Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Smurfan87 skrev 2012-04-25 21:35:10 följande:
    Eh jag är född näst sista december så september måste fasen vara hundra gånger bättre än det iaf haha så september är nog rätt ok iaf ;)
    Min sambo är född 19 december och han säger att det är skit verkligen. Det borde vara dödsstraff på att slå in presenter i julklappspapper eller att slå ihop present och julklapp! Själv fyller jag också nära jul, men på "rätt sida", i början på januari, och har aldrig klagat Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    SophiaSundgren skrev 2012-04-25 21:45:42 följande:
    Superbia - det kan jag absolut förstå, min kropp skulle nog aldrig klara av att gå upp 27 kg men personligen så önskar jag att det inte bara satte sig på mage och bröst som det gjorde när jag va gravid med min dotter och som det ser ut som en så länge att det kommer göra denna gången också. Det får gärna sprida ut sig över hela kroppen, lår, armar, ansikte. Ja överallt som sagt. Men alla är vi olika.
    Det är lite intressant att det är så olika, och hur kilona fördelas behöver ju absolut inte ha att göra med hur man ser ut från början heller Glad
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-04-25 21:53:47 följande:
    Haha, september är ju en toppenmånad! Hos mig är vi 5 syskon och vi 4 äldsta är födda i november och december. Så man ska inte klaga över att vara född i september :P
    Nej, jag förstår inte ens varför det skulle vara något fel. Jag kan faktiskt förstå om man inte vill planera in barn eller vara född i december, även om det säkert finns de som tycker att det är hur bra som helst. Jag skulle aldrig medvetet planera in ett barn då, men skulle det bli så hade det fått vara så och jag hade väl inte gråtit över det hoppas jag. Här har jag tre gånger försökt att få barn i mars, men det har hittills inte lyckats så bra (har maj, oktober och nu antagligen september) Flört
  • Superbia
    Choccolat skrev 2012-04-25 22:57:23 följande:
    Hade någon påpekat att det var synd om min bebis för att den fyller år i september hade jag blivit riktigt jäkla förbannad tror jag! Har man kämpat i ett rent helvete för att bli gravid är man mest oändligt tacksam att det någon gång ÄNTLIGEN lyckades... Vilket pucko...
    Ja, folk vet ju faktiskt inte vad man har med sig i bagaget när de uttalar sig om en sådan sak Obestämd

Vet en blogg-kompis som har kämpat som fan med att bli gravid (IVF-försök med allt vad det innebär och som nu lyckades på sista försöket) som har BF i december. Jag tror inte att hon ens tänker tanken att det var "synd" att det blev ett decemberbarn.
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-04-25 22:10:55 följande:
    Nej, det är ju inte så att man mår dåligt över att fylla år i december. Jag har väl mest tyckt att det är när jag skulle ta körkort och för att jag hade en äldre pojkvän innan jag fyllde 18 - men som du säger, man gråter ju inte blod för att man föder en unge då.. :)

Haha, dumt att planera ;) Min mamma har också försökt att planera ungar, men hon verkar som mest fertil på våren ^^ Skumt, det här med hormoner och kroppar.. Men du har i alla fall rätt utspritt - det måste vara lite skönt :) 
    Ja, jag tror inte att man ska tänka så mycket när det kommer till barnproducerande. För min del verkar jag bli gravid bara jag ens tänker tanken (no offense ni som haft problem eller mycket jobb med att bli gravida, men så är det för oss tydligen). Syrran däremot verkar kunna bestämma vilka månader hon vill ha barn, hon ville ha juni och september, vilket det också blev.

I just min familj är det någorlunda utspritt, men ska man blanda in våra syskons barn så är det helt plötsligt många kalas på raken då de bara fyller med några dagars mellanrum Flört
  • Superbia
    Bus Norpan skrev 2012-04-25 23:09:33 följande:
    September är en jätte fin månad att fylla år i!!! Talar av 35år erfarenhet.Solig
    En av mina bästa vänner är född den 31/12. Han började ett år senare skolan, så han va ju alltid först....
    Ja, jag ser som sagt inget fel i att fylla på hösten, men barnen hittar säkert något fel i det. Har hört att de som fyller under sommarlovet har tyckt att det varit tråkigt då de inte kunnat ha kalas på samma sätt som klasskompisarna. Finns säkert nackdelar med alla månader (förutom januari då Flört)

Hade en i min klass som fyllde 30 dec och det kändes lite konstigt att hon fyllde och sen bara några dagar senare fyllde jag, men blev ett år äldre.
  • Superbia
    JePaLuLi skrev 2012-04-26 12:57:38 följande:
    Våran äldsta fyller 25 november och minstingen (än så länge) fyller 6 december. Det går ingen nöd på dem
    Men det är så tråkigt att folk alltid ska ha åsikter om allt som inte ens rör dem. Som nu håller de på och tjatar på oss att "det bara måste vara en flicka nu".
    Så har vi det också. Efter tre pojkar tror väl folk att vi skaffar barn bara för att få en tös. Själv kunde jag inte bry mig mindre. Min mamma försöker dölja att hon förmodligen önskar sig en tös som barnbarn (hon har fem pojkar nu) och säger "Det spelar INGEN som helst roll, men hade det inte varit roligt med en flicka nu?" Nej, jag ser inte vad en tös skulle kunna ge mig som en pojk inte kan. Gillar inte det där att det verkar vara status i att ha döttrar, eller vad det nu handlar om. Det är nästan så jag önskar mig en pojk bara för att Flört
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-26 14:27:29 följande:
    Sådär nu är jag hemkommen och som vi trodde ingen fara men de var så Goa när jag kom in och hon ville kolla ordentligt så jag fick se lilla bebisen på ul bild. Och moderkakan satt fint och bebis Lika livlig som vanligt , känns skönt att jag fick kollat annars hade jag funderat för mycket... Nu blir det broddar under skorna!! Och det är snart maj,, hemskt :)
    Skönt att du kan släppa det nu Glad
  • Superbia
    shopahollic skrev 2012-04-26 12:57:58 följande:
    Lemis - Hmm nu förstod jag inte riktigt, jag räknar också som min bm och som jag tror att de flesta räknar. 18+1 så är man inne i vecka 19 då man passerat 18 fulla veckor. Eller fattade jag något fel nu? :)

Första graviditeten höll man koll på dagar också haha men nu behöver jag bara tänka att jag byter vecka och har noll koll på hur vad det blir om man räknar + dagarna, det går fortare fram för varje graviditet känns det som.   

Så räknar jag i alla fall. Jag är i vecka 20 (19+3) då jag gått 19 hela veckor.
  • Superbia

En känslig fråga som det brukar kunna bli diskussioner kring: Hur har ni tänkt att göra med amningen?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012