Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Angående vad som behövs till barnen. Jag vet mest bara vad som INTE behövs (här hemma i alla fall). Överdelar som inte är av body-modell (alltså t-shirts och vanliga långärmade tröjor) förrän de kommer upp i stl 80/86 nånting. Och jeans. Helt onödiga kläder. Kan även tänka mig att klänningar inte används sådär jätteofta så länge barnet är under året. Tänk praktiskt när ni väljer kläder Skrattande

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Jag var på bm-besök idag, men jag vet ärligt talat inte ens varför. Inga prover togs och min vanliga bm var hemma med sjukt barn så jag fick träffa en annan som jag aldrig sett innan. Hade själv inga frågor och hon hade inget direkt att tillägga. Lyssnade på hjärtljuden för första gången, det var väl det då Glad

• Superbia
    shopahollic skrev 2012-04-23 21:59:04 följande:
    Har ni beställt vagn ännu?     
    Vi behöver ingen vagn den här gången. Kommer använda oss av de vagnar vi har och det känns skönt att slippa lägga ut pengar på det Glad
  • Superbia
    shopahollic skrev 2012-04-24 06:37:26 följande:
    Gud så skönt! Vad för vagn har ni nu?
    Vi har en Teutonia dubbelvagn, en Teutonia enkelvagn och en dubbelsulky. Hade tänkt att ha lillebror och nya bebisen i stora Teutonian och om mina stora killar behöver vagn så blir det sulkyn. De gånger man bara ska ut med en så finns ju enkelvagnen Glad
  • Superbia
    Wolf skrev 2012-04-24 13:06:16 följande:
    Kanske dax att hoppa hit :)

Pluggade tidigare i år och insåg att jag skulle nog aldrig hinna med tempot i denna tråd (var i sån här tråd då jag väntade de andra barnen)
    Men nu är jag klar med utbildningen och sedan i går är jag sjukskriven och har lite mer tid vid datorn. :) 

Har sedan tidigare 3 barn varav ett är uppe i himlen. Har tagit medicin (och tar fortfarande) för att allt ska gå vägen denna gång. Innan jag blev gravid denna gång så hade jag 3 MF och 1 MA. Men har hittils hunnit vara gravid 11 ggr (med denna inräknad) så jag hoppas att allt kommer gå bra denna gång.
    Välkommen hit Glad
    Jobbig historia du har bakom dig, men hoppas att det går bra den här gången. Vad var det som gjorde att du förlorade dina andra barn?
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-04-24 14:39:16 följande:
    Nele: det är precis tvärtom! Har man moderkakan i bakvägg är det lättare att känna eftersom du inte har en "kudde" i fram som dämpar rörelserna.
    Har du den i framvägg känner du ofta rörelser senare då just moderkakan är i vägen i fram. När bebis sparkar in mot ryggen känner man oftast inte det.
    Fick brukar man få lite större mage om man har moderkakan ifram....
    Vad skönt, då ska jag skylla på att jag har moderkakan fram då ifall någon tycker att jag är tjock Flört
  • Superbia
    Wolf skrev 2012-04-24 17:28:17 följande:
    Jag har förlorade antagligen sonen  p.g.a av GBS, vattnet gick och de kunde inte rädda honom.
    Och de andra 7 är MF och MA.
    Sedan har jag två levande barn.
    I vilken vecka var du då?
  • Superbia

Kom på mig själv härom dan att bli sugen på en Cambridge-shake! Det har väl aldrig hänt innan Skulle tro att det blir något sånt sen när barnet har kommit. Jag är inte så mycket för att träna, och vet ärligt talat inte när jag skulle hinna med det. Hittills har det även varit väldigt effektivt, och det är ju otroligt motiverande att se hur man går ner typ 10 kg på en månad - för att sedan övergå till något lite mer hälsosammare alternativ, typ Viktväktarna.

• Superbia

Jag fick förresten höra av en vän till min mamma härom dan att det alltid kommer vara synd om mitt barn som blir fött i september. Hennes son (min barndomskompis) är född i början på september och har typ skällt på henne hela livet för att han var sist med allting; moppe, körkort, krogen osv. Har inte ens tänkt tanken att september skulle vara en "dålig" månad. Mina första barn är ju födda ännu senare, slutet på oktober, så tänk vad synd det måste vara om dom Flört

• Superbia
    SophiaSundgren skrev 2012-04-25 21:34:17 följande:
    Flax - jag känner precis som du, är en väldigt smal tjej som väntar mitt andra barn, med min dotter gick jag upp allt som allt 8 kilo, ALLT rann av efter förlossningen, denna gången vet jag ej hur mycket jag gått upp, ska till barnmorskan nästa vecka och hoppas verkligen på flera kilon, men tvivlar på de. Jag känner lite avund mot dem som går upp 15 kilo eller något sånt, jag kanske aldrig får det. Men alla är vi olika som sagt.
    Första gången gick jag upp 27 kg och vägde över 100 kg de sista veckorna, det är inte att rekommendera för vare sig knän eller något annat Flört
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012