Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

idamarja skrev 2012-04-13 15:32:52 följande:
    Jag var på rul i onsdags, och hade världens bästa läkare. Han gick igenom allt väldigt noga, och länge och efteråt tyckte han nog att bebisen verkar må bra och inte borde bära på några större skador. Ska tillbaks omkring v 24 o då ska barnkardiologen göra ett specifikt ul på bebisens hjärta o sen även en vända upp på spec.mödravården så dom kör ett varv till o kollar ansiktet för att se eventuella spalter. Allt blir ju lättare  att se ju större bebisen är. Däremot fick jag besked att jag löper stor risk för missfall pga blödningar jag har haft o har, så nu e det bara att röra sig sakta o inte tuffa sig. Idag kommer min mamma iaf hit o ska hjälpa mig städa huset! :)
    Jag har inte varit in nu på flera dagar o orkar/hinner inte läsa ikapp. Men iaf så hoppas jag att ni inte är allt för upprörda på mig för mina åsikter tidigare, är ju som sagt lika gravid som alla andra o lika känslig o full av hormoner, ska försöka vara smidigare när jag skriver :)

Skönt för alla som hittills varit på UL o fått glada besked!

Du kanske har skrivit om detta innan, men var det någon speciell orsak till att ni ska kolla hjärta och ev spalter?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-13 16:38:12 följande:
    föressten har jag hamnat i en jävligt jobbig fas i den här graviditeten känns det som... Jag är livrädd för (och tänker ofta på) vad som skulle hända om jag förlorade min älskade karl.. jag har grinat för att jag såg en REN vid vägkanten, och började tänka på att han varje dag kör hem sent från jobbet, det är mörkt och att jag är så rädd att förlora honom i en olycka...

det låter komiskt, men det känns förjävligt. och jag ringde till honom och grät att jag var så rädd att förlora honom och hur skulle jag göra om jag blev ensam osv....

någon annan som haft såhär och har något bästa förslag på hur man motar bort allt detta ??
    När jag var gravid första gången var jag också skiträdd för att något skulle hända min sambo, andra gången var jag mer rädd att det skulle hända mina barn något (men även min karl). Den här gången är det inte riktigt likadant, men visst finns det en oro.
  • Superbia
    splink skrev 2012-04-13 19:24:46 följande:
    Hur känner ni med känslor för barnet i magen? 
    När jag väntade dottern älskade jag henne verkligen från första stund i magen. Pratade med henne innan hon ens hade öron typ.. Sjöng, klappade och verkligen kände genuint att hon är MIN.
    Med denna känner jag inte alls så. Pratar inte med den, sjunger inte och känner inget direkt band.
    Jag klappar magen, älskar att se magen växa och tycker det är mysigt när den lilla rör sig därinne men jag känner inte sånadär anknytningskänslor... Är rädd att det kommer dröja... Och är lite ledsen för det.
    Det har varit en sån resa med alla missfall och även med denna har jag haft en sån extrem rädsla att förlora bebis. Är rädd att jag inte låter mig själv känna känslor, för att jag är så rädd för att förlora mitt barn.  Och även om jag längtar ihjäl mig till rUL på torsdag är jag ändå livrädd. För om något händer därefter kommer jag att förlora en son eller en dotter. Det är inget missfall utan ett barn som är mitt, som kommer få ett namn och en begravning och allt...
    För första gången känner jag att jag faktiskt längtar tills den här kommer ut. Det har jag aldrig gjort innan, utan det har känts bra att de har legat i magen så jag har vetat var jag har haft dom Flört

Jag vet inte om jag har problem med att knyta an till mina barn, men det har tagit ganska lång tid innan den där överväldigande känslan har kommit.

Och du, man måste inte prata med sin mage Glad
  • Superbia

Angående det här med hormoner. Första gången jag var gravid var jag sååå lugn i mig själv. Jag som trodde att man skulle bli helt rabiat bara för att man blev gravid, men det var helt tvärtom. Jag mådde jättebra och hetsade inte alls upp mig så som jag brukar göra. Andra gången var jag inte riktigt lika lugn, men det kan ha berott på saker runt omkring i mitt liv, jag var nog lugnare än i vanliga fall tror jag. Den här gången känner jag mig helt.. vansinnig, haha! Det slår om för minsta lilla grej och jag blir helt galen. Det kanske är en liten tös där inne trots allt Flört

• Superbia

Enligt baking soda-testet väntar vi ännu en pojk Glad

• Superbia
    Edds skrev 2012-04-13 21:36:39 följande:
    från det ena till det andra: många har antytt att jag är väldigt stor redan, så träffade jag min farmor och farfar och faster idag, som inte sett mig än då de bor i en annan stad. Och farfar kläcker ur sig att han har 2 syskonpar som är tvillingar !! nu blev måndagen helt plötsligt än mer spännande...
    Haha, ja det finns många överraskningar att få på RUL Skrattande
    Vilken typ av tvillingar är dom, enäggs eller tvåäggs?
  • Superbia
    Punk skrev 2012-04-13 22:06:35 följande:
    Hejsan!
    ...får jag vara med här? Jag väntar tredje barnet som är beräknat tilli början av september. Förra graviditeten slutade dock tre veckor för tidigt, så jag får väl se hur det blir denna gången. :)  
    Klart att du får vara med! Välkommen hit Glad
  • Superbia
    GammE skrev 2012-04-13 21:31:14 följande:
    Jag har heller aldrig prata med min mage. Däremot lyssnade jag mycket på en cd som vi sedan hade med oss till bb. När jag va i duschen osv satte min sambo på den och vår tös blev alldeles lugn. Första sekunden jag fick henne på mitt bröst förväntade jag mig en stooorm av kärlek- men det mesta kag kände va rädsla att göra fel å typ råka skada henne. Den obeskrivliga kärleken kom dag efter dag starkare och starkare :)
    Jag har inte känt något kärleksrus till något av mina barn sådär direkt. När tvillingarna kom var reaktionen "Haha, titta en bebis.. och en till" och sen tog det ett par timmar innan jag ens tog i någon av dom eftersom jag bara låg och skakade efter snittet. (Låter som något negativt men det berodde väl på att bedövningen släppte eller något sånt.) Förväntade mig en storm när lillebror kom också, men trots att jag fick hålla i honom direkt var det mest "Jaha, hej och välkommen då". Jag är kanske inte den typen som får såna känslostormar direkt helt enkelt och jag finner mig i den tanken Glad
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-13 22:43:28 följande:
    Flickor?
    Jag är så förbannat kluven! Ju mer jag tänker på mina alternativ när det gäller min förlossning desto mer kluven blir jag.
    Jag vet ärligt inte hur jag ska tänka eller känna. Ju mer jag tänker på det ju mer känner jag att jag inte vill något av det.

Jag har trångt becken och måste bestämma mig hur jag vill göra innan maj.

Säg till om ni känner att förlossningsprat är lite tidigt ännu. Det var skönt att skriva av sig lite, men jag känner mest panik över situationen just nu :/
    Jag har både en vaginal och ett snitt med mig i bagaget och om jag bara ser till hur jag känner så har jag en mycket positivare upplevelse av snittet. Enda anledningen till att jag vågade mig på en vaginal födsel sist gång var för att jag ville ha fler barn och inte ville riskera att inte kunna få det pga att ha blivit snittad för mycket. Man vet aldrig var gränsen går för ens egen kropp. Jag känner mig mer påverkad i kroppen efter den vaginala, men trots detta kommer jag ändå ha inställningen att jag ska föda vaginalt den här gången också konstigt nog.

Minns inte om du har skrivit hur din förra förlossning gick till och förstår om du funderar mycket kring detta, det är ju ändå en ganska stor grej att ta beslut om.
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-13 23:28:02 följande:
    Thefamily: tack!!
    Snitt. Ungefär som din.
    Alltså jag vet ingenting egentligen för jag har inte träffat någon läkare ens. Det är inte heller bokat läkartid.
    Jag tror inte de röntgar igen här. Jag röntgades efter min förra förlossning.
    Chefsläkaren har skrivit i min journal att snitt rekomenderas trots att jag har ett gränsmått.
    Bm vill dock att jag funderar på vaginal förlossning och får då göra en auroraplan.
    Jag har ju inget annat än jobbigt att jämföra med.
    Alla "fördelar" vägs ju bort av rädsla. Jag vill inte bli lurad igen.
    Det är känsligt för mig. Jag förstår om andra tycker att det blir jobbig läsning så ni måste säga till om ni vill att jag ska skriva om det någon annan stans.
    Och där fick jag svar på det Glad
    Vad är det som får bm att säga att du ska fundera över en vaginal förlossning om det är rekommenderat snitt?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012