Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Kanske skulle ta och gå med här nu då Glad

Väntar mitt fjärde barn med BF 9 september. Gick ut med nyheten förra veckan och har inte riktigt velat skriva om det öppet här på FL innan, men nu är det fritt fram så att säga!

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia
    Lacey skrev 2012-03-05 18:47:18 följande:
    Hej,
    Hoppar in här med.
    Jag och maken väntar första barnet i september. Beräknat till den 19:e (lagt till mig i BF-listan)
    Bor i Liljeholmen , Stockholm, 35 år i juli, går på Mama Mia Söder.
    Ska på KUB den 13:e mars, ska bli skönt att  få det avklarat och förhoppningsvis få bra besked.
    Är på 11 +6 idag.
    Kan känna, på nattetid, de tre senaste nätterna, att det som kittlar inne i magen, men det måste väl vara lite inbillning? Känns som lite tidigt med första barnet?

Har mått jätteilla och haft en del migrän, går på Postafen och har se-band, plus att jag fått gräsligt dålig hy.
    Puh!
    Roligt med någon mer som är ny i tråden. Känns alltid lite konstigt att hoppa in när andra har pratat i flera månader redan Glad
  • Superbia
    BlomsterFröken skrev 2012-03-06 12:53:15 följande:
    Här erbjuds man KUB om man är över 35 eller om det är någon speciell orsak till stor risk för skada...
    men jag tycker att det verkar vara jätte många här som ska göra detta test... är de många som är över 35 eller erbjuds det alla i era kommuner? 
    Här var det inte tal om att göra KUB om man inte var 35 år eller äldre. Vi fick snällt åka till Göteborg och göra det privat. Ogillar att det är olika i olika kommuner (som med så mycket annat när det kommer till graviditet och förlossning tydligen).
  • Superbia
    Hippie skrev 2012-03-07 09:47:31 följande:
    Hejsan, får jag hoppa in här, jag har bf 21 september ( som det ser ut nu ), plussade i söndags och är i vecka 12 =)
    Grattis! Då plussade du ganska sent. Hade du inga misstankar tidigare? Glad
  • Superbia
    Karriis skrev 2012-03-07 15:42:09 följande:
    Fick idag rosa på pappret när jag varit på toa..
    Ringde sjukhuset direkt och fick komma in.
    Dom hittade inga hjärtslag, sista VUL hade jag i vecka 8, då pickade hjärtat, nu skulle jag varit i vecka 13 men bebisen hade stannat i vecka 9...

Jag var så lycklig som hade passerat alla riskveckor.. Tredje missfallet på ett halvår nu.
    Lycka till ni andra... :(
    Men usch vad sorgligt Rynkar på näsan
  • Superbia
    un poco skrev 2012-03-07 16:51:20 följande:
    Hej hej! Tänkte meddela att jag lämnar tråden. Har fått MA och fostret stannat av i utvecklingen redan i v 5. Nu skulle jag varit i v 11. Lycka till så mycket alla ni andra. Jag kommer tillbaka igen, men i en annan tråd. Idag ska jag och mannen ta ett glas champagne och se framåt
    Du låter positiv trots att du fått ett hemskt besked. Hoppas att ni lyckas snart igen!
  • Superbia

Namn ja, det är roligt! Nu har vi tre pojkar sen innan och det känns som att våra pojknamn är lite använda nu. Nästan så att jag hoppas på en tös bara för att det blir lättare med namn, haha! Hedvig står högt på listan. Även Elsa är en favorit. Pojknamn vet jag inte riktigt. Har några som jag gillar, men kanske inte så mycket att jag vill ha dom till mina barn.

• Superbia
    Hippie skrev 2012-03-07 22:10:40 följande:
    Nej, jag hade inte det,=) mådde väl illa och hade mycket ont i magen, men jag är ju laktos, så trodde det var det eftersom jag äter laktosprodukter endå =) 
    Då måste det ha varit en välkommen överraskning Glad
  • Superbia
    CarolineA skrev 2012-03-07 22:20:17 följande:
    Hoppar in har om det ar ok!?

Vantar min andra bebis, utraknat bf 7 sept.
    Min forsta foddes forra aret i april, dvs ca 8 manader senare var jag gravid med andra. Han kommer alltsa vara 1.4 ar nar nr2 kommer, vilket kanns valdigt nervost :)
    Finns har andra som far syskon tatt?
    Jag har haft sjukt jobbiga forsta veckor, mycket krakningar, extrem trotthet och annat smatt och gott. Ingen hit nar man har en liten fis som behover en :) Men for ett par dagar sen har det borjat vanda, illamaendet har borjat lagga sig och energin verkar sakta men sakert komma tillbaka!
    Jag har också tätt mellan mina barn. Har 19 månader mellan mina tvillingar och lillebror, och sen blir det förmodligen 15 månader mellan lillebror och nästa barn, så du är i gott sällskap Glad
  • Superbia
    Dolly Patton skrev 2012-03-08 07:51:33 följande:
    Va lustigt Elsa & Hedvig är på min korta lilla lista oxå. Men de jag nämt Hedvig för har mest tyckt de var konstigt vad de verkar. Elsa hette min gammelmormor.. Elsa är ett namn vi pratat om i många år, innan vi ens planerat när vi skulle skaffa barn. Under de åren fick mannens kusin barn som de döpte till Elsa Så jag vet inte om vi liksom inte kan ta de längre..?
    Jag tycker ändå man kan ta ett namn som någon annan i sin närhet valt till sitt barn. Jag skulle inte välja bort mina favoritnamn för att någon annan redan hade tagit det i alla fall. Oftast är det väl inte ett så unikt namn att det är det enda barnet som heter det Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012