Virvelvindan skrev 2012-08-03 20:48:53 följande:
NICU det är ju samma bb ;)
Hahaha jamen det är det ju! Jag bara läste inlägget utan att tänka på vem som skrev det ;)
FijaLija skrev 2012-08-03 20:54:29 följande:
Nicu: haha ;) nej men jag är nästan helt hundra på att de inte har dubbelsalar kvar här hos oss. Våra karlar här i stan får ju stanna med mammorna tills det är dags för hemgång, om jag inte missminner mig så har de slängt upp väggar i alla dubbelsalarna just för att man ska få eget rum. :)
I så fall är det ju väldigt lyxigt! Här är få gånger som pappan kan stanna kvar över natten just pga delade rum =(
IdaVasterflo skrev 2012-08-03 20:59:42 följande:
Usch och fy idag känns ingenting bra..
Var in till förlossningen förra helgen pga svullnad och huvudvärk. Allt såg bra ut, förutom att blodtrycket var lite högt så jag ska kolla det två gånger i veckan.
För lite drygt en vecka sedan ringde min barnmorska och ville att jag skulle in och ta blodprover, för de senaste hade visat något så det skulle kollas upp så det inte är fråga om immunisering. Idag ringde min läkare och talar om att de proverna också visade något, så min man var tvungen att ta blodprover idag som ska skickas iväg och som blir färdiga på Tisdag.
Var hos barnmorskan idag också. Blodtrycket hade höjts lite igen, urinet visade spår av protein och magmåttet hade dippat lite från kurvan.
Idag är det en vecka kvar tills jag är i samma vecka som när tvillingarna dog. Och jag känner mig så orolig i kroppen. Då var det också en massa hit och dit med blodtrycket och sånt, men allt såg ju bra ut enligt läkarna jag hade de sista två veckorna. Och så bara en dag slutade det att röra sig och båda mina barn dog. Så jag känner inget direkt förtroende för undersökningarna som görs.
Men liten rör på sig och jag blir lika lättad av varje liten buff och spark!
Jag tycker att du ska ringa in! Speciellt när du har den bakgrunden som du har. Inte konstigt att man blir orolig.
En immunisering är inget farligt för bebis när den kommer ut, men man behöver veta om det eftersom det krävs ljusbehandling och lite kontroller när man har olika blodgrupper om det är det som spökar. För att lugna dig är det något som vi på jobbet ser ofta och barnen brukar må bra. Kram!