Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

NeLe skrev 2012-04-18 08:54:57 följande:
    För alla er fina som är oroliga och känner ånger för era "få" kilon så kolla häääääär!
    Nu kommer ni känna er så himla mycket bättre för här är en tjej som har gått upp 12,2 kg (vägde mig i måndags) och än växer kroppen. Inte magen utan kroppen! Gråter Får redan kommentarer utifrån (dvs från andra än familjen) om min vikt. Schysst..... Jag är inte överviktig i normala fall, har ett normalt BMI och tja det syns rätt mycket på mig att jag gått upp som sagt
    Det är ju faktiskt inte alltid man kan påverka vad som händer med kroppen när man är gravid heller. Vet att min morsa svällde upp överallt när hon väntade min syster, och vad ska man göra åt det om det inte beror på att man äter? Det sägs ju att man sväller mer om man väntar en tjej.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-04-18 09:08:51 följande:
    När jag väntade sonen så var jag så sjukt vätskefylld att samma dag som han kom ut så gick jag ner 8 kg. Resten av den första veckan gick jag ner 5 kg till så totalt 13 kg första veckan. Därefter gick det långsaaaaaaamt.

Med lilltjejen så var det inte lika jobbigt vätskemässigt men de kilona var fasiken inte lätta att få bort. Hon vägde knappt 3 kg när hon kom ut vilket resulterade i att jag knappt gick ner något av allt jag lagt på mig. när jag försökte vara nyttig (skippa kolhydraterna) då hon föddes så sinade mjölken så jag fick äta kolhydrater i massor för att hon ska kunna få fet mjölk. Resulterade i att jag gick upp 5 kg av det! När hon inte längre ville amma så kunde jag gå ner. Led den tiden som det tog för mig att gå ner kilona, blev till och med så "skadad" att jag började tvivla på om jag någonsin ville ha fler barn pga vikten.

Och nu är man ju gravid igen och ångrar det djupt pga vikten, bebisen i magen är jag superglad för (förstå  mig inte fel) men jag hade mer än gärna och för en gångs skull räknat mig till de som knappt går upp 10 kg under en graviditet. Fattar liksom inte hur de gör! Jag behöver bara kissa på stickan och pooof +3-4 kg bara där (bokstavligt!!!!)!

Jaja nu är det inte mycket att göra åt, mitt liv kretsar lite kring mina tankar om min kropp och vikt som ni märker. Men jag är ändå glad över vår lilla bebis som kommer om några månader... Tredje och sista barnet och it's damn worth it  
    Det var samma som för mig då. Första gången gick jag upp 27 kg och två veckor efter förlossningen hade jag gått ner 22 kg av dessa. Iofs vägde bara barnen 7 kg + allt som tillhörde dom då, men det var mycket vätska kan man väl säga! Andra gången gick jag upp 17 kg och hade efter ett par veckor fortfarande 11 kg kvar och hade något kilo kvar nu när jag blev gravid igen. Gick och väntade på att det skulle rasa av mig som det gjorde första gången, men det kom inget sånt tyvärr. Eftersom jag redan har gått upp 6 kg nu förväntar jag mig ingen liten viktuppgång den här gången heller. Jag får ta tag i det efteråt helt enkelt Glad
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-04-18 15:51:43 följande:
    Dottern började på nya dagiset idag! Började då fundera på hur jag ska göra när jag ska lämna när jag har nyfödd. Vill inte gärna lämna bebis i vagnen utanför dagis.
    Mina föräldrar kommer köpa en babybjörn miracle till oss, men den går väl inte använda från nyfödd?
    Funderar nu på om jag ska köpa en easyhug som kan användas från nyfödd.
    Kostar ju bara 450 så den är ju inte så dyr....
    Har ni några råd?

Kram på er!
    Sjal funkar ju från nyfödd. Mycket bättre att bära i än sele.
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-04-19 16:01:59 följande:
    Ja kanske det!  

Tänkte på en sak, är det någon mer som får groteskt stor näsa vid graviditet!? Jag fattar det inte, men min näsa blir alltid typ dubbelt så stor när jag väntar barn. Även när jag inte är särskilt svullen. Helt mysko! 
    Så berättade en jobbarkompis till mig att hon hade. Tyckte att det lät väldigt skumt, men det finns så mycket att drabbas av när man är gravid som man inte hade en aning om Skrattande
  • Superbia
    Hbg33 skrev 2012-04-21 20:22:46 följande:
    Godkväll alla..
    Jag var på RUL i Torsdags och jag kunde tydligt att se att det var ett litet gossebarn därinne :)
    Bm gick igenom hela bebisen och allt såg fint ut. På slutet skulle hon räkna kärlen i navelsträngen och hittar bara 2 st, (det ska finnas 3). Hon sa att allt såg bara fint ut MEN vi måste tillbaks på en speciell hjärtgranskning  i o med detta om 2 veckor.  Nån som har någon som helst erfarenhet kring detta?
    Den lilla infon jag fick av Bm där va knapphändig. Man undrar ju varför det blir så här och vad det kan medföra för avvikelser på barnet. Hon sa endast att det i vissa fall finns ett samband med missbildningar hos barnet men att det oftast blir helt friska barn ändå. Sen har man ju googlat (vilket man inte borde) och där finns både info att det är en 'normal' avvikelse till rena skräckhistorier Förvånad
    Man borde inte stressa upp sig men dessagravidhormoner gör ju att man ändå blir lite rädd..
    Ha en fin kväll alla!
    Klart att man blir orolig när allting inte är "som det ska". Vad skulle det handla om för missbildningar i så fall?
  • Superbia

Välkomna ni som är nya och grattis till alla RUL. Det är en milstolpe i graviditeten att komma dit Glad

• Superbia

Jag är också väldigt torr i munnen på nätterna, kan vakna med värsta torrhostan på morgonen så jag brukar ha ett glas med vatten bredvid sängen. Gäller ju att inte dricka för mycket innan jag ska sova bara för då måste jag upp och kissa flera gånger på natten och det orkar jag inte Flört

• Superbia

Jag brukar kunna bli helt snurrig när jag sminkar mig, så jag får lägga mig på soffan en stund för att det ska lugna ner sig. Tycker att jag har kommit så pass långt i graviditeten nu att det borde ha slutat, men tydligen tycker kroppen annat.

• Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-23 11:06:27 följande:
    Så! Nu är vi färdiga! :D allt såg bra ut :D vi fick se en livlig bebis! Jätte fina lagen hade hon att ta kort men vi fick 2 jätte dåliga :/ bild kommer lite senare :) blev flyttad från 13/9 till 17/9 vilket jag hade mina aningar om :) så vi är på vecka 19+0 idag :D kramar till alla!!!
    Skönt att kunna släppa den oron Glad
  • Superbia
    eiramis skrev 2012-04-23 15:39:56 följande:
    Ska iväg och "föreläsa" om mitt liv med mina diagnoser idag och allt jag har i huvudet är tankarna inför morgondagens ultraljud. Misstänker att jag får läsa innantill om jag inte bara ska stå och babbla om graviditetsångest. Försökte plugga lite på materialet idag, men efter 10 min gav jag upp och fortsatte med att oroa mig inför morgondagen.
    Du får förklara vad du har i huvudet (och magen) ifall det skulle bli konstigt på föreläsningen Flört
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012