Vi som väntar smått i September 2012
TheFamily skrev 2012-03-23 08:32:48 följande:
Superbia: ja usch jag håller med dig. Blir man bemött så är det bara att kräva att ha extra bevakning under förlossningen.Många vet inte att man har mer att säga till om än man tror.
Där jag ska föda är det rutin på intrauterin kateter om man är snittad första gången. Dom har varit med om två gånger som livmodern brustit och det blivit ett urakut snitt, bebisen låg ute i buken när dom öppnar. Nu gick det bra för både mammor och bebbar men sedan dess (2001) så har dom extra koll på dig som är snittad innan.
Det där med vändningsförsöket tror jag bara de trodde att de försökte göra dig lugn kanske att inte tänka på allt dåligt som kunde hända?
Ibland blir det knas på kommunikationen.
Kram
Angående vändningen är det ju ingen idé att stressa upp någon med att berätta om riskerna i förväg kanske, men jag kan ändå tycka att min fråga blev lite bortviftad. Eller så kanske det inte skulle ha varit så akut som jag fick för mig, ifall det nu hade gått åt helvete menar jag. Jag fick för mig att det skulle ha varit i stil med; bli klubbad i huvudet och få magen uppskuren, ungefär så akut, och då kändes operationsrummet väldigt långt bort.