• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-06-30 20:46:05 följande:
    Superbia: min ska självklart vara med för det är ju hans dotter/son som ska födas.
    Visst han tycker det är jobbigt att se mig så smärtpåverkad, men vet också att man får nåt fint för det ;).
    Han är min klippa i livet, skulle aldrig klara förlossningen om inte han var med.
    Men precis som vi kvinnor
    Är ju männen olika varandra, och inget är rätt eller fel, svart eller vitt!!
    Jag är precis som du! :D Han vill inte se mig ha ont eller må dåligt, men jag måste ha honom där för att må bra :)
  • NICU
    Den lilla M skrev 2012-07-01 08:25:59 följande:
    Hoppas ni alla får en skön dag i solen . Själv ska jag snart gå och väcka min man och se om han vill äta lite frukost på balkongen eller kanske åka iväg och äta brunch någon stans.

Nu är det bara tio veckor kvar till BF, känns dock som om det är mycket längre. 
    Vilken sol?
    Här ska det vara kasst väder åtminstone till måndag den 9 juli, sen sträcker sig inte prognosen längre
  • NICU

Imorse kände jag Pyrets TÅR! Jag kunde nästan grabba tag om dem på sidan av magen :) Ihhhh vilken läskig känsla :)

• NICU

Någon mer än jag som drabbas av svallningar? Jag kan bli kallsvettig ena stunden för att någon timme senare bli helt blöt av svett. Bara av att sitta still....
    Har en sån svallning nu och är blöt i hela ansiktet. Fick gå ut och sätta mig på balkongen :)

• NICU
    Smurfan och Edds - jag har också lite "hugg" när jag vänder mig om och sträcker magen, men mest som Edds - nedanför magen, i ligamenten.
  • NICU
    TheFamily - Sicken tur att du var ledig igår - 18 förlossningar  
    Jobbar du hela helgen? Jag går på söndag-måndag natt :)
  • NICU
    Besök hos BM idag :)
    Vecka 28+3

Hjärtljud = 152
    Symfusmått = 28
    Blodtryck = 125/80
    Faste-socker = 4,6
    Total Viktuppgång = 2 kilo (jippie, det går uppåt!!)
  • NICU
    Superbia skrev 2012-07-05 20:14:18 följande:
    Oj, det var många! Är det ofta fullt på förlossningen så att ni får hänvisa till någon annanstans?
    Näe, det har bara varit en rejäl babyboom nu i början av juli. I förrgår var det bara ett par förlossningar men när jag jobbade natten mån-tis var det 14 stycken den dagen, så det går i vågor :)
  • NICU
    Superbia skrev 2012-07-05 20:47:08 följande:
    På NÄL har de väl bara 6 st förlossningsrum, om de inte har fler som jag inte sett, så det känns som att man kan ha otur och bli skickad nån annanstans i värsta fall. Sex rum fyller man väl ganska fort om det är långdragna förlossningar. Nu kommer vi ju ha flyttat innan bebisen kommer och då har vi lika långt till Östra i Göteborg som till NÄL, men jag vill ju helst föda på NÄL ändå.
    Här är det också NÄL som gäller om det är fullt eller om man föder innan vecka 31+0. Innan vecka 29+0 skickas man till Göteborg. Själv hoppas jag att det är lugnt i september (vilket det borde vara)
  • NICU
    Superbia skrev 2012-07-05 21:03:10 följande:
    Var föder du annars om du föder i vanlig tid? Eller fattade jag fel nu?
    Annars föder jag i Skövde ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012