för gnäll gnäll! ;)

• NICU
    Angie99 skrev 2012-08-03 09:29:17 följande:
    Gällande facebook gruppen: Vill bara tala om att när jag blev medlem så syntes det på mina vänners sida. Det stod typ "Angelica har blivit inbjuden till gruppen Septemberbebisar av Emelie".
    Jag kunde inte hitta det på min tidslinje så jag kunde inte ta bort det heller...
    Har inte gjort nån facebook announcement än, men alla lär väl veta snart ändå.
    Jag tror att det är det enda som syns, inte vad man skriver eller liknande.
    Vi har en "stängd" grupp för oss i personalen på avdelningen och det är ingen som ser vad som skrivs i den gruppen.
  • NICU
    Bus Norpan skrev 2012-08-03 10:16:14 följande:
    Här har allt stannat då min man, min klippa miste sin far igår. Så nu är huset bara ett rent kaos. Så jag får väll försöka göra lite mer fast jag vet att han inte vill det. Dock är det mycket annat som måste fixas där han behöver mig. Blir en tuff tid. Gråter Bara inget händer med magen.

Får jag oxå hänga på September tråden på FB fast jag har BF 3 okt?? Är dock helt säker på att hon kommer i september då jag vägrar gå över tiden. Tror inte läkarna tillåter det.
    Beklagar sorgen! =( Försök att stötta honom så mycket du kan med stöttande ord och rörelser men ta det lugnt med att göra allt hemma - sånt kan ni göra senare. Kram!
  • NICU
    förstis skrev 2012-08-03 16:47:39 följande:

Har fått permis över helgen men måste in både lördag och söndag för provtagning och bltr och CTG. Mår ok men känner mig matt som om jag varit sjuk i influensa. Blev inte hemskriven eftersom blodproverna inte var helt ok och bltr ligger på gränsen. Misstänker att jag inte kommer gå hela tiden ut till 9/9 men varje dag som den lille där inne mår bra och är kvar där inne så är det bra. Diagnosen som de misstänker är uppseglande havandeskapsförgiftning...

Hoppas att bebis stannar åtminstone en vecka till där inne, då är du i vecka 35? :)
    Virvelvindan skrev 2012-08-03 18:50:08 följande:
    Vi har fortfarande fyrbäddssalar på vårt bb...
    Ja ni läste rätt
    Vi har också 4-bäddssalar. Och 2-bädd. Enstaka 1-bädd som oftast går till de som är snittade eller speciella omständigheter.
    FijaLija skrev 2012-08-03 19:24:20 följande:
    Här på vårat BB tror jag att det bara är enkelrum. Något enstaka dubbelrum men här ska inte delas med någon man inte känner! Då får de flytta mig till en annan avdelning! Eller så får de skicka hem distriktsköterska eller något, Inte tänker jag ligga snittad och blottad för några jag inte känner! Så det så! Haha ;)
    Man kan nog inte räkna med att få eget rum ;)
  • NICU
    Virvelvindan skrev 2012-08-03 20:48:53 följande:
    NICU det är ju samma bb ;)
    Hahaha jamen det är det ju! Jag bara läste inlägget utan att tänka på vem som skrev det ;)
    FijaLija skrev 2012-08-03 20:54:29 följande:
    Nicu: haha ;) nej men jag är nästan helt hundra på att de inte har dubbelsalar kvar här hos oss. Våra karlar här i stan får ju stanna med mammorna tills det är dags för hemgång, om jag inte missminner mig så har de slängt upp väggar i alla dubbelsalarna just för att man ska få eget rum. :)
    I så fall är det ju väldigt lyxigt! Här är få gånger som pappan kan stanna kvar över natten just pga delade rum =(
    IdaVasterflo skrev 2012-08-03 20:59:42 följande:
    Usch och fy idag känns ingenting bra.. 

Var in till förlossningen förra helgen pga svullnad och huvudvärk. Allt såg bra ut, förutom att blodtrycket var lite högt så jag ska kolla det två gånger i veckan.

För lite drygt en vecka sedan ringde min barnmorska och ville att jag skulle in och ta blodprover, för de senaste hade visat något så det skulle kollas upp så det inte är fråga om immunisering. Idag ringde min läkare och talar om att de proverna också visade något, så min man var tvungen att ta blodprover idag som ska skickas iväg och som blir färdiga på Tisdag.

Var hos barnmorskan idag också. Blodtrycket hade höjts lite igen, urinet visade spår av protein och magmåttet hade dippat lite från kurvan. 

Idag är det en vecka kvar tills jag är i samma vecka som när tvillingarna dog. Och jag känner mig så orolig i kroppen. Då var det också en massa hit och dit med blodtrycket och sånt, men allt såg ju bra ut enligt läkarna jag hade de sista två veckorna. Och så bara en dag slutade det att röra sig och båda mina barn dog. Så jag känner inget direkt förtroende för undersökningarna som görs. 

Men liten rör på sig och jag blir lika lättad av varje liten buff och spark!
    Jag tycker att du ska ringa in! Speciellt när du har den bakgrunden som du har. Inte konstigt att man blir orolig.
    En immunisering är inget farligt för bebis när den kommer ut, men man behöver veta om det eftersom det krävs ljusbehandling och lite kontroller när man har olika blodgrupper om det är det som spökar. För att lugna dig är det något som vi på jobbet ser ofta och barnen brukar må bra. Kram!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012