Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

eiramis skrev 2012-03-17 21:29:06 följande:
    Kanske skulle berätta att jag är väldigt öppen med min psykiska hälsa, så för mig är det inte ett känsligt ämne. Jag är till och med ute och "föreläser" ibland om hur det är att leva med min psykiska hälsa och hur jag får mitt liv att fungera m.m.
    Jag hoppas att ingen tar illa upp av min öppenhet och tycker att det känns obekvämt, det är inte min mening. Jag ser min problematik som en liten del av den jag är, men ibland känns det väsentligt att förklara varför jag reagerar som jag gör i vissa situationer mm.
    Jag gillar när folk är öppna med sitt mående (med det inte sagt något negativt om de som inte vill dela med sig), det kan ge bättre förståelse många gånger. Och sen blir det inte lika tabu att prata om heller.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia

Vet inte om jag gått upp någon bh-storlek än, men det fyller ut mycket bättre än innan. I like it!

• Superbia
    eiramis skrev 2012-03-17 22:35:22 följande:
    Visst är det så. Tycker att det är roligt när jag är ute och pratar för folk blir så förvånade över att jag är så normal trots alla diagnoser.
    Hur märks det på dig att du har dina diagnoser? Hade man kunnat räkna ut det om du inte hade sagt något?
  • Superbia
    MiaMy skrev 2012-03-18 10:22:08 följande:
    En fråga: Är det fler än jag som är väldigt törstiga och kan dricka hur mycket som helst? Innan jag blev gravid hade jag alltid svårt för att dricka mycket och kunde t.o.m. glömma bort det tills jag fick huvudvärk. NU däremot kan jag hälla i mig hur mycket vatten/saft/mjölk som helst! Man blir ju orolig att man fått diabetes...?
    Jag dricker också väldigt mycket när jag är gravid. Vatten är helt plötsligt jättegott! Första gången jag var gravid kändes det nästan som att jag nöjesdrack vatten för första gången i mitt liv, och rätt vad det var var jag inte förstoppad så ofta längre Flört
  • Superbia
    LittleMY skrev 2012-03-18 11:06:01 följande:
    Är det nn av er tjejer som har hjärtklappningar? Hos mig slår hjärtat som bara den! Inte hela tiden, men ofta på kvällarna, och då hela kvällarna dessutom. Känns som att hjärtat ska slå sig ut ur bröstkorgen. Det är rätt obehagligt. Vet att det är normalt, men inte mindre obehagligt för det.
    Jag frågade om detta första gången jag var gravid och min bm sa att det kunde bero på järnbrist.
  • Superbia
    Maglan skrev 2012-03-19 11:18:57 följande:
    Idag ska jag på inskrivning hos bm. Fy för alla blodprov men det är bara att bita ihop...
    Ja, det är ju en nackdel med att vara gravid, men har man tur så behöver man inte göra så många.
  • Superbia
    oOLillaJagOoo skrev 2012-03-19 09:26:56 följande:
    Hej alla gravida..
    Jag har spanat in bildtråden för septemberbebisar, och jag känner en stor panik och oro börja växa inom mig. Jag är lite mullig sen innan, men jag har inte fått någon som helst gravidmage.. I bildtråden finns det som som är i samma vecka som mig som har fått världens kalaskula. Jag börjar oroa mig för att jag inte är gravid.. Jag hade min sista mens i början av december och tog två test som visade positivt på BIM-dagen och BIM+1.. Men nu börjar jag inbilla mig att strecken kanske var för svaga för att vara positiva. Jag har inte haft någon mens sen december. Jag har dagligen vita flytningar, som jag aldrig någonsin haft förut.  Mina bröst har växt och mina bröstvårtor har blivit större. Jag har gått upp i vikt. Jag har varit/är tröttare än tröttast. I vecka 13 kände jag hur det liksom sprattlade snett nedanför naveln (cirka 10 cm ner) och det höll i sig i två dagar.. Sen dess har jag inte känt något. Jag är så fruktansvärt rädd för att jag inte är gravid och jag gruvar mig för den dagen vi ska på ultraljud..

Hur stor är risken att jag inte är gravid? Gråter  
    Om du är väldigt orolig kanske du kan få lyssna på hjärtljud eller kolla med UL.

Om det är till någon tröst kan jag säga att jag inte heller ser så gravid ut, mest fet Flört
  • Superbia
    Angeeliicca skrev 2012-03-19 17:18:04 följande:
    Får jag va med här? Är i v 12+5 och är beräknad 26 september! :)
    Klart att du får Glad
    Grattis och välkommen! Första barnet?
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-03-20 15:49:05 följande:
    Puh - det är som ett maraton att läsa ikapp :)

14+0 idag! Känns samtidigt som "Nämen, har det inte gått längre?" och "OMG, snart är det förlossning. Jag som behöver fixa det, det och det...." :)

Har kört lite över 40 mil idag, började 7 imorse, åkte till Eksjö, var på arbetsintervju, vandrade omkring inne i "stan", käkade och åkte hem igen. Nu ligger jag helt slutkörd på soffan. Energi? Nope - tur att man har skön soffan.. :)
    Visst känns det lite konstigt. När jag kollar min graviditet här på familjeliv står det att jag gått nästan 40% av tiden och det känns ju jättelångt, nästan halvvägs, men när jag tänker på hur det känns i kroppen och vad som är kvar är det som att jag inte kommit någonstans Glad
  • Superbia
    Lemis skrev 2012-03-20 20:38:09 följande:
    jag är så blödig! jag kan lipa när jag se ambulansen köra om mig på motorvägen, idag när jag hämtade min son på förskolan så satt han och grät i en gunga och ingen vuxen i närheten som verkade höra honom, jag blev skit arg på personalen som menade på att han måste ropa på hjälp eee ja det gjorde han sa jag och sa sen hejdå.
    GRRRR överreagerar man??? jag jobbar själv på en förskola, men lämnar inte ett barn själv i en gunga.  
    Jag grinar också för allt känns det som. Om någon vinner pengar på tv och gråter för att de blir glada, eller om någon säger något fint om sina barn/föräldrar, då är det ju kört, haha! För att inte tala om sorgliga saker. Som tur är är jag ganska isolerad så de flesta känsloyttringar sker framför tv:n Flört
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012