Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija skrev 2012-04-27 23:19:15 följande:
    Oh no!!! Jag känner en förkylning smyga sig på :'(
    Det är lätt att dra på sig all möjlig skit när man är gravid Obestämd
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    splink skrev 2012-04-28 08:58:25 följande:
    Haha, bara jag som verkligen inte vill ha ut min bebis nu, även om jag också längtar?
    Jag känner mig inte alls redo än. Vill njuta av en stor, fin mage, hinna ordna klart med mitt kejsarsnitt och bara hinna vara ordentligt gravid nu den här allra sista gången
    Det här är faktiskt första gången jag känner att jag längtar till tiden efter förlossningen. De andra gångerna har jag känt mig rätt nöjd med att vara gravid, för då vet man ju liksom var man har ungen Flört
  • Superbia
    H K J skrev 2012-04-28 09:29:23 följande:
    Har inte skrivit ngt innan i tråden men följt den nga veckor. Var på ul förra veckan och vår lilla/lille pluttis beräknas anlända 120912. Var i veckan hos bm och fick höra hjärtljuden, riktigt häftigt. Fick även väga mig, och jag hade gått ned 1 kg sedan inskrivningssamtalet. Inte illa pinkat, men då hör det till att jag sedan innan har en övervikt på 15-20 kg! Det är så skoj och läsa vad alla skriver, vissa som inte gjort annat än och vara gravida de senaste åren och som har mkt erfarenhet, till oss som är förstföderskor där allt är helt nytt. Tur att vi alla är olika... Men ngt jag har med mig när man läser i denna typen av forum är att man får ta allt med en nypa salt och att inte jämföra sig med allt och alla för då hade man blivit knäpp. :) Nu bär det av för att kolla på vagnar, vilken djungel... Ha en bra dag allihopa!
    Det lustiga är att även om det här blir mitt fjärde barn så känns det fortfarande som att allt det här med barn är nytt för oss. Vi har liksom inte kommit någonstans egentligen, bara passerat spädbarnstiden (nästan), haha!
  • Superbia

Att vara överens om namn ja. Ibland är det ju bra att man måste kompromissa lite, annars vet jag inte riktigt vad mina barn hade hetat för tokigt Drömmer När det gäller tjejnamn är det självklart för mig att det blir en Hedvig (Elsa Hedvig Irmelin mer exakt), och jag har inte hört att sambon har protesterat sådär jättehögt så jag har nästan tagit för givet att det är det som gäller om det blir en tös. Killnamn ja.. det var ju det. Där är det lite mer diskussioner, haha.

• Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-28 19:57:44 följande:
    Jag känner lite samma sak faktiskt! Första gången var jag så nervös och fattade egentligen inte heller att jag väntade barn. Andra gången var det fullt upp hela tiden med sonen, hela graviditeten bara flög iväg. Nu är vår vardag så pass lugn och bra att jag hinner längta. Suger till i magen på mig ibland och jag känner hur mycket jag vill hålla i bebisen.

Är inte så nervös inför förlossningen den här gången heller!
    Här är vardagen allt annat än lugn, men jag ser ändå fram emot hur det kommer bli att ha fyra små här hemma. Någon typ av självplågeri är det nog

Förlossningen tänker jag knappt på. Nu har jag gått igenom både snitt och vanlig förlossning så jag vet ju hur det kan gå. Sen är det inget som säger att det blir som någon av de tidigare gångerna bara för det, men jag känner mig ändå lugn i min "erfarenhet" så att säga Glad
  • Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-28 20:08:12 följande:
    Lugn är väl kanske att överdriva. Men lugnare än vad det har varit! Barnen kan leka med varandra utan att bråka, de sköter sig själv mycket mer och vardagen flyter på mer än vad det gjorde med två ungar under 3 år.

Har också testat på både snitt och vanlig förlossning. Kommer med stor sannolikhet bli igångsatt, hade lite ångest över det tidigare i graviditeten... Men nu när jag fått ett okej från en läkare så känns det bara bra.
    Hur kommer det sig att du kommer bli igångsatt? Du kanske har sagt det innan, men minns inte vad du skrivit i så fall.
  • Superbia
    shopahollic skrev 2012-04-28 20:52:33 följande:

Tack tjejer, det var några efterlängtade buffar kan jag lova. Hade ställt in mig på att det skulle ta flera veckor till innan jag fick livstecken från liten.

Mysigt att ha inhandlat första kläderna, lägg gärna upp en bild i bildtråden :) 

Någon som har tips på var man kan köpa neutrala bebiskläder, helst vita men som inte är skriker "basplagg"? 

Neutrala vet jag inte, men tänker du unisex så är ju många av de dyrare märkena väldigt bra med roliga mönster (Småfolk, Duns, Villervalla osv).
  • Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-28 20:44:21 följande:
    Nej, har inte skrivit om det innan. Jag är bipolär och stress kan öka risken för mig att få t.ex. förlossningsdepression. Att veta om när förlossningen ska starta och vara förberedd känns tryggare och lugnare för mig.
    Aah, har du koll på hur tidigt du kommer bli igångsatt i så fall? Tänkte om du går för långt kanske det sätter igång av sig självt.
  • Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-28 21:07:22 följande:
    Läkaren sa att jag fick diskutera med min barnmorska och så, men att jag var välkommen in i v.38+0 för bedömning.
    OM det skulle vara så att det drar igång innan det samtalet, hur skulle det kännas då? (Känns som tusen frågor till dig här nu, haha!)
  • Superbia
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-28 21:21:38 följande:
    Hemskt faktiskt. Förvånad Får ångest av tanken på det! Vill inte alls få värkar hemma och sen behöva åka in och föda barnet, känns oerhört kaosartat för mig (även om jag vet att det inte behöver vara det).
    I vilken vecka har dina tidigare barn kommit?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012