Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-04-14 08:11:59 följande:
    enäggs ! :) men ju mer jag tänker på det så tror jag inte att det är så, men man vet ju aldrig ! jag tror bara jag är stor och så är det :) men man vet aldrig !
    Enäggs är inte ärftligt Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-14 10:12:11 följande:
    jaa jag läste de :D pjuh hehe men man kan ju aldrig veta ! dubbelt upp vore en gåva, men omvälvande
    jag tror dock att det bara är en :)
    Jag får ju ändå för mig att det på något sätt borde finnas en större chans att få tvillingar, även om det är enäggs man har i släkten. Om din pappa själv hade varit enäggstvilling så finns det väl någon högre chans att du ska ha det i generna.
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-13 23:45:23 följande:
    Jag har ingen aning :/ just för att jag har ett gränsmått antar jag. Jag har ju bara träffat bm en gång.
    Eller så vill hon kunna ge mig möjligheten till en vaginal förlossning om jag vill, genom tul.
    Hon sa att jag inte måste men att jag borde fundera på det eftersom att en förlossningsplan av/med en aurora måste följas och jag har rätt att avbryta när jag vill. Men. Det är ett stort men! Hur kan jag vara säker? Allt var så mycket lättare innan inskrivningen och bms insisterande på att jag skulle fundera, för då var jag inställd på snitt trots att jag är rädd.
    Jag kan fortfarande tycka att det är lite konstigt att hon "lägger sig i" ett läkarutlåtande, men visst.. att fundera en gång extra kanske inte är fel, men inte när det får dig att må dåligt. Det är ju bara du som kan ta beslutet och var glad att de inte tvingar dig att föda vaginalt Glad
  • Superbia
    LillStinis skrev 2012-04-14 13:58:24 följande:
    Var på Rul förra veckan. Underbart att få se den lille. Jag blev flyttad från 5/9 till 3/9 så det var ju bara åt det positiva. Det blir en till gosse!!! Jag kan nog bara få killar ;) det blir kille nr 3. Om knappt två veckor bär set av till en välförtjänt semester till Thailand!!!
    Skönt att bli flyttad åt "rätt" håll, tycker bara att man flyttas bakåt annars Glad
  • Superbia
    JePaLuLi skrev 2012-04-14 19:47:29 följande:
    Superbia: Hur har det varit för dig? Läste nånstans att man oftast får bf tillbakaflyttat om det är en pojke, och framflyttat om det är en flicka. För att pojkar oftast växer fortare...
    Det har stämt på mina två grabbar iaf. Får se om det stämmer med den här bebisen också
    Första gången blev jag flyttad bakåt två dagar bara, hade väldigt koll på när barnen blivit till så jag utgick fortfarande från den första beräkningen. Andra gången blev jag flyttad 17 dagar bakåt, men då hade jag inte koll på något alls och kroppen funkade tydligen lite som den ville. Så just det stämde för mig - men å andra sidan har mina barn kommit i vecka 38+ så jag vet inte vad jag ska tro Glad
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-04-15 11:14:03 följande:
    men.. denna tråden har jag missat totalt Finns det plats för en till? BF 28 september
    Välkommen hit och grattis Glad
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-15 07:59:14 följande:
    FijaLija : Hoppas du kommer känna dig fullt trygg till förlossningen och känna att vad du än väljer är bra ! :) Jag har inte lagt mig i denna förlossningspratet nånting, men det är bara för att jag inte riktigt börjat tänka på den än :) Och har ingen aning om hur en sån går till, så jag tänkte jag skulle vänta tills min barnmorska tar upp det ! Men jag känner mig inget emot att läsa om det, det finns mycket att lära :)

På ett ungefär 4,5 månader kvar till förlossningen och jag känner än ingen rädsla, mest längtan efter att få känna hur det faktiskt känns.. hoppas jag inte får äta upp det när det väl är dags hahah
    Oavsett hur man känner inför förlossningen så är det ju nånting som kommer tillslut, och då är det ju lika bra att man är positivt inställd och ser det som något bra och spännande istället för något läskigt Glad
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-14 22:01:26 följande:
    God kväll tjejer. Nu har jag sprungit runt hela kvällen men jobbpasset är äntligen över, bara att lägga sig egentligen och vakna till ett nytt.

Thefamily: tack för dina ord! Jag läste ditt svar tidigare idag och var tvungen att ta en gråtpaus, det kändes som ett ton sten som lyftes från mig när jag stod och läste.
    Jag har känt mig usel som har känt att vaginal förlossning inte kommer bli bra för min del och känt mig usel för att jag egentligen inte ens vill försöka.
    Jag tror att det är därför jag velar.

Kramar till dig!!!
    Alla kan inte föda vaginalt och personligen förstår jag inte den prestationsångest som många verkar ha över att de har råkat ut för snitt. Det spelar väl ingen roll hur barnet kommer ut, bara det kommer Glad
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-04-15 12:14:38 följande:
    Tack så mycket
    Har du barn sen innan?
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-04-15 12:21:18 följande:
    ja, jag skrev just in mig i BF tråden
    Väntar tredje (och sista) barnet. Är i v 16+1 idag och bor i Göteborg! 
    Jaså, så ni har bestämt ett slut på barnafödandet åtminstone Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012