Inlägg från: Superbia
|
-
-
Välkommen hitSandra 02 skrev 2012-04-03 22:00:13 följande:BF 30 september, så det var på håret att jag kunde skriva här
-
Har ni tänkt er fler barn efter denna?shopahollic skrev 2012-04-03 21:05:09 följande:17 med första, 19 med andra. Det är 20 månader mellan ;)
Lätt att snurra till det bland datumen där också så jag skriver ändå :) -
Välkommen hitGammE skrev 2012-04-04 09:41:49 följande:Hej! Jag är i v 16+0 idag! Är 30år och väntar vårat 2a barn, bor i Mölndal Hittade precis denna tråden- hade varit roligt att hänga med!😊
-
Jajjemän, en av de värsta grejerna med att vara gravid är att inte kunna andas ordentligt. Har haft det ända från start både den här och förra gången. Första gången kom det framåt vecka 16 har jag för mig. Väldigt jobbigt faktiskt. Använder du Rhinocort aqua? Annars kan jag rekommendera den.Skoogish skrev 2012-04-04 11:01:40 följande:Vad skönt att höra att det inte bara är jag som inte känner något. Däremot brukar jag kännas lite spänt när jag böjer mig ner - för att knyta skor eller liknande - och igår högg det till som tusan.. Det är så konstigt när man inte vet hur saker ska kännas! :)
Någon annan som har problem med nästäppa? Har haft jättejobbigt nästan hela graviditeten, kommer blod när jag snyter mig och inatt hade jag den stora äran att blöda näsblod..
:) -
Varför fick du två ultraljud när du gjorde KUB? Vi fick bara ett, första besöket var bara blodprov.GammE skrev 2012-04-04 12:09:36 följande:Jag sitter å väntar på kallelse fortfarande till RUL- pratat med KK så dom inte glömt bort mig men det har dom inte! Längtar så- är så underbart att se den lille och höra att allt ser fint ut! Gjorde kub så fick 2 st Ul då v 11 och 13 men mycket sker ju på 5 veckor :) Idag har jag känt bebben hela tiden sen i morse- inga kraftiga sparkar ännu men man känner hur den härjar runt mer än innan. Haft så konstiga drömmar med. Igår drömde jag att jag fick 5 st barn. Stora och runda var dom och mörkhyade, asiatiska och vita. Jag kom inte ihåg namnen på dom och var helt förtvivlad över detta medans min sambo var toknöjd. :)
-
Ja, den står på allergiavdelningen. Den är väl mot pollenallergi egentligen skulle jag tro. När den väl har börjat funka då är det kanon! Själv överdoserar jag vanlig nässpray om jag inte använder denna, typ en gång i timmen är nog inte så lämpligtSkoogish skrev 2012-04-04 12:17:42 följande:Riktigt jobbigt är det.. Det gör jag inte - men jag behöver verkligen nåt som lindrar, det känns som om näsan håller på att gå sönder.. :)
Finns den på apoteket? -
Känner du Big Brother-Joe?idamarja skrev 2012-04-04 12:12:38 följande:Vi bor utanför Karesuando, om det säger dig något :) Ja alla säger så där, att dom inte hade klarat sig utan körkort, men det gör man också om man väl måste. Vi är båda födda i trakten och är dessutom renskötare så det har aldrig varit något tanke på att flytta. Håller med dig om att det känns bra att barnen ska få växa upp i en fri och trygg mijö. Promenadväg till skola o dagis har vi inte, men det klarar man sig utan också :) Enda stora nackdelen är som sagt avstånden till sjukvård, speciellt när man väntar barn och har ett allvarligt sjukt barn som behöver mkt akut och planerad vård, vi har 18 mil till Gällivare och det är där närmaste barnavdelning och BB finns.
Men ingen har tvingat oss att bo här, och planering och framförhållning är viktiga saker, i synnerhet när mobiltäckningen inte är helt 100 överallt. Det låter väl säkert jobbigt och eländigt när man skriver det så här, men hade vi inte velat bo här så hade vi ju inte gjort det, fördelarna övervinner solklart nackdelarna :) -
Aah, det var ju bra att få klarhet i det. Ibland får man inte riktigt ihop det om man räknar efter senaste mens. Gjorde du på MamaMia?GammE skrev 2012-04-04 12:20:21 följande:Dom gjorde ett innan blodprov för att se vilken vecka jag var i! Haft sådan oregelbunden ägglossning under tiden vi försökt bli gravida och enligt vanliga uträknaren var jag i v 9 men jag kände att jag var längre gången än så- vilket jag var :)
-
Förmodligen beror det väl på att du är gravid? Eller brukar du reagera så om han ska åka iväg? Det är ju egentligen "bara" två dagar, tiden går fortNelliepop skrev 2012-04-04 14:44:25 följande:just nu ger jag upp. Jag vet att jag är löjlig..
För en tid sedan berättade jag att min gubbe ska iväg på kurs 50 mil här ifrån.. Idag kom tiderna. De kommer vara borta 2 nätter i stället.. De kommer åka onsdag 18,00 o kommer hem sent på Fredag kväll... Jag får panik känslor över detta... Vet inte riktigt varför heller??? Jag bara gråter o gråter... Vad ska jag göra????