Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Lacey skrev 2012-03-13 12:35:15 följande:
    Det ska vara det lägsta värdet man kan få.
    Okej, ja jag har ingen koll. Vet bara vad jag själv fick Glad
    Men de andra kromosomfelen de kollar måste ha en annan skala, för där fick jag 1:30 000 nånting och 1:95 000 nånting.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia
    Maglan skrev 2012-03-13 15:17:41 följande:
    Oj vad ni skriver tjejer!!

Kände på livmodern när jag låg ner nyss... Den går ända upp till naveln nu... Måste vara för att det är fjärde barnet...
    Och jag kan inte ens känna sånt. Vet inte riktigt vad jag ska känna efter faktiskt Glad
    Frågade i den andra tråden, men nu kan jag inte hitta om du hade svarat på det; är du säker på att du inte är längre gången?
  • Superbia
    cozmoz skrev 2012-03-14 06:09:54 följande:
    Hej

Jag tänkte hoppa in här om det går för sig Skrattande
    beräknad till mitten av september exakt dag har varierat enligt olika undersökningar.....än så länge 14/9 avvaktar UL i april.

Vi var på KUB i förra veckan och fick inget roligt besked. 1:11 för DS och 1:1700 för Trisomi 13 & 18.
    Moderkakspros gjordes...dagen efter KUB.....sedan har det varit en helvetes vecka i väntanstecken...
    men så i måndags låg det ett brev från Regions Skåne .........allting var fint!
    Solig      Solig

så på torsdag kan vi ringa och ev få reda på om det är en liten flicka eller pojke.....
    har tre pojkar som absolut vill ha en lillebror......

Lite svammel frånmig
    ha det bra idag alla
    Välkommen hit!
    Oj, med ett sånt resultat hade jag också varit orolig kan jag säga. Men nu känns det bra eller? Hur var det att göra provet?
  • Superbia
    cozmoz skrev 2012-03-15 05:49:46 följande:
    Det var inte alls så jobbigt och smärtsamt som jag trodde. Gick väldigt fort.  Men däremot var väntan fruktansvärd.Idag blir det ett samtal till Lund genetiska labb......så får vi se vad detär för en liten krabat som här inne.

Nu är det så skönt så kan man  vara lugn tills det vanliga UL v18 hihihi
    Hur e det själv? Mås det bra. Några fler reaktioner från nära o kära? Eller dethar lagt sig nu?

ha en skön dag
    Du fick inte svar direkt du var där antar jag?

Det känns nästan som att släkten väljer att skita i att vi ska ha barn igen. På ett sätt känns det lite förolämpande faktiskt. De är inte negativa, men samtidigt pratar de ju inte om hur roligt det är att vi ska ha barn igen heller. De säger mest ingenting. Jaja, det blir säkert bra när den väl kommer Glad
  • Superbia
    Den lilla M skrev 2012-03-15 10:32:09 följande:
    Har en liten fråga vad ska järnförådet vara på? Kollade på mina provsvar och det står 95 men vet inte om det är bra eller dåligt..Obestämd
    Min bm sa att gränsen går vid 20, under det ska man äta tillskott. Något övre värde har jag ingen aning om, men om hon inte kommenterade så är det säkert bra. Det är ju inte för lågt i alla fall.

Den här gången hade jag 18, men det är i alla fall bättre än sist då jag bara hade 8.
  • Superbia
    Vili skrev 2012-03-15 19:51:36 följande:
    var har du som mest ont av din foglossning?
    Jag anar att det tyvärr är det jag också fått. Ont i höger skinka som strålar ner på baksida lår till knävecket ungefär, gör ont när ja lutar mig framåt, lyfter tungt och även vid utåtrotation av benet bara när ja vänder mig i sängen på natten gör det ont.

Trodde inte man kunde få sånna här bekymmer så tidigt...vecka 16 imorgon för mig med..

kanske borde ja också kontakta sjukgymnast..

håller med dig med tröttheten ja är trött trött trött minns inte senast ja kände mig pigg...
    Det är inte ischias då?
  • Superbia
    cozmoz skrev 2012-03-16 06:09:00 följande:
    Nej svar fick jag efter 4dagar exkl helgen sådet var en såååå lång väntan.
    Trist med familjen & släkten.....skit i dem och njut ni.
    Själv har vi bara berättat för barnen så nu vet ju dagis också.......

har berättat för mina kollegor och de är super glada....nu e hela min avd gravida Solig. Skönt med stöd!
    så igår när jag ringde genetiska labbet för att få redan vem som bor i magen så var de otroligt involverade.
    Det finns en liten tjej i magen....så himla roligt då vi har tre underbara killar.

vet du vem som bor hos dig?
    Ett sånt svar hade man ju gärna velat ha direkt. Antar att det hann komma och gå en hel del tankar under tiden.

Vad jobbar du med? Det kommer bli ganska tomt där framöver med andra ord Flört

Ingen aning vad som bor där inne faktiskt, och den här gången har jag ingen känsla heller. Om jag ska gå efter kinesiska kalendern (eller vad den nu heter) och någon annan uträkning så är det en tös den här gången. Det har stämt innan så vi får väl se Glad
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-03-16 10:34:24 följande:
    Förresten? Någon här inne som har jobbigt med sina öron?
     Mina trumhinnor gör ont till och från... När jag snyter mig eller gäspar så "sprängs" det och knastrar och har sig :'( Hur jobbigt som helst :(
    Hade så när jag var lite förkyld för ett par veckor sen, och ett tag efteråt. Du har inte varit sjuk eller?
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-03-16 10:47:57 följande:
    sjuk o sjuk... allt är relativt ;) 
    Gravteppa skulle jag kunna sätta en femma på eftersom jag varit tjock i näsan sen vecka 8 ;) Hur som, irriternade är det iaf...  
    Använder du Rhinocort Aqua? Tycker att det är fruktansvärt när man inte kan andas obehindrat och blir helt galen. Det är något som har varit det värsta med mina graviditeter, har blivit tät innan jag ens vetat om att jag varit gravid, haha!
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-03-16 11:52:17 följande:
    Jag försöker undvika att använda något faktiskt... än så länge har det räckt att snyta sig några gånger om dagen... speciellt på morgonen!
    Haha ditt klassiska gravtecken med andra ord? ;)
    Ja, det kan man lugnt säga, haha! Första gången vette fan hur många flaskor med nässpray jag avverkade, mot slutet var det helt stopp, använde nässpray en gång i timmen typ. Men så var jag VÄLDIGT svullen också, förmodligen även i näsan. Den här gången funkar det med RA för tillfället och det är jag glad för. Om det räcker att snyta sig är det ju helt okej. Det är förmodligen inte bra att överdosera så som jag gör.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012