Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

shopahollic skrev 2012-04-28 21:39:49 följande:
    Jo jag älskar Småfolk och Molo bla men har en liten vision om att ha första bb/bebiskläderna i en ljus färg, helst vitt. Men de basplagg som finns på HM te.x är så tråkigt även om det är prakiskt och mest trolligt kommer inhandlas ändå just därför. Unisex blir det garanterat mycket av sen, det är ju så fint med färg. Såg dina fina fynd på bloggen ;)
    Tänkte också föreslå Newbie från KappAhl, fast där har du väl redan varit och kollat antar jag Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-28 21:35:49 följande:
    Blev igångsatt med båda ca en vecka innan bf.
    Då går det ju säkert bra den här gången också Glad
  • Superbia

Jag köper lite kläder när jag springer på något jag vill ha, men egentligen har vi redan allt vi behöver. En byrå att lägga kläderna i är väl det enda vi skulle behöva köpa Glad

• Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-04-29 22:27:17 följande:
    Jag känner igen den där känslan att vara lättad över att det ändå gick så fort som det gjorde. Att mista Liv och Indra är ju det absolut värsta som har hänt mig. men när jag tänker på att behöva gå och vänta på det oundvikliga ännu längre, kanske veckor, månader eller kanske till och med år, så blir jag kall av ångest. Alla har vi något vi anser vara den största sorgen i livet. När det gäller barn så kan det vara ett eller flera förlorade barn, missfall eller kanske ofrivillig barnlöshet. Och det kan kännas lika kämpigt oavsett vilket man varit med om. Hade jag haft ett missfall innan jag förlorade Liv och Indra, så hade det nog varit så mycket mer traumatiskt än vad mina tre missfall var efter Liv och Indra. Jag var såklart väldigt ledsen över det, men det kändes ändå som att det var så mycket bättre än att det skulle hända senare. Sorg är så relativt. Kanske det mest relativa vi människor kan uppleva.
    Undra hur det kommer sig att vissa måste gå igenom så mycket hemskt i sitt liv. Att förlora ett barn måste vara det värsta som kan hända. Läste din blogg och min sambo undrade vad jag höll på med när jag satt här och grinade.
  • Superbia
    Dag och natt skrev 2012-04-30 06:22:10 följande:
    Trevlig Valborg till er alla förresten! {#emotions_dlg.flower} 
    Ja, just det. Det är ju sånt idag också. Börjar kanske bli gammal när man missar det Flört
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-04-29 23:19:35 följande:
    Superbia: Ja du, man intalar sig själv att det finns en mening med allt. Kanske behöver man få en större respekt och ödmjukhet inför livet? Jag vet faktiskt inte..
    Ja, det är min filosofi också; att det finns en mening med allt, men just när det handlar om död har jag väldigt svårt att förlika mig med den tanken.

Vad får man för hjälp efter något sånt? Blir man erbjuden samtal med någon eller hur funkar det?
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-30 16:42:58 följande:
    Jag funderade lite över min maginfluensa attack jag fick igår, jag slapp kräket men det var som om tarmarna var aldeles ja jag vet inte vad.. Jag får ofta ofta ont i tarmarna och i magsäcken, helst när BHn trycker mellan magen och brösten.. Kan det ha att göra med att tarmarna flyttat på sig så mycket .. eller att alla mina inälvor har möblerat om rättare sagt... ??
    Både den här och förra gången har jag fått väldigt känslig mage. Kan få värsta bajsattackerna om jag ätit fel eller för mycket av något som magen tydligen inte gillade just då. Åt korv med bröd för någon vecka sedan och fick tillbringa ett par timmar på toaletten med en hink i knät. Låter det bekant? Det var ju ingen magsjuka för min del, utan bara en helt galen mage.
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-30 20:45:44 följande:
    Edds: det hade blivit sämre igår. Läget är allvarligt men har varit stabilt idag. Jag kommer inte ihåg om hon är 6 eller 7 år. Hon fick en blödning i hjärnan efter att hon slog i huvudet och hon är nu halvsidesförlamad från midjan och upp :(
    Men usch vad hemskt. Är förlamningen där för att stanna? Hur kunde hon ramla så illa?
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-30 23:04:30 följande:
    Är det ingen som har moderkakan centralt bak som jag? Ingen som gett sig till känna vad jag sett ;) undrar vad som är " vanligast ". i denna tråd verkar de vara framme : p
    Jag frågade när jag var på ultraljudet vad som gjorde att den hamnade där den hamnade, men det var tydligen bara slumpen, den bara sätter sig fast nånstans. Tänkte om det fanns någon teori kring detta så var ju tvungen att fråga Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012