Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Hippie skrev 2012-03-10 16:09:31 följande:
    haha, =) jag är ju bara i v.13 och min sambo tycker det är för tidigt,=) men ville bara se när ni andra gjorde det, så man inte är helt dum :P
    Den här gången har jag köpt lite kläder om jag hittat något jag vill ha som varit billigt. Annars kanske man kan vänta till efter RUL:et åtminstone så man vet vad som finns där inne.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia
    En fråga till er som har barn av olika kön sen tidigare: Har ni kunnat koppla samman ert gravidhumör med könet på barnet? Jag har tre pojkar sen innan och har känt mig rätt lugn och stabil när jag varit gravid. Den här gången känns det som att jag skulle kunna gråta för minsta lilla; ser gråtande barn på tv, folk som är glada på tv osv. Känns lite löjligt, haha!
  • Superbia
    feelings skrev 2012-03-10 22:09:35 följande:
    Alltså: Loreens bidrag gjorde att det kändes som en orm strök sig i magen.. lite väl tidigt men herregud vilken känsla ;)
    Haha, du har en bebis med bra smak Flört
  • Superbia
    litenplutt skrev 2012-03-10 19:59:24 följande:
    Idag va vi på barnloppis:)
    Hade kunnat handla ihjäl mig på barnkläder men bet mig i läppen och köpte bara 1 baby overall som h*n kan ha i vinter. En vit.
    Jag vill inte köpa för mycket innan vi vet kön även fast de finns mycket som är neutralt.
    Vagnen vi titta på va inget för oss. (Märke Leviroo )
    Barnloppis är roligt! Längtar tills de jag brukar gå på drar igång, men det är ett tag kvar. Känns som att jag skulle kunna köpa hur mycket som helst, men har en hel del sparat sen lillebror så egentligen skulle jag nog inte behöva köpa någonting alls - det lär jag ju inte kunna hålla mig till Flört
  • Superbia
    naggym skrev 2012-03-11 11:31:18 följande:
    Solen skiner och livet är underbart men vart är min ork och kraft? Är det någon mer som känner sig hängig och typ har feberkänsla i kroppen fast man inte har feber? Orkar inte göra nått alls.. Och nästäppan är vidrig och jag är jättesnorig men det känns inte som en vanlig förkyldning, har ju haft så här i princip sedan jag blev gravid.. Är i v 15 nu.. Lämnade ju blodprov i typ v 10-11 och allt såg bra ut.. Förstår inte vad det är :( känner mig såå sjuk och orkeslös.. :(
    Jag har inte heller någon energi. Helt hopplöst! Blir verkligen helt apatisk när jag är gravid, kan typ titta på en grej som ligger på golvet som det bara är till att plocka upp, men jag ORKAR inte göra det.
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-03-11 09:49:56 följande:
    Någon som gråter? Har känt mig lite gråtfärdig av och till under veckorna, men inget som jag har stört mig på. Men igår! Åh.. Jag och sambon hade ett litet gräl och jag bröt ihop totalt! Det var ju absolut inget att gråta över, men jag kunde inte sluta. Kände mig jättelöjlig, men ändå var det väldigt skönt på samma gång  - eftersom det jag hållit på i några veckor..
    Men.. Usch, gråter aldrig annars, så det var lite jobbigt..
    :) 
    Jag kan gråta över att barnen är jobbiga, det har jag nog aldrig gjort förut tror jag. Vaknar på morgonen och känner att jag inte kommer klara av att vara själv med alla ungar hela dagen. Det blir ju inte bättre av att man går och tänker negativt direkt, men den senaste veckan har varit skit rent ut sagt. Hoppas verkligen att det bara var en svacka. Så fort min sambo kommer hem blir det bra, för då har jag ju inte hela lasset själv.
  • Superbia
    Vili skrev 2012-03-11 15:29:13 följande:
    vad många som verkar kunna känna bebisen redan. Jag känner inte ett skvatt vecka 14+2 idag.
    Med sonen kände jag vecka 16+0 så det ligger kanske där omkring innan jag känner något.
    Nu är det bara 29 dagar till rutinultraljudet...jag är övertygad om att det är en gosse i magen :)
    Jag känner inte heller något kan jag trösta dig med, och då är detta ändå mitt fjärde barn så det känns som att jag borde "veta" hur det känns Flört
  • Superbia
    MiaMy skrev 2012-03-11 18:03:37 följande:
    Nu är det en månad kvar till RUL för oss! Känns ändå som att det är ganska snart. Vi vill gärna veta könet på vår lill*, jag är för nyfiken för att vänta Skrattande Sen spelar det ingen roll vilket det blir. Ni som har mer erfarenhet, får man alltid (om det går att se alltså) veta könet vid RUL? Hört rykten om att de inte alltid vill berätta... Men har också läst att vid undersökning får inte patient nekas till någon information som framgår vid undersökning.
    Här får vi inte veta, utan får åka till Göteborg och göra det privat i så fall.
  • Superbia
    feelings skrev 2012-03-11 19:30:31 följande:
    Förra året lämnade min sambo mig för en annan tjej  han insåg enligt egen utsago att han saknade mig för mtcket och ångrade sig .. och kom hem på nåder .... och denna tjej har alltså åter igen blommat upp med mail till mig .. OM att min sambo vill ha tillbaks henne ..

Iomd att min sambo inte är tillgänlig för svar så är jag inte bra känslig men extra känslig..
    Fan vad jobbigt! Känns som att din sambo kanske får ta ett snack med henne och förklara läget - förutsatt att han inte har något fuffens för sig.
  • Superbia

Här blir det vecka 15 idag, och imorrn har jag varit gravid i 100 dagar. Det känns lite konstigt att det går så fort ändå Glad

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012