Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Totts skrev 2012-05-10 10:45:30 följande:
    Jodå jag har varit på ultraljud. Jag är uträknad till den 10 september. Glad Jag menar bara att den här gången har jag inte lika stenkoll som med första. Då var jag inne och läste dag för dag vad som hände. Flera gånger om dagen.

Ska dock bli roligt att få ett syskon till lilleman. =) Trots alla krämpor och besvär.. 
    Jaha du menade så Glad
    Håller med om det. Tror att man har lite annat att tänka på än vilken vecka man är i nu för tiden Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-05-10 21:07:42 följande:
    Hörrni?
    Min sambo fyller 30 22/5. Jag känner mig världssämst som inte kan komma på någon present. Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med lite förslag?!  
    Någon bra upplevelse; folkrace, fallskärmshoppning, ölprovning, stadsvandring eller liknande? Glad
  • Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-05-10 21:36:44 följande:
    Hej hopp. Har  varit på ultraljud igen idag för att kolla hjärtat, allt såg bra ut. Så otroligt trevlig kvinna som gjort ultraljuden, måste vara en av de trevligaste människorna jag stött på inom vården. Hon smög ner några ultraljudsbilder i vår ficka och viskade att det blev så bra bilder i profil så hon skrev ut dem, egentligen ska man anmäla innan att man vill ha så man kan betala...

Har en faktura på bilderna från förra ultraljudet, vet inte om jag ska skicka in lite extra pengar eller inte, på papperet har vi inte fått några extra bilder så de ger väl tillbaka överskottet isf... Handlar bara om småpengar men sånt här kan ge mig dåligt samvete.
    Äh, det verkade ju som att hon bjöd på bilderna så tacka och ta emot bara. Lägg pengarna på en söt mössa till bebisen istället Flört
  • Superbia

Här blir man bara erbjuden föräldragrupp om det är första barnet man väntar, så för vår del är det inte aktuellt. Gå på förlossningsinfo på sjukhuset kan man ju göra om man känner för det, men det känns som att jag är rätt så uppdaterad ändå, det var ju inte så längesen jag var där om man säger så Glad

• Superbia
    Lemis skrev 2012-05-11 12:20:21 följande:
    Usch något fruktansvärt har hänt våra vänner i vårt kompisgäng. Det fick en son som dog. Fullt gånget. Helt sjukt. Jag är förkrossad och kan inte fatta att sånt kan hända. Varför?
    Men vad hemskt! De vet inte alls varför eller?
  • Superbia

Jag drömmer verkligen inte alls om den nya bebisen, vilket jag har gjort gångerna innan. Är jag så frånkopplad den här gången? Förvånad

• Superbia
    Lemis skrev 2012-05-11 19:26:57 följande:
    Många av er har trygghansa här eller hur var det? alltså i gravidförsäkring? ringde dem igår och fick reda på att det kommer ut en ny utökad försäkring i deras betalda gravid försäkring. jag skulle vänta till måndag och teckna, de har tydligen ändrat ersättningsbelopp pch även flyttat så att den gäller från graviditetsvecka 22 osv. än så länge har jag bara folksam gravidförsäkring, men vill nog inte ha den efetrsom den inte alls täcker förlossningskador lika bra som andra.

jag är lite nojjig efetrsom min son kom med akutsnitt och nu är jag lite orolig att man ska spricka osv.  
    Om du har Skandia får du 3000 kr om du spricker. En tröst i eländet Flört
  • Superbia
    Tessi1983 skrev 2012-05-12 10:42:15 följande:
    Sitter och försöker lära mig någonting om barnvagnar herre gud vilken djungel!!!

Har någon av er nått bra tips och råd? kombi eller duo och vad är bäst? prisvärda märken? och vart sjutton köper man dem hahaha! Jag ger nästan upp innan jag ens börjat leta Glad.

Nån som vet någon bra butik att klämma och känna på vagnar i Uppsala alt norra stockholm?
    Jag kommer inte ihåg vad alla vagnar kallas, men vi har en Teutonia med en mjuklift som även kan användas som åkpåse. När barnet sedan inte behöver liften längre tar man bara bort den och så använder man vagnen som en "vanlig" vagn. Behöver inte hålla på att byta insatser som sedan måste stå och ta plats någonstans. Det tycker jag är ett jätteplus i alla fall. Och svängbara hjul! Jag förstår inte varför man ens köper vagnar med fasta hjul längre (men så går jag inte så ofta i terräng heller) Glad
  • Superbia
    Wolf skrev 2012-05-12 20:57:58 följande:
    Jag är i v.24 (23+3)
    Men det så bra ut än så länge, och det är ju bra :).
    Det var min man som fick mig att åka in, han tjatade på mig ett tag så tillslut ringde jag in.

Men det är skönt att de har så bra koll på mig sedan tidigare. Och det kändes skönt att jag inte behövde läggas in för att stoppa det. Jag känner att jag har betydligt mer SD denna ¨gång än tidigare gånger, fast det hör ju till att det blir mer och mer för varje graviditet.

Jag känner mig ändå rätt lugn, jag tror vi kommer att hinna över v.36 innan denna lilla kommer :)      
    Ja, vi får verkligen hoppas att bebisen vill stanna kvar bra länge till!
  • Superbia

Vecka 23 idag då och jag tycker att veckorna börjar bli riktigt långa. Finns tydligen nackdelar med att se fram emot förlossningen också Flört

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012