• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

Granen skrev 2012-06-18 14:55:35 följande:
    Trist :( nciu!
    Jag hoppas att jag får ett bra besked när mitt kommer!
    Ska du överklaga?
    Jag vet inte om det är någon idé. Jag har skrivit bilagor på 3 sidor med särskilda besvär i samband med graviditet och beskrivning av en arbetsdag. Min chef har skrivit att vi står och går mycket och att det kan vara extremt stressigt och att jag inte kan omplaceras. Men det skiter de i också.
    De tar bara hänsyn till tunga lyft, inte till extrem stress...
    Som det är just nu så är det enda jag gör jobba och sova. Jag är helt slut och kan sova upp till 18 timmar i sträck utan problem... det är säkert helt normalt...
  • NICU
    FijaLija - jag håller tummen för dig! Jag var hos läkaren igår och blev sjukskriven - halvtid till att börja med - för jag vill försöka jobba lite.

Men så imorse när jag jobbat natt gick jag på toan innan jag skulle gå hem och då blödde jag. Så idag har jag tillbringat dagen på förlossningen och ska tillbaka imorgon och nu är jag heltidssjukskriven ett tag framöver.
  • NICU
    Superbia skrev 2012-06-20 14:50:12 följande:
    Vad berodde blödningen på?
    De vet inte riktigt än, ska tillbaka imorgon igen och kolla igen.
  • NICU

Tack alla! Hjärta Än vill jag inte att lilla Pyret ska komma ut, i såna fall hamnar jag som patient på mitt jobb :-/

• NICU
    TheFamily skrev 2012-06-22 09:11:11 följande:
    Trevlig midsommar!!

Hoppas jag kan hålla mig vaken en stund sen ikväll för bebben har redan kört alla ringlekar i magen i natt...
    Tror den sista var "små grodorna" ha ha...
    Samma här - gymnastik nästan hela natten *phew* :) Men mysigt är det allt ändå ;)

GLAD MIDSOMMAR ALLA!
  • NICU

Vart är det ni räknar ut vikten?
    Jag ska väl helst inte gå upp så mycket i och med min "startvikt". Senast jag vägde mig hade jag gått upp 2 kilo från start, men då hade jag kläder på mig och hade tryckt i mig frukost innan :)

• NICU
    TheFamily skrev 2012-06-25 19:25:30 följande:
    Gulp....en bm mätte mitt sf-mått idag...
    Har 31???!!! Är i vecka 27+4!

Ska till mvc-bm på onsdag..får se vad hon säger...
    Hahaha, det är ju så olika beroende på vem som mäter :) Mitt låg på 28(!!) när jag var i vecka 25+2.
    Antar att jag har en stor livmoder
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-06-27 12:21:47 följande:
    Tack för alla bra Ullared-tips!!
    Budgeten är iof obegränsad, men sambon har sagt att jag bör hålla mig på Max 3000 då jag redan handlat alldeles för mycket :).

Varit hos bm precis.

Gravidvecka: 27+6
    Hb 121 (gött att slippa äta järntabletter!)
    Bltr 100/55
    Vikt 76 (gått upp 3 kilo sedan sist)
    Sf-mått 30 (??!!! Bm tyckte det var ok, det är bara magen som växt)
    Bebisen ligger långt ner i bäckenet med huvudet (rörligt) så det långa sf-måttet kan bero på det.
    Hjärtslag 147
    Tjoho vännen, verkar som att min karl gärna AVSTÅR (say what?! *haha*) från att åka till Gekås/Ullared så nu ska vi bara kika upp ett datum som passar med alla scheman och så hoppas jag att du tar hans plats i bilen så att vi kan shoppa bebisprylar till förbannelse
  • NICU

Idag ska jag sticka iväg med mamsen och handla babysäng och skötbord. Skojsigt! :)

• NICU
    Superbia skrev 2012-06-28 13:33:32 följande:
    Då är vi åtminstone 3 stycken från Västra Götaland, fast det är ju ganska stort så vi bor ju inte grannar direkt Flört
    Jag med! Fast jag bor faktiskt NÄSTAN granne med TheFamily
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012