Vi som väntar smått i September 2012

Är idag 17+3 och kan äntligen börja njuta fullt ut av graviditeten. Vi fick svaret på fostervattensprovet igår och det var bra ! Jag grät av glädje för jag vet inte vad jag hade gjort om det varit dåligt igen. Så nu vågar vi äntligen tro på detta och berätta för släkt och vänner
Tog mod till mig och ställde mig på vågen idag, +6 kg visade den. Visserligen är jag nästan halvvägs men jag vet ju att det brukar kunna smälla till framåt slutet också. Jaja, det är som det är
Vi hade en försäkringsgubbe från Skandia här när vi hade fått våra första barn och (självklart) ansåg ju han att Skandia hade den bästa barnförsäkringen. Det var något med att den täcker sjukhusvistelse från första dagen, man kan få ersättning om det blir komplikationer vid förlossningen (sist gång fick jag 3000 spänn för att det slutade med en sfinkterruptur). Den skulle ha den bästa ersättningen vid diverse åkommor och om barnet skulle bli invalidiserad på något sätt. Vi nappade på den i alla fall. Tycker själv att det är skitsvårt att jämföra försäkringar och han la fram det på ett bra sätt så att jag fattade. Så Skandia blev det för oss.
Helt plötsligt känner jag mig väldigt gravid! Som att det kom över en natt nästan. Till och med min sambo påpekade att jag blivit tjock (och då syftade han inte bara på magen), haha!